הכלכלה הברזילאית ממשיכה להתעלות על הציפיות, למרות קשיים נקודתיים

המדדים מצביעים על חוסן כלכלי שמורגש בשטח

 

 

 
Photo Brazilian Economy Casadphoto Dreamstime.comPhoto Brazilian Economy Casadphoto Dreamstime.com
 

ננאד דיניק, חוקר אסטרטגיות הון יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/09/2023

ננאד דיניק, חוקר אסטרטגיות הון בבנק ניהול העושר יוליוס בר: "הכלכלה הברזילאית ממשיכה להתעלות על הציפיות. למרות קשיים נקודתיים, המדדים מצביעים על חוסן כלכלי שמורגש בשטח"

"כלכלת ברזיל ממשיכה במגמת צמיחה עם נתון מרשים של 3.4% ברבעון השני של 2023, ועולה על ציפיות הקונצנזוס כבר רבעון שני ברציפות. יתרה מכך, מדד מנהלי הרכש בתעשייה (PMI) באוגוסט הפך את מגמת ההתכווצות שלו וחזר להתרחבות ל-50.1 (לעומת 47.8 ביולי), הקריאה הגבוהה ביותר מאז הרבעון השלישי של 2022.

ההתרחבות נבעה בעיקר מצריכה וצבירת מלאי של סחורות, בעוד שתחום ההשקעות נותר חלש במקצת. למרות שהתנאים העסקיים עדיין מאתגרים, נראה שהרוחות בכלכלה הברזילאית נרגעות עם היחלשות הלחצים האינפלציוניים. החוסן של ברזיל ניכר גם בהמשך מגמת הירידה בנתוני האבטלה, שעומדת כעת על 7.9%. למרות הנתונים הכלכליים המבטיחים למדי, שוק המניות בברזיל הראה תזוזות בהיקפים נמוכים יחסית. אנו מאמינים שהדבר נבע בעיקר מאמון משקיעים חלש מסין, שמשפיע לרעה על שווקים מתעוררים רבים.

יתרה מכך, הרווחים ברבעון השני בברזיל היו די מאכזבים ביחס לציפיות האנליסטים, בעיקר עקב ירידה בביקוש בתחום הקמעונאות, האטה באינפלציית מחירי המזון בתחום הסופרמרקטים, האטה במחירי שירותים והאטה ברווחים של שני בנקים גדולים. גרירה נוספת כלפי מטה גרמה על ידי ספקולציות חדשות אודות השינויים הצפויים בכללי מס החברות, בעקבות פרסום הצעת חוק התקציב לשנת 2024 בחמישי האחרון, מה שעלול להוביל לשינויים נוספים ברווחים כלפי מטה.

עם זאת, אנו מחזיקים בדעה כי הגורמים הנקודתיים הללו יקוזזו על ידי הנתונים הכלכליים המעודדים והמשך הצמיחה הכלכלית כלפי מעלה".
x