מה קנו הלוויתנים של שוק ההון, ביניהם וורן באפט, ברבעון השני?

השופינג שעשו כמה מקרנות ההשקעות הגדולות בעולם, כולל ברקשייר האת'ווי וקרן ביל ומלינדה גייטס, נותנים רמזים איפה המומחים רואים הזדמנויות וסיכונים כרגע

 

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/08/2023

הלווייתנים של עולם ההשקעות הם חברות או אנשים יחידים שיש להם את הכוח ובעיקר את הכסף שיכול להשפיע על מחיר הנכס. ולאחר שהוכיחו עצמם במשך קריירה שלמה הבחירות שהם עושים באופן מובן נוטות להיות יותר בולטת מהשאר. אז בואו נבדוק מה חלק מהמשקיעים הגדולים בעולם קנו ומכרו ברבעון השני.

ברקשייר האת'ווי - וורן באפט

ברקשייר האת'ווי, הלוויתן הגדול ביותר עם כמעט 350 מיליארד דולר שהושקעו במניות בארה"ב. ברקשייר ביצעה שלוש השקעות של מניות חדשות במהלך הרבעון, כולן הימורים שויים על שלושת בוני הבתים הגדולים בארה"ב, לנאר, NVR ו DR Horton. זה עשוי להפתיע, כי ריביות גבוהות היו אמורות להוריד את הביקוש למשכנתאות, ולכן להשפיע גם על הדירות. אבל זה לא המצב (עדיין). יש לציין שכל שלושת החברות הנ"ל יש חשיפה מוגבלת לקרקע מה שמפחית את הסיכון ומשפר את יעילות ההון ולכן זה מוביל לתשואות גבוהות יותר. בנוסף, כל אחד מהשלושה הללו מייצר תזרימי מזומנים חופשיים חזקים למרות שזה דיי ברור משום שהרי הם עמדו בקריטריוני הסינון של באפט.

חוץ מזה, ברקשייר ריעננה את מלאי האנרגיה שלה, מכרה את שברון והוסיפה לאוקסידנטל. התוספת היחידה הנוספת הייתה לאחזקתה בקפיטל וואן, ובנוסף, ברקשייר מכרה כמעט חצי מהמניות שלה בג'נרל מוטורס, סלנסיה וגלובל לייף ויותר מחצי מהמניות שלה באקטיביז'ן.

קרן ביל ומלינדה גייטס

לקרן ביל ומלינדה גייטס יש 42 מיליארד דולר שמרוכזים רק ב-23 מניות בארה"ב, והתיק הזה לא השתנה הרבה ברבעון השני. המהלך הראשון היה להגדיל את האחזקה שלה בברקשייר האת'ווי ב-28%, כדי שיתפוס קצת יותר מ-20% מהתיק הכולל. שימו לב, זה עדיין קטן יותר מההקצאה של כמעט 32% שיש לה בחברת מיקרוסופט. 

ניהול הקרן להשקעות ילדים (TCI).

ניהול הקרן להשקעות ילדים (TCI) מנוהל על ידי המשקיע כריס הוהן. מדובר בקרן שווה ב-33 מיליארד דולר בארה"ב, ומושקעת בעשר מניות בלבד. היא נוטה לבחור חברות באיכות גבוהה עם יתרונות תחרותיים שיחזיקו לאורך זמן.

TCI הגדילה את האחזקה שלה ב Thermo Fisher Scientific- (טיקר: TMO)- ל-1.6 מיליארד דולר, כמעט 5% מתיק ההשקעות שלה. הקרן הוסיפה מרכיב חדש לגמרי לתיק ההשקעות שלה: פרגוסון, אחד מהמפיצים התעשייתיים הגדולים והמגוונים ביותר...חשבו על מפתחות, אינסטלציה, מערכות מים ומערכות חימום וקירור אוויר. ההגשה שלהם הייתה קטנה יחסית (בשביל מי שנחשב ללוויתן בשוק ההון, בכל אופן) ועמדה על 77 מיליון דולר, אבל אולי כדאי לעקוב כי זו יכולה להיות התחלה של פוזיציה גדולה יות בהמשך.

על מניות הטכנולוגיה לא מוותרים

ג'ורג' סורוס האגדי דיווח על פוזיציות חדשות ב- (AMD),Advanced Micro Devices,  אנבידיה ו-מיקרוסופט, ואילו קרן Third Point הוסיפה אחזקות חדשות באמזון, TSMC, אנבידיה ואובר. 

נרכשה על ידי ג'ורג סורוס, מניית AMD גרף יומי מאת TradingView

דייוויד טפר מ- Appaloosa נכנס גם לטכנולוגיה ובינה מלאכותית, והכפיל באופן משמעותי את המניות באנבידיה ביותר מפי 5 וגם את האחזקות במטא הוא הכפיל, מה שהפך כל אחת מהאחזקות שלו לכמעט 8% מתיק המניות הכולל שלו בארה"ב. הוא גם הוסיף לאחזקות שלו במיקרוסופט, אמזון, גוגל ואובר, ופתח פוזיציה חדשה של 270 מיליון דולר ב (טיקר: AMD) Advanced Micro Devices.וכמו כן, פתח פוזיציה חדשה של 400 מיליון דולר בעליבאבא.

מייקל בורי עלה לכותרות

מייקל בארי מ- Scion Asset Management ואולי יותר קל לזכור אותו מ- "השורט הגדול" חזר לכותרות לאחרונה. לאחר שהוא הקצה 20% מתיק ההשקעות שלו לעליבבא ו-  JDבסין ברבעון הראשון של השנה, שימו לב שהמסמכים האחרונים מראים שהוא מכר את שניהם במהלך הרבעון השני. 

אבל מה שבאמת עורר גלים היה ההגנה הרצינית על הצד השלילי שהוא רכש במדדים של נאסד"ק ובמדד S&P 500 – למעשה, הוא הימר נגדם וציפה שירדו. הוא עשה זאת על ידי רכישת אופציות מכר שהערך שלהן עולה כשהשווקים יורדים.

מייקל בורי לא היה לבד בסיפור הזה, שימו לב Rokos Hedge Fund – שאוהב להמר על מגמות מאקרו-כלכליות חשף שהוא הזרים 2.7 מיליארד דולר לתעודת הסל  QQQ Trust (QQQ) במהלך הרבעון השני, יחד עם מספר לא קטן של אופציות פוט (מכר) בנאסד"ק 100 ואופציות קול על ראסל 2000. כשהתנודתיות נמוכה, אופציות יכולות להיות דרך טובה לבנות חשיפה בשוק, לא משנה אם אתה שורי או דובי.

לסיכום, מניות הטכנולוגיה וה-AI נחטפו על ידי הרבה משקיעים בעלי שם גדול, בזמן שמייקל בורי עלה לכותרות בהימורים נגד שוקי המניות הגדולים.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך כלשהם על בסיס הנתונים המוצגים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

x