ארגון הבונדס הבינלאומי גייס מיליארד דולר עבור מדינת ישראל מתחילת המלחמה

תרומה משמעותית לביצור עוצמתה של מדינת ישראל; בשנת 2023 גייס הבונדס הבינלאומי מעל 2 מיליארד דולר, כפול מהיעד שהציב החשב הכללי

 

 

 
Image by aleksandra85foto from PixabayImage by aleksandra85foto from Pixabay
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/11/2023

נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, ברך את ארגון הבונדס ואמר כי "כבר שנים רבות הבונדס משמש כשליחו של העם היהודי בבניית התשתית של ארצנו. אין זה מפתיע שהבונדס נמצא בחזית הפעילות גם כעת באמצעות גיוס יהדות העולם למען מדינת ישראל"

נשיא ומנכ״ל ארגון הבונדס, דני נוה: "הגיוס הגדול ביותר אי פעם של איגרות חוב של ישראל ממחיש את התמיכה החזקה של הקהילות היהודיות בארה"ב וברחבי העולם במדינה שלנו. המשקיעים באג"ח של מדינת ישראל מעניקים גיבוי חד משמעי למלחמת חרבות הברזל ולהבטחת עתיד המדינה"
 
הבונדס, בניהולו של נשיא ומנכ״ל הארגון, דני נוה, יזם החל מה- 7 באוקטובר מבצע גיוס כספים מיוחד עבור  מדינת ישראל. הכספים שהבונדס גייס, מעל 1 מיליארד דולר, יועברו ישירות לתקציבה של מדינת ישראל ויסייעו באופן מיידי לחיזוק הכלכלה הישראלית.  

גיוס הכספים נעשה בקרב קהילות יהודיות בארה"ב וברחבי העולם. בנוסף, מדינות רבות בארה"ב החליטו כמדיניות לסייע לישראל במלחמתה כהשקעה באמצעות הבונדס. בין המדינות ניתן למצוא את פלורידה, ניו יורק, אלבמה, אריזונה, אוהיו, אילינוי, טקסס, אוקלהומה, ג'ורג'יה, נבאדה, לואיזיאנה, אינדיאנה,  דרום קרולינה, פנסילבניה. 

בגיוס הנוכחי הבונדס הכפיל את יעד מכירות  האג"ח העולמי השנתי לשנת 2023 שהוצב על ידי החשב הכללי במשרד האוצר מ- 1 מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר. מאז היווסדו בשנת 1951 גייס הבונדס עבור מדינת ישראל מעל 50 מיליארד דולר. 

יו"ר דירקטוריון  הבונדס, הווארד ל. גולדשטיין: "תומכיה של ישראל שולחים באמצעות הבונדס מסר חד משמעי  - אנחנו נגביר את ההשקעות כל עוד המלחמה נמשכת. חווינו כאב שלא היה מעולם, אבל החוסן והסולידריות שלנו מבטיחים שכולנו נשארים חזקים". 

x