מהפך בטריא? החברה העבירה משכנתאות בהיקף כ-270 מיליון שקל - המניה יורדת 4%

חברת ההלוואות החברתיות דיווחה על היקף ההפקדות של חמישית בלבד מסך ההפקדות בפלטפורמה עד לרבעון השלישי של השנה. מנכ"ל ומייסד טריא, אייל אלחיאני: "טריא מתחזקת, המגמה חיובית"

 

 

 
Image by creativeart on FreepikImage by creativeart on Freepik
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/11/2023

טריא ישראל, חברת תיווך האשראי בין עמיתים הגדולה והוותיקה בישראל, המתמחה באשראי ופתרונות מימון בתחום הנדל"ן, העבירה בחודשים האחרונים משכנתאות בהיקף של כ-270 מיליון ₪ למערכת הבנקאית ולגופי מימון. בד בבד, מציעה טריא מסלולים חדשים בתשואה שנתית ממוצעת של כ- 9%. זאת בשעה שמרבית אפיקי ההשקעות בשוק ספגו ירידות בחודש האחרון וגם הריביות בפקדונות בבנקים החלו לרדת. מנכ"ל ומייסד טריא, אייל אלחיאני: "טריא מתחזקת. המגמה חיובית. מהלכי ההתייעלות שביצענו נושאים פרי". 

מהלכים אלו הם ביטוי למימוש תכנית ההתייעלות והצמיחה שעליה הודיעה החברה בחודש מאי האחרון, במסגרתה פועלת החברה להגדלת הון בפלטפורמה באמצעות צמצום תיק האשראי, מכירת חוב וגיוס השקעות לפלטפורמה, לצד צמצום עלויות תפעול וכוח אדם. במקביל, טריא פועלת לגיוון ההכנסות מחוץ לפלטפורמה, באמצעות התמקדות בחוזקות שלה: יכולות תיווך אשראי מוכחות, במיוחד בתחום הנדל"ן, יכולות חיתום טכנולוגיות מתקדמות ותיק אשראי חזק ומגובה נדל"ן. 

כאמור, טריא שמה דגש על יכולותיה בתחום הנדל"ן ומגייסת בימים אלו הון במסלולים חדשים לטובת פעילות אשראי בתחום המשכנתאות, קבוצות הרכישה והלוואות גישור. לדברי מנכ"ל ומייסד טריא, אייל אלחיאני, התנאים הרגולטוריים של נטילת משכנתא בטריא מאפשרים גמישות והתאמה אישית ללווה, בתהליך יעיל יותר, ולכן, טריא אטרקטיבית ללווים איכותיים, דווקא בימים אלו. 

טריא מציעה מסלולי השקעה חדשים לתקופות שונות, שבהן הכסף לא ניתן למשיכה לאורך תקופת ההלוואה, ובסוף התקופה הכסף מוחזר באופן אוטומטי, ללא צורך בהגשת בקשה  משיכה או תלות במנגנון ההנזלה הפנימי בפלטפורמה. 

המסלול "המוסדי" שמציעה טריא, מאפשר למשקיעים קטנים להשקיע בדיוק כמו גופים מוסדיים. במסלול הייחודי הזה, טריא מציעה למשקיעים להעניק הלוואות לתקופה קצרה, כנגד בטוחה נדל"נית  בלבד, כאשר הריבית השנתית הצפויה הינה כ-8% (בהתאם לשיעור נוכחי של ריבית הפריים ובתוספת 2%). במסלול זה, הכסף מושקע לתקופה של 24 חודשים, ללא אפשרות משיכה, ועם פרעון ההלוואות, המשקיעים מקבלים את כספם בתוספת הריבית באופן אוטומטי. בימים אלו טריא משיקה מסלול נוסף לתקופה מוגבלת של 36 חודשים, במסלול זה הריבית השנתית הממוצעת צפויה לעמוד על כ 10% (בהתאם לשיעור נוכחי של ריבית הפריים ובתוספת 4%).

בנוסף מציעה טריא למשקיעים מסלולי השקעה ייעודיים בהלוואות לנדל"ן למגורים, הנחשב לאחד הענפים בעלי הביקוש היציב ביותר. במסלולים אלה, המשקיע יכול לבחור בהשקעה לתקופה של חצי שנה, וליהנות מריבית ממוצעת של כ- 7.6% או של שנה בריבית שנתית ממוצעת של כ- 9.4%. בסוף תקופת ההשקעה, כאמור, המשקיע יכול להגיש בקשת משיכה או להותיר את הכספים בפלטפורמה לתקופה נוספת וליהנות מריבית נוספת (ריבית דריבית).

על פי גורמים בטריא, גם בצפי של ירידת ריבית, המסלולים החדשים ישמרו על יציבות. כמו כן, המסלולים לא מושפעים מתנודות בשווקים הפיננסיים ומשינויים במטבע חוץ.

מעל 95% מהלוואות הנדל"ן ניתנות כנגד בטוחות נדל"ניות בשעבוד ראשון לטובת המשקיעים בפלטפורמה. חלק מהמסלולים גם מאפשרים השקעה "מתכלה", כך שהתשואה אינה מושקעת שוב, אלא נמשכת מיידית. ההשקעה במסלולים אלה מאפשרת גם קבלת ריביות בתזרים חודשי, ולא רק בתום תקופת ההלוואה. 

אלחיאני: "מתחילת חודש אוקטובר מדד המניות המוביל בישראל - ת"א 125 ירד ב- 9.2%, ואפילו אגרות החוב הממשלתיות שנחשבות לנכס בסיכון נמוך (מדד תל גוב) ירדו בכאחוז אחד. השקעה באפיק בעל ביקוש יציב הנושא תשואה גבוהה, יכול להוות פתרון נוסף למשקיעים שיכולים "לנעול" את הכסף לפרק זמן של בין חצי שנה לשלוש שנים". 
  
תיק האשראי של טריא מגוון ומגובה בבטוחות נדל"ן איכותיות (משכנתא ראשונה) בשיעור של למעלה מ-80%, כאשר טריא בחרה לאורך השנים להישאר בנתיבים הסולידיים, דוגמת אשראי לקבוצות רכישה, הלוואות גישור ומשכנתאות. 

טריא ישראל היא חברת תיווך אשראי בין עמיתים (P2P) הגדולה והוותיקה בישראל, עם תיק האשראי הגדול, המגוון, והבטוח ביותר, אשר מגובה בבטוחות נדל"ן בשיעור של למעלה מ-80%. 

לגרף טריא לחצו כאן

51 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 6.62 מיליון באלקטריאון
קרנות נאמנות שמחזיקות את אלקטריאון. לרשימה המלאה
x