לפני הפעמון בוול סטריט – אינדיקציות מעודדות למצבו של הצרכן האמריקאי

המשקיעים מחפשים אינדיקציות לתרחיש ה-Goldilocks, כלומר תרחיש הנחיתה הרכב, אם הצרכנים שמחים וקונים, אנחנו בדרך לשם

 

 

 
Photo American Robert Crum Dreamstime.comPhoto American Robert Crum Dreamstime.com
 

משה מימון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/11/2023

אמש אמרנו בסקירת פתיחת השבוע, כי הריבית בארה"ב היא עדיין המפתח להתנהלות השווקים. ההתנהלות נכון לעכשיו מגיעה מהערכה של המשקיעים כי הפד סיים להעלות ריבית, וכי כעת מתחיל הדיון על מתי יוריד את הריבית. ההערכות המוקדמות מדברות על מרץ, ההערכות הסבירות יותר מדברות על בין מאי ליולי.

אחד הדברים שציינו בסקירה אמש, הוא מצבו של הצרכן האמריקאי. אם הצרכן האמריקאי ממשיך לקנות, זה אומר שהכלכלה בסך הכל בסדר. כלומר הצרכן האמריקאי ממשיך לקנות, ומאידך האינפלציה ממשיכה לרדת. זה תרחיש ה'נחיתה הרכה', או איך שהאמריקאים מכנים תרחיש 'Goldilocks' כלומר תרחיש זהבה, התרחיש הטוב מבחינת שוק ההון האמריקאי.

אמש ציינו כי אחד הדברים הרלבנטיים הוא היקף הצריכה במהלך תקופת החגים, כיצד הקניות במהלך החגים השתנו, האם הצרכן האמריקאי שינה את היקף הרכישות שלו השנה? היום אנחנו מפרסמים כי נתוני הצריכה של ה-Black Friday עלו על הצפי, צמחו מעל ההערכות בסדר גודל של בין 7.5% ל-9% ביחס לשנה שעברה. כך מציינים כלכלני יוליוס בר בסקירה שהעלינו היום.

המשמעות היא שבינתיים אין למשקיעים סיבה לדאגה. תיקונים, אם יגיעו יהיו רק הזדמנות למשקיעים לכניסה במחירים זולים יותר, ככל שמהלכי העליות ימשיכו, כך נראה יותר ויותר הון נכנס לשווקים בחודשים הקרובים.

x