לומברד אודייר - זו הערכתנו לגבי מחירי הנפט למחצית הראשונה של 2024

הזהב עתיד להגיע ל-2,100 דולר לאונקיה במחצית הראשונה של 2024

 

 

 
Image by MustangJoe from PixabayImage by MustangJoe from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/11/2023

לומברד אודייר: הכלכלה גוברת על הגיאו-פוליטיקה - הנפט ייסחר סביב 90 דולר לחבית, הזהב עתיד להגיע ל-2,100 דולר לאונקיה במחצית הראשונה של 2024

בשבועות האחרונים, מחירי הסחורות הכוללים ירדו. הסיבה לכך היא שהדאגות לגבי הכלכלה הכוללת משמעותיות יותר מאשר דאגות לגבי סוגיות גיאופוליטיות.  מחירי הנפט, למשל, ירדו מתחת ל-80 דולר לחבית עקב חששות לגבי ירידה בביקוש במדינות מפותחות. גם מחירי הזהב ירדו כאשר הוא איבד את מעמדו כהשקעה בטוחה. מחירי הנפט ירדו ביותר מ-10 דולר לחבית בחודש האחרון. הסיכון הקשור לאירועים גיאופוליטיים ירד ככל שסכסוך ישראל-חמאס נותר מקומי.

בארה"ב, הביקוש לבנזין ירד, מה שמעלה חששות לגבי הביקוש הכולל בשווקים המפותחים. עם זאת, הביקוש מהשווקים המתעוררים, במיוחד סין, עדיין חזק. בסך הכל, שוק הנפט צפוי להיות מאוזן בשאר השנה, אלא אם יתעוררו בעיות אספקה בלתי צפויות. התחזית היא שנפט גולמי מסוג ברנט ייסחר בסביבות 90 דולר לחבית בחודשים הקרובים, אך יש אי ודאות. מחירי הנחושת היו יציבים בחודש האחרון. למרות שהביקוש של סין לנחושת הגיע לשיא של חמש שנים, הייצור המוגבר איזן מקומית את ההיצע העולמי. מחוץ לסין, המלאים גדלו עקב ביקוש נמוך יותר בהקשר של צמיחה עולמית איטית יותר.

הציפיות לטווח הקצר למחירי הנחושת הן בסביבות 8,000 דולר לטון מטרי. עם זאת, בטווח הארוך, התחזית חיובית בשל מלאי נמוך, חוסר השקעה בתעשייה, והגדלת הביקוש הקשור למאמצים להפחתת פליטת פחמן. הזהב, שעמד לעלות, שינה כיוון בנובמבר, כאשר החשש מבעיות נוספות במזרח התיכון נרגע. הבנקים המרכזיים המשיכו לקנות זהב, אבל העלייה במחירים באוקטובר נבעה יותר מסנטימנט בשוק ומשקיעים שחיפשו השקעות בטוחות. למרות בעיות גיאופוליטיות מתמשכות, נראה שהשוק כבר לקח בחשבון את רמת הסכסוך הנוכחית במזרח התיכון, כפי שניתן לראות בתנודתיות הפוחתת של מחירי הזהב. ההערכה היא שהזהב עשוי להגיע ל-2,100 דולר לאונקיה במחצית הראשונה של 2024, מונע משיא הריבית הריאלית והחלשת הדולר האמריקאי.
 
x