הירידות החדות: "פוטנציאל לתשואה חיובית משמעותית" כך סבור מנהל השקעות בכיר, במגדל שוקי הון

התייחסות למצב השוק - מלחמת "חרבות ברזל" פגעה משמעותית בבורסה מאז פרצה לפני כשלושה שבועות

 

 

 
Photo Crisis Daniil Peshkov Dreamstime.comPhoto Crisis Daniil Peshkov Dreamstime.com
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/10/2023

מלחמת "חרבות ברזל" פגעה משמעותית בבורסה מאז פרצה לפני כשלושה שבועות, והמדדים המובילים בה מציגים בתקופה זו ירידות חדות, העומדות בשלב הנוכחי על כ-10%-15% בשני מדדי הדגל (ת"א 35 ות"א 90), נעים סביב כ-15% בענף הנדל"ן (מדדי הנדל"ן והבניה) ומתקרבים לכ-20% בענף הפיננסים (בנקים וביטוח). 

שוחחנו עם נועם מאירוביץ', מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון סבור כי הירידות החדות עשויות לגלם פוטנציאל לתשואה חיובית משמעותית בעתיד, למרות המצב הביטחוני הלא פשוט מולו מתמודדת מדינת ישראל. 

לדבריו, "הבורסה המקומית הגיעה לסיטואציה הנוכחית לאחר תקופה ממושכת במהלכה היא הציגה ביצועי חסר ניכרים ביחס לכיוון השווקים בעולם, בראשם השוק האמריקאי. בשלב הנוכחי, משקיע המסתכל לטווח ארוך מניח שגם אם המלחמה תתארך, בסופו של דבר היא תסתיים ומדינת ישראל תמשיך להתפתח ולצמוח, אז התימחור הנוכחי בבורסה יכול להוות עבורו נקודת כניסה נוחה לשוק". 

מאירוביץ' מדגיש, כי "ברור שמצב הדברים לא יתהפך תוך ימים, וזה צפוי לקחת זמן. לכן, גם אם הירידות האחרונות יצרו הזדמנויות השקעה, נדרשת סבלנות. צריך לזכור כי הזדמנויות לא נוצרות בשנה בה הבורסות עולות בשיעורים חדים". 

עוד מוסיף מאירוביץ', כי "הגופים המוסדיים הישראלים הגיעו לנקודת הזמן הנוכחית עם חשיפה נמוכה יחסית לשוק המניות בישראל, ויכול להיות שחלקם יחליטו להגדיל חשיפה כעת לבורסה המקומית, משום שהם כמשקיעים לטווח ארוך מסתכלים כמה שנים קדימה. אם כך יהיה, החלטות השקעה שהם יקבלו עשויות למשוך מהר את הבורסה המקומית קדימה, בדומה למהירות בה הכסף יצא מהבורסה מתחילת המלחמה, ולגרום לשינוי כיוון במסחר".

מאירוביץ' מעריך, כי "ביום שאחרי המלחמה סדרי העדיפויות הכלכליים של הממשלה יצטרכו להשתנות והיא תידרש לנתב את הכספים שבידיה לאפיקים שיוכלו לתמוך בצמיחת הכלכלה הישראלית".

המרואין הינו בעל רישיון ניהול תיקים במגדל ניהול תיקי השקעות (1998) בע"מ, מקבוצת מגדל שוקי הון.

למרואין ו/או לחברות קבוצת מגדל שוקי הון יש עניין אישי בנושא, היות והם מנהלים מכשירי השקעה בסקטורים המוזכרים בכתבה. האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ/שיווק המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

x