ריצת האמוק בקופות גמל ל S&P 500 גובה מחיר - וממתי חדשות טובות הופכות לרעות עבור הבורסה?

כך שחדשות טובות הופכות לרעות עבור הבורסה

 

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

גיא חזן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/10/2023

ממתי חדשות טובות הופכות לרעות עבור הבורסה?

התשובה כנראה נמצאת ברצון המשקיעים לראות את הריבית האמריקאית יורדת. אך ככל שנתוני הכלכלה מראים שהמצב די טוב, הצריכה לא נשחקת, מקומות העבודה לא נעלמים ונתוני הצמיחה לא קורסים – הציפיה שהריבית תרד מתרחקת וכך מרחיקה את המשקיעים מהשוק. שלא לומר – גורמת למשקיעים למכור מניות.

אני מאמין שהיום אנחנו נמצאים כבר במקום שכולם נזכרים ומכירים בנורמה – הריבית הנוכחית אינה חריגה וכולם מכירים בכך שהיא לא תחזור לאפס ועידן הכסף הזול הסתיים לעת עתה.

עכשיו צריך לדעת להתנהל בתנאים החדשים ויש לא מעט שחקנים בשוק שלא מכירים רמות ריבית ואינפלציה כאלו. הדבר נכון גם לישראל. יותר מ 10 שנים של כסף זול סיממו את הציבור.

ולכן צריך להבין ולזכור שהשווקים יודעים לתת תשואות פנטסטיות גם בתנאי ריבית ואינפלציה כמו שיש היום (וגם בתנאים יותר גרועים) ולכן אל לנו להיגרר אחר הבהלה.

ולא אתעלם כמובן מהפיל שבחדר – אג"ח ממשלת ארה"ב ל 10 שנים נסחר בתשואה לפדיון של 4.81%.

המשמעות היא שהשקעה באגרת חוב של ממשלת ארה"ב לתקופת זמן של 10 שנים תניב לנו 4.81% כל שנה. אחרי שהתרגלנו לתשואות מאוד נמוכות שנים כה רבות – נראה שיש פה עסקה משתלמת.

איפה הקאצ'?

אם נרצה לממש את ההשקעה באמצע הדרך על מנת להשקיע במקום אחר (שוק מניות טוב או אגרות חוב טובות יותר) – בהחלט יכול להיות שנאבד את התשואה הזאת מאחר והיא מחושבת תחת הנחה שאנחנו משקיעים לכל התקופה עד הפדיון.

אז כמו כל דבר בחיים – אין ארוחות חינם.

משהו מעניין

1. ריצת האמוק של הציבור בישראל, באמצעות מכשירי הפנסיה השונים, לעבר מדד המניות האמריקאי אס-אנד-פי 500 (S&P 500)  גובה מחיר. המדד ירד משיאו בסוף יולי בכמעט 8%.

2. חברת קמהדע – אני אמנם לא אוהב סיכון במניות סטרייט אך זה לא אומר שאין מניות מעניינות. אחת מהן היא חברת קמהדע (מניה דואלית הנסחרת גם בישראל וגם בוול סטריט). היא מעניינת מאחר וחברת השקעות האקוויטי הטובה בישראל החליטה להשקיע בה ואף להגדיל את ההשקעה לאחרונה. מדובר על חברת השקעות האקוויטי פימי (של ישי דוידי). אם יש לכם 100-200 מיליון דולר פנויים תוכלו להשקיע בחברת פימי. .אם אין לכם – תוכלו לקנות מניות שהחברה קונה.
 
הכותב הוא יועץ השקעות פרטי.


x