הושלמה עסקת ענק בתחום סוכנויות הפיננסים בישראל -ארבע עונות ונטו

IBI בית השקעות וארבע עונות רכשו 30% מתזרים ההכנסות העתידיות של קבוצת נטו תכנון פיננסי; המיזוג הופך את נטו וארבע עונות לזרוע ההפצה מהגדולות בישראל, המפקחת על כ-40 מיליארד שקל

 

 

 
מימין לשמאל: מורן סיטון, תומר כהן, עידן כץ ואילן בן ישי, צילום: יח״צמימין לשמאל: מורן סיטון, תומר כהן, עידן כץ ואילן בן ישי, צילום: יח״צ
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/08/2023

לאחר שהתקבל אור ירוק מרשות התחרות והתקיימו מלוא התנאים המתלים שנקבעו בהסכם הרכישה, הושלמה עסקת הענק בתחום הפיננסים במסגרתה הודיעו IBI בית השקעות וארבע עונות על רכישת 30 אחוז מתזרים ההכנסות העתידיות של חברת נטו תכנון פיננסי. מיזוג הפעילות של השתיים – נטו וארבע עונות – הופכת אותן כעת, עם פרסום ההודעה על סגירת (Closing) העסקה, לסוכנות הפיננסים מהגדולות בישראל, המפקחת על נכסים בהיקף מצטב של כ-40 מיליארד שקל. 

על-פי פרטי ההסכם בין הצדדים, המחיר הרכישה הסופי ייקבע בכפוף לביצועים הפיננסיים שתציג נטו במהלך שלוש השנים הבאות. לו העסקה הייתה נסגרת ביום חתימת ההסכם עליו דיווחו הצדדים (מארס 2023) ומתבצעת לפי הכנסות נטו במהלך שנת 2022, הרי שמחיר העסקה היה עומד על כ-46 מיליון ₪, המשקף לנטו שווי של למעלה מ-150 מיליון ש"ח. 

עוד נקבע כי השדרה הניהולית בנטו פיננסים תמשיך לפעול כסדרה, זאת כאשר מאה אחוז מהסליקה שמבצעת נטו תעשה מעתה דרך ארבע עונות, הנמצאת בבעלות IBI בית השקעות ומורן סיטון, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה.

בעקבות סגירת העסקה ושיתוף הפעולה בין החברות, שואפות נטו וארבע עונות להרחיב משמעותית את פעילותן העסקית, להגדיל את מצבת הסוכנים והמתכננים הפיננסיים ולחזק את הדומיננטיות בתחום ההשקעות והחיסכון, זאת לצד סינרגיה וניצול הידע, המקצועיות והמומחיות שנצברו במחלקות השונות של IBI בית השקעות, כגוף מוסדי מהוותיקים והמתקדמים בשוק.

חברת נטו תכנון פיננסי הינה סוכנות פיננסים פרטית מהגדולות בישראל, הפקחת על היקף של כ-25 מיליארד ש"ח. נטו תכנון פיננסי מתמקדת בתכנון וניהול פיננסי באמצעות למעלה מ-200 מתכננים פיננסים בפריסה ארצית. בראש החברה עומדים המנכ"ל עידן כץ והיו"ר אילן בן־ישי. 

עידן כץ, מנכ"ל נטו תכנון פיננסי, ציין "סגירת העסקה סוללת את דרכה של קבוצת נטו תכנון פיננסי, יחד עם השותפים החדשים, ארבע עונות ו-IBI בית השקעות, בליווי היועצים הארגוניים והמשפטיים שלנו – גלעד קריב, רמי סופר ורון אבישר, אל המשך צמיחה עסקית וביסוס המעמד של נטו כסוכנות המייצרת ערך רב ללקוחותיה, לסוכניה ולעובדיה הנפלאים והנאמנים. הסינרגיה עם ארבע עונות ו-IBI תתרום לתנופת פעילותה של נטו ותהווה קפיצת מדרגה עבור צוות הסוכנים, המהווה מוקד הכוח של קבוצת נטו תכנון פיננסי". 

מורן סיטון, שותף-מייסד ומנכ"ל ארבע עונות, מסר כי "אני מברך על השלמת העסקה עם חברת נטו, המהווה צעד חשוב ביישום אסטרטגיית הצמיחה שהתוותה ארבע עונות. המהלך מצטרף לרצף פעולות עסקיות שביצענו לאחרונה, המבטיחים כי ארבע עונות תמשיך לשמור עליונות בתחום ותהווה עבור קהל לקוחותיה, סוכניה ועובדיה בית פיננסי מתקדם, אמין ומקצועי". 

מימין לשמאל: דייב לובצקי מנכ״ל איביאי, עידן כץ מנכ״ל נטו תכנון פיננסי, מורן סיטון מנכ״ל ארבע עונות ואילן בן ישי יו״ר נטו תכנון פיננסי, צילום: יח״צ

x