החיילים הבודדים החדשים

התופעה והצורך שהמדינה טרם התייחסה אליה. המרכז לחיילים בודדים ע''ש מייקל לוין עונה על צרכים שהתרבו ויוצא בקמפיין גיוס תרומות

 

 

 
Photo War Dmitrii Melnikov Dreamstime.comPhoto War Dmitrii Melnikov Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/10/2023

ליאורה רובינשטיין מנכ"לית המרכז: "ב- 7.10 הפכו חיילים לבודדים כשאיבדו את הוריהם והפעילות שלנו הורחבה והותאמה אליהם ולצרכים נוספים בצל המלחמה, וזאת מעבר לכאב על אבדן של 7 חיילים מהמרכז במסיבה ובאירועי אותו היום".

המרכז לחיילים בודדים ע''ש מייקל לוין יוצא בימים אלו בקמפיין גיוס תרומות על מנת לענות על הצרכים והאתגרים שהתרבו במלחמת חרבות ברזל. לדברי ליאורה רובינשטיין, מנכ''לית המרכז, "ניתן להיווכח בימים אלה במספר תופעות חדשות ובמגמות שהחריפו: חיילים בודדים "חדשים", שמגיעים לטיפול ולסיוע לאחר שאיבדו את הוריהם באירועי ה- 7 באוקטובר, חיילים ומילואימניקים שאיבדו את מקום העבודה ומתקשים לשלם חובות מחייה, אוכלוסייה גדלה של חיילים עולים שאין להם עם מי לדבר, לפרוק ולשתף כי בני המשפחה בחו''ל ומנותקים מההוויה הישראלית ועוד צרכים חברתיים ונפשיים על רקע מצוקות שמחריפות בעת הזאת, אי וודאות וכמיהה למעטפת ותמיכה.

לדברי רובינשטיין, "המצוקה גדלה לנוכח העדר מטפלים ומדריכים משום שחלקם גויסו ולכן נוצרים עומסים על המשאבים והתשתיות הקיימות לליווי, תמיכה וטיפול. כמו כן, התמודדו החיילים, הצוות והמדריכים במרכז עם פרידה מ- 7 חיילים במסיבה ובאירועי אותו היום".

המרכז לחיילים בודדים ע''ש מייקל לוין הוא הארגון הוותיק והמוביל שדואג לצרכים הפיזיים והחברתיים  של למעלה מ-  3500 חיילים בודדים משרתים ומשוחררים עד חמש שנים. החיילים הבודדים מורכבים ממספר אוכלוסיות כמחציתם עולים שמשפחותיהם מתגוררות בחו"ל והמחצית השנייה הם ישראלים ללא עורף משפחתי ובהם חרדים.

המרכז לחיילים ע"ש מייקל לוין מלווה חיילים בשתי תוכניות ברצף כעשור, מעניק ביטחון ועוגן לצעירים וצעירות, ליווי ע"י עובדות סוציאליות וצוות מקצועי, מכלול מענים תחת קורת גג אחת הכולל סל שירותים של דיור, קהילה פעילות במועדונים ברחבי הארץ, טיולים, ארוחות שישי, ייעוץ וליווי אישי, תמיכה רגשית ונפשית. מייצר ביטחון גם אל מול הצבא ומסגרות חיצוניות להיעזר בשרותים לאור מציאות מתפתחת בלתי צפויה כמו חיילים שהפכו לבודדים בעל כורחם בעקבות המלחמה , או חיילים בודדים שהתייתמו מההורים שלא היה להם קשר איתם, ועוד.

x