החברות פספורטכארד, כלל, הפניקס, מגדל, ליברה ואחרות, עדכנו כבר בתחילת השבוע את המבוטחים שלהן השוהים בחו"ל על הארכה אוטומטית של הביטוח וללא עלות נוספת, עד ה-13 או עד ה-15 באוקטובר.
עם זאת, אין עדיין מענה בחברות המשווקות פוליסות נסיעות לחו"ל, לגבי ביטול טיסה למי שכבר רכש גם הרחבה לביטול טיסה בביטוח נסיעות לחו"ל; זאת למרות שכמעט כל החברות הזרות כבר לא טסות לישראל וממנה, גם לא לרבים שקיבלו צו 8 ולא יכלו/יוכלו להתייצב לטיסתם. עדיין לא ברורה עמדת החברות לגבי החזרים על קיצור שהייה בחו"ל עקב צו 8.
על פי מדיניות החברות שבינתיים לא השתנתה, אין כיסוי בפוליסה לקיצור נסיעה בעקבות גיוס לצו 8, אלא רק במקרה שנרכשה הרחבה לקיצור/ביטול נסיעה הפוליסה מכסה את הוצאת ביטול הנסיעה עקב צו 8 בכפוף לקבלת כל המסמכים הנדרשים לפי תנאי הכיסוי בפרק 8 בפוליסה.
החזר מחברת התעופה?
אם בוטלה טיסה של מבוטח לישראל, החברות מפנות את המבוטחים שלהן לחברות התעופה.
כך למשל, באתר פספורטכארד, מציינת החברה: "מרבית חברות התעופה כפופות לחוק התעופה הבינ”ל, לפיו עליהן לפצות את לקוחותיהם במקרים של עיכוב, שינוי או ביטול הטיסה. במידה ונודע לך על שינוי בטיסתך, אנו מציעים שתפנה לחברת התעופה על מנת לבדוק מה הפיצוי שמגיע לך".
= עדכון 15/10/23 =
פספורטכארד מקימה קרן סיוע בשווי 8 מיליון שקלים, לטובת ישראלים שגויסו למלחמה ומתנדבים שהגיעו מחו"ל ללא ביטוח רפואי