פורום העצמאים בסיוע לפרילנסרים: פתרונות מימון בריבית של פריים מינוס 1%

לדברי יו"ר הפורום רמי בז'ה: "ההחלטה המשותפת שלנו נועדה לסייע לעצמאים ולפרילנסרים לגשר את תקופת המשבר. במקביל נמשיך לפעול לחקיקת נוהל פיצוי אוטומטי בשעת חירום"

 

 

 
יו״ר הפורום רמי בז׳היו״ר הפורום רמי בז׳ה
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/11/2023

פורום העצמאים מבית ההסתדרות מציע לעצמאים ולפרילנסרים הנתקלים בבעיית תזרים בשל המצב, הלוואה בתנאים אטרקטיביים של ריבית פריים מינוס 1%, שהיא ריבית הזולה במידה ניכרת אל מול האלטרנטיבות הקיימות בשוק. האשראי יוחזר בתשלומים חודשיים של עד 36 חודשים, ועלות ההטבה לעצמאים תעשה במימון משותף של ההסתדרות ובנק הפועלים.

היעדר נוהל לחיצה על כפתור המאפשר פיצוי על פי קריטריונים ברורים ומוסכמים, לצד הימשכות ההליכים לסיוע לגיבוש מתווה ממשלתי לסיוע לעצמאים, הוביל לכך שעצמאים רבים נקלעים למצוקה תזרימית, כאשר ההכנסות נעצרו, וההוצאות: משכורות, תשלומים לספקים ועוד, ממשיכות כסדרן. עליית הריבית של השנתיים האחרונות הפכה את ההלוואות לפתרון מצוקה זו ליקרות ביותר, ומעמיסות עלויות נוספות על העצמאים. המצב מחייב פתרון ומתן ודאות לעצמאים, וההסתדרות החליטה להירתם ולפעול להפחתת עלויות המימון של העצמאים.

ההלוואה ניתנת ללא בירוקרטיה מסורבלת: מתקשרים לחמ"ל פורום העצמאים, עוברים תשאול קצר מאוד לבחינת תנאי הזכאות ושולחים לבנק טופס חתום ע"י הפורום שמאשר את העמידה בתנאים לקבלת ההלוואה בריבית הנמוכה.

הצעד הזה חובר לשורה של צעדים בהם נוקט הפורום בימים אלו לסיוע לעצמאים, ובראשם הקמת חמ"ל שבו ניתנים לבעלי העסקים מגוון פתרונות לבעיות העולות עקב המצב.

יו"ר הפורום רמי בז'ה מוסיף: "לא רק מדברים. פועלים. ההחלטה המשותפת שלנו נועדה לסייע לעצמאים ולפרילנסרים לגשר את תקופת המשבר. במקביל נמשיך לפעול מול הממשלה והאוצר לחוקק את נוהל פיצוי אוטומטי בשעת חירום. הצטרפו אלינו למאבק. זו שעת כושר לתקן את העוול כחלק משיקום החברה והמדינה אחרי השבר הגדול".
x