סיכום יומי בבורסה, יום 26 למלחמה, הריבית בארה"ב ללא שינוי, גיוסים בקרנות ובגמל

 

 
 

מערכת FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/11/2023

 

 
יחידת המחקר של הבורסה מוסיפה:
 
1. יום ירוק בבורסה עם עליות שערים בכמעט כל מדדי המניות, אשר התחזקו החל משעות הצהריים. מדדי המניות המובילים, ת"א-35 ות"א-125, רשמו עלייה של כ-0.4% וכ-0.7%, בהתאמה.

2. את העליות הובילו מניות הנדל"ן. מדד ת"א מניב חו"ל עלה בשיעור חד של כ-3.1% בהובלת אספן גרופ (11.9%+) ואדגר השקעות (6.1%+). מדד ת"א בנייה טיפס בכ-2.0% ומדד ת"א-נדל"ן בכ-2.2%. לעליות תרמו גם חברות הנדל"ן המניב אפריקה מגורים (6.0%+) וישראל קנדה (5.8%+).

3. הסקטור הפיננסי רשם גם הוא היום עליות שערים נאות, כאשר מדד ת"א בנקים-5 עלה בכ-1.9% ומדד ת"א-ביטוח עלה בכ-2%.

סוכנות הדירוג S&P מעלות עדכנה את תחזית הדירוג שלה לבנקים בעקבות המלחמה. תחזית הדירוג לבנקים מזרחי טפחות, דיסקונט והבינלאומי עודכנה מיציבה לשלילית, ותחזית הדירוג לבנקים לאומי ופועלים נותרה יציבה.

4. בשוק איגרות החוב הממשלתיות נרשמו היום עליות שערים הן במסלול השקלי והן במסלול הצמוד, אשר בלטו בעיקר בקרב מדדי התל-גוב ארוכי הטווח בשיעור של 1%-1.2%.

5. בשוק איגרות החוב הקונצרניות עלו מדדי התל-בונד המובילים תל-בונד 20 ותל-בונד 60 בכ-0.4% כל אחד. תל-בונד שקלי ותל-בונד שקלי-50 עלו בכ-0.5% כל אחד.

6. במסחר הבין בנקאי הדולר נחלש מעט ושערו עומד על כ-4.01.

7. בוול סטריט החל יום המסחר במגמה חיובית קלה כשברקע ההמתנה להחלטת הפדרל ריזרב הצפויה להתקבל הערב בנוגע לריבית בארה"ב שלפי ההערכות תישאר ללא שינוי.

8. להלן דיווחים בולטים להיום מתוך אתר מאיה:

חברת צרפתי דיווחה היום על פקיעת תוקף ההצעה לרכישת מניותיה ע"י קבוצת הפניקס. חברת הביטוח הייתה צפויה לפי העסקה להיכנס לשותפות עם משפחת צרפתי תוך מחיקת החברה מהבורסה, אך הוחלט לא להאריך את תוקף ההצעה פעם נוספת. בעקבות כך יורדת מניית צרפתי בכ-4.6%.

חברת ביו-דבש דיווחה כי השלימה את רישום הפטנט הראשון שלה מטעם משרד הפטנטים של ארצות הברית. בעקבות דיווח זה זינקה מניית החברה היום בכ-35% במחזור גדול.
x