מנכ"ל ישראייר "הגדלנו את מסגרות האשראי העומדות לרשותנו בכ- 12 מיליון דולר"

העתק מכתב שנשלח לעובדי החברה ממנכ"ל ישראייר אורי סירקיס

 

 

 
Photo Colicaranica Dreamstime.comPhoto Colicaranica Dreamstime.com
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/11/2023

צוות יקר,
 
סיימנו את חודש אוקטובר.

החודש הראשון ללחימה בעזה.

היום העשרים ושישה מאז פרוץ הלחימה.

אנו מתמודדים כחברה וכפרטים בשתי חזיתות.
 
חזית המלחמה, עם לא מעט טייסים בצו 8, עם עובדים נוספים מגויסים, והכי חשוב עם קרובי משפחה וחברים המגויסים ונלחמים על הבית.
 
לפני הכול, נאחל להם, לכולם, לכולנו, שישובו בריאים, כמה שיותר מהר לביתם, הם והחטופים המצויים בעזה.
 
החזית בישראייר, כאן סיימנו את השלב הראשון בהצלחה גדולה.

מנוסים, ובטוחים בדרכינו, פעלנו בשלושה מישורים מרכזיים: בתחום המסחרי, ביצענו בתוך שעות, מתחילת המלחמה, שינויים מרחיקי לכת בלוח הטיסות שלנו.
 
התוצאה של פעולות אלו הינה, שכמות הנוסעים בחודש אוקטובר נמוכה בפחות מ- 5 אחוזים מכמות הנוסעים שהטסנו במהלך חודש אוקטובר בשנה שעברה.

ביצענו זאת עם הפעלתם של כ- 5 מטוסים בממוצע בלבד, בשיעור תפוסה של כ- 82 אחוזים, וברווחיות קרובה מאד לתכנון המקורי שלנו.
 
עברנו מלוח טיסות המותאם למוצר התיירותי, ללוח טיסות המותאם למוצר התעופתי, ונועד לשמש את השבים ארצה, ואת המבקשים לצאת מישראל.
 
הפעלנו טיסות ליעדי HUB מובילים.

התאמנו את עצמינו לביקושים, אך לא פחות מכך לאזהרות המסע של המל"ל.

במסגרת טיסות החילוץ הטסנו למעלה מ- 60 אלף נוסעים וסיימנו את חודש אוקטובר בהטסת כ- 90 אלף נוסעים.
 
הפילוסוף הצרפתי, ג'אן פול סרטר אמר: החיים מתחילים בצד השני של הייאוש.

לכן, במקביל, התאמנו את תוכנית העבודה ויעדי הפעילות שלנו לעונת 2024, במטרה לענות על הביקושים הצפויים, על פי ההערכות שלנו.
 
בעונת 2024 נפעל בכ- 35 יעדים, מתוכם 6 יעדים חדשים, במטרה לחפות ולספק פתרונות, על ירידה בביקושים ביעדים בהם קיימת אזהרת מסע- כגון טורקיה, שם חווינו ירידה תלולה בביקושים.

על אף המלחמה, אנו שומרים ומפעילים טיסות לקבוצת יעדי "איוורור"- ביוון, בולגריה, קפריסין, אזרבייג'ן וגאורגיה והשבוע נשיק את קו הטיסות החדש שלנו למולדובה.
 
מתחילת השנה, הטסנו 930 אלף נוסעים, ואני אופטימי ומאמין שנוכל להגיע ליעד שהצבנו לעצמינו, של מיליון נוסעים עד לסוף שנת 2023.
 
ההחלטה האסטרטגית, אותה קיבלנו ויישמנו בשנתיים האחרונות, להעמיק את הפעילות שלנו בחו"ל, הסתברה כמוצלחת במיוחד בעת הזאת. 

הפעילות המלונאית שלנו ביוון ובאיטליה פועלת היטב וכסדרה, וכך גם מרכז התחזוקה בו אנו שותפים בקפריסין.

בתחום ההוצאות, ביצענו בתוך ימים שורה של צעדים מרחיקי לכת, שנועדו לשמר את כוחנו ליום שאחרי.
 
השבנו לבעליהם שלושה מטוסים חכורים ובכך הקטנו את ההוצאות בלמעלה מ- 2 מיליון דולר בחודש.
 
העברנו למרכז התחזוקה שלנו בלרנקה מטוס אחד לצורך ביצוע מיידי של מערך תחזוקתי שש שנתי.
 
החלנו במו"מ עם הבעלים של מטוס נוסף ועם יצרן המנועים לביצוע שיפוץ מקיף בשני המנועים באופן מיידי.
 
פעולות אלו, תוכננו להיות מבוצעות במהלך שנת 2024, וביצועם בעיתוי הנוכחי צפוי ל אפשר לנו להפעיל את צי המטוסים שלנו בכוח מלא עם החזרה לשגרה.
 
זאת ועוד, ביצוע הפעולות בעיתוי הנוכחי כשרמת הפעילות ירדה מהותית, חוסכת לנו להערכתנו כמיליון דולר בעלויות התפעול.
 
העברנו שני מטוסים של הצי שלנו לחניית קבע בשדה תעופה רמון, כחלק מתהליך ניהול הסיכונים ופיזור המטוסים במטרה להקטין את הסיכוי לפגיעה בהם.
 
ערב השבעה לאוקטובר הפעלנו 9 מטוסים, היום אנו מפעילים 3 עד 4 מטוסים בלבד.
 
כל המטוסים שלנו מכוסים ביטוחית, על ידי מבטחים בינלאומיים, ובמקום בו חלקם ביקשו להפסיק את הכיסוי, קיבלנו גיבוי מושלם מהמדינה.
 
בשלב זה, כל המטוסים שאנו מפעילים, מצוידים במערכות הגנה - "מגן רקיע".
 
בנוסף, התחלנו במו"מ עם מחכירי המטוסים, במטרה להקטין הוצאות חכירה בתקופת המלחמה.
 
סיכמנו עם וועד הטייסים וההסתדרות על מתווה פעילות מותאם לעת המלחמה, ואף חתמנו על הסכם זמני.
 
ביצענו שינויים נוספים בלוח הטיסות שלנו:
 
במקביל לפעילות הטיסתית האינטנסיבית, הכשרנו וקיבלנו אישורים נחוצים להסבת פעילות הטסת נוסעים להטסת מטען ואנו מתייצבים כרגע עם מספר טיסות שבועיות, המטיסות מטען לישראל וממנה.

בקו הטיסות הפנים ארצי, נרשמה ירידה בביקושים בשל העובדה כי מרבית בתי המלון באילת מאוכלסים בתושבים שפונו מביתם, ביישובי עוטף עזה.
 
לפיכך, הקטנו את כמות הטיסות לאילת לטיסה יומית שנועדה לשרת את משפחות התושבים, וקבענו מחיר סמלי של 69 שקלים במטרה לסייע להם בתהליכי השיקום וההתאוששות.
 
מהיום, נפעיל על הקו לאילת מטוס עליו הוספנו עיצוב אשר נועדו לציין את השתתפותנו ותמיכתנו במאמץ להשבת החטופים למשפחות עוטף עזה הגרים לפי שעה באילת.
 
בתחום הפיננסי, ביצענו שורה ארוכה של מהלכים מול התאגידים הבנקאים המלווים אותנו ומול משרד האוצר:
 
הגדלנו את מסגרות האשראי העומדות לרשותנו בכ- 12 מיליון דולר, ואנו ממתינים לתשובה חיובית לכ- 3 מיליון דולר נוספים.
 
ביצענו חלק מהותי מההגדלה באמצעות מסגרות, CALL ON במטרה להימנע מתשלום ריבית מיותרת.
 
התחלנו במהלך שחרור בטחונות משועבדים, ונתקלנו נכון למועד זה בפתיחות של המערכות הפיננסיות, לאור מצבנו העסקי.
 
אנו בתהליכי שחרור של כ- 3 מיליון דולר, ומקווים להשלים בהצלחה מהלכים נוספים במסגרתם ישוחררו לנו עוד כ- 7 מיליון דולר.
 
קיבלנו אישור מתאגיד בנקאי אחד, ואנו ממתינים לאישור מתאגיד בנקאי שני, לפריסה לתקופה נוספת של שלוש שנים, של הלוואות הקורנה בערבות המדינה, פעולה זאת צפויה להקל עלינו תזרימית בכ- 2.5 מיליון דולר בשנה.
 
אנו בעיצומו של תהליך מול משרד האוצר שנועד להקל עלינו בחודשים הבאים.
 
בשלל הפעולות מול התאגידים הבנקאים ומול האוצר, הוכחנו כי פעילותה של ישראייר מהווה מפעל חיוני ואסטרטגי, ושמירה על פעילות תפעולית ועסקית מתמשכת בעת הזאת הינה חיונית למדינה! לפיכך אין בכוונתנו בעת הזאת להוציא עובדים לחל"ת.
 
בתחום הפיתוח והמסחר אנו ממשיכים בכל המרץ, ובמקביל המשכנו בתהליכי מחשוב ופיתוח טכנולוגי.
 
צוות יקר, ימים קשים עוברים על כולנו, במישור הלאומי, החברתי והפרטי.

נעבור אותם יחד, בדיוק כפי שעשינו, בצורה שונה ומצטיינת במשברים קודמים.

יחד ננצח!

שלכם,
 
אורי סירקיס

x