מדד הבנקים רשם עליה בשיעור של 3.6% ומשך למעלה את הבורסה

להלן סיכום יום המסחר 7.11.23 ע״י יחידת המחקר

 

 

 
הבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדרהבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדר
 

כלכלני הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/11/2023

1. יום המסחר בבורסה התנהל בעליות שערים שהתחזקו החל משעות הצהריים. מדד הבנקים רשם עליה בשיעור של 3.6% ומשך למעלה את מדד ת"א-35 שעלה בכ-1.5% ואת מדד ת"א פיננסים שעלה בכ-2.5%.

2. הדולר ממשיך להיחלש אל מול השקל. שערו היציג ירד היום בכ-2.1% ונסגר על כ- 3.866 שקלים, ובכך השלים ירידה דו יומית בשיעור של כ-4.4%. בהקשר זה יצויין כי בנק ישראל פרסם היום כי במהלך חודש אוקטובר התערב בשוק המט"ח וביצע מכירות בהיקף של כ-8.2 מיליארד דולר, מתוך תוכנית כוללת למכירת עד 30 מיליארד דולר. שער האירו נחלש גם כן אל מול השקל, שערו היציג נסגר היום על כ-4.13 שקלים ובכך השלים ירידה דו יומית בשיעור של כ-2.9%.

3. בשוק איגרות החוב הממשלתיות נמשכות עליות השערים, ובהתאם הירידה בתשואות, כאשר מדדי איגרות החוב הצמודות לטווח ארוך עלו היום בשיעור של עד 1.6%, ומדד איגרות החוב השיקליות לטווח ארוך עלה בכ-0.7%. התשואה השנתית המשתקפת באפיק הצמוד הארוך (תל גוב צמוד 15+) הינה כ-2% והתשואה המשתקפת באפיק השיקלי הארוך (תל גוב-שקלי 10+) הינה כ-4.7%.

4. המסחר באיגרות החוב הקונצרניות התנהל גם כן בעליות שערים, אם כי מתונות יותר, כאשר מדדי התל בונד הן הצמודים והן השיקליים עלו בשיעור של עד כ-0.4%. יוצא דופן היה מדד תל בונד דולר אשר נחלש בכ-0.16% לאור היחלשות הדולר.

5. במערכת מאי"ה הדיווח הנצפה ביותר היום שייך לחברת רייזור לאבס. החברה אשר עוסקת בפיתוח ושיווק פתרונות ומוצרי בינה מלאכותית, דיווחה על התקשרות בהסכמים להעמדת רשיונות למוצר ה-DataMind AI שלה והמניה הגיבה בעליה של מעל 300% במחזור מסחר גבוה.
x