בלקרוק: הבאזז סביב ה-AI הולך ומתגבר

איזה הזדמנוית מזהים בשילוב בין AI לטכנולוגיות אחרות

 

 

 
Photo Thekaikoro Dreamstime.comPhoto Thekaikoro Dreamstime.com
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/11/2023

מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק (BII) התייחסו בסקירתם השבועית להשפעה של התקדמות תחום ה-AI על שווקי המניות:​

"הבאזז של AI הולך ומתגבר, בעקבות זאת, לפריחת ה-AI חלק ניכר בביצועי היתר שמפגינות מניות הטק, והשחקנים הגדולים נערכים להשיק כלי AI חדשים. אנו רואים את הבינה המלאכותית כאחד מחמשת הכוחות המבניים שעשויים להניע תשואות כיום ובעתיד, ובמשקל יתר במניות בתחום הבינה המלאכותית בשווקים מפותחים. אנו רואים את ההשפעות של AI מתרחבות לסקטורים ולגיאוגרפיות חדשות, מעבר לחברות טכנולוגיה 'טהורות'."

"התקדמויות בחומרה של מחשוב וחדשנות בתחומי הלמידה העמוקה הובילו לנקודת מפנה בתחומי ה-AI בסוף שנת 2022. אנו מאמינים כי אנו בראשיתה של מהפיכת בינה מלאכותית שיוצרת התקדמות אקספוננציאלית. לדוגמא, מספר 'הפרמטרים' המחשוביים בין מודל GPT-1 של OpenAI למודלי GPT-4 עלה אקספוננציאלית במהלך 5 שנים (תרשים). פרמטרים אלו הם האלמנטים של המודל שנלמדו מדאטה היסטורי ומאפשרים לג'נרט טקסט ומולטימדיה באופן מהיר. ככל שמספר הפרמטרים גבוה יותר, כך ההבנה של המודלים את התבניות השונות יותר מתוחכמת והתוצאה כוללת ניואנסים חשובים שונים. אנו צופים שגידול אקספוננציאלי זה יימשך."
 
"סקטור ההייטק הרוויח רבות עד כה, וענקיות הטק אחראיות למרבית התשואה שהושגה ב-S&P 500 השנה. מניות ענקיות הטק הפגינו ביצועי יתר והשיגו רווחיות למרות עליית הריבית שמשפיעה על הערכות השווי בטווח הארוך, ואם מנכים את השפעתן של מניות הטכנולוגיה ניתן לראות כי כלל השוק חווה ירידות משמעותיות."
 
"אנו בבלקרוק מחלקים את מהפיכת ה-AI לשתי שכבות, האחת היא שכבת תשתיות הענן והחומרה – אבני הבניין של כח מחשובי שכבר החל להוות כלי שמאפשר את ניצול היתרונות של בינה מלאכותית. השכבה השניה היא המודלים, הדאטה ותשתיות הדאטה. שכבה זו נמצאת כרגע בהערכת חסר היות והביקוש לתשתיות דיגיטליות כמו חומרה, דאטה וחוות שרתים במיקומים שונים גבוה מההיצע הקיים. בקצה הפירמידה נמצאות האפליקציות שממנפות באופן מלא את חדשנות זו. מנקודת מבטנו אנו נמצאים כרגע בין השכבה הראשונה לשנייה – כח המחשוב הגיע למצב המאפשר את החדשנות אך התשתיות ופריסתן עדיין בעבודה."
 
"לבינה המלאכותית פוטנציאל מרחיק לכת להשפיע על חברות. ישנה קורולציה חיובית בין גידול ברישום פטנטים של בינה מלאכותית לבין גידול ברווחים בטווח של שנה עד שנתיים לאחר רישום הפטנט. החברות הפרטיות הרבות שפעילות בתחום הופכות את החשיפה לשוק הפרטי לערוץ נוסף למשקיעים שונים לצעוד להשקעה ב-AI." 

"לסיכום, השילוב בין AI לטכנולוגיות אחרות מייצר את אחת מהזדמנויות ההשקעה הגדולות ביותר. אנו בבלקרוק רואים את ההזדמנויות במגוון מדינות וסקטורים שמתמקדים בתחומי ה-AI, וצופים כי יכולות שיוטמעו יתמכו ביצירת הכנסות ושולי רווח לחברות. אנו במשקל יתר בטווח של 6-12 חודשים קדימה בהשקעה במניות של חברות המושפעות מעולמות ה-AI בשווקים מפותחים, היות ואנו רואים את היתרונות והחידושים ממשיכים לפרוץ."

x