השוואת ריביות על פיקדונות בבנקים הגדולים חודש אוקטובר: הבנק המוביל הוא...

בנק ישראל לא הוריד את הריבית החודש אבל הבנקים מיהרו והורידו את הריביות על הפיקדונות כבר באוקטובר. באיזה בנק תקבלו את הריבית המשתלמת ביותר?

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/11/2023

בנק ישראל מפרסם היום (חמישי) את הריביות על הפיקדונות אשר מעניקים הבנקים השונים לציבור נכון לאוקטובר 2023, ומתגלה תמונה מעניינת. על אף שהוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה ב-27/11/2023 להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75%, בבנקים מיהרו להוריד את הריביות על פיקדונות כבר בחודש אוקטובר, אם כי לא במידה משמעותית ורק בריבית קבועה על פיקדונות. 

כך, על פי נתוני בנק ישראל, הריבית הקבועה החציונית שהעניקו חמשת הבנקים הגדולים נכון לאוקטובר, עומדת על ממוצע של 2.42% (לעומת 2.73% בספטמבר). 

ירידה דרמטית בהיקף הפיקדונות שהציבור הפקיד לפיקדונות בריבית משתנה 

סך הפיקדונות לזמן קצוב בריבית קבועה, שהופקדו במהלך אוקטובר 2023, ירד ל- 20 מיליארד שקלים (לעומת 21 מיליארד שקלים שהופקדו בחודש ספטמבר). סף הפיקדונות לזמן קצוב שהופקדו במהלך אוקטובר בריבית משתנה ירד משמעותית ל- 17.06 מיליארד שקלים (לעומת 21.80 מיליארד שקלים שהופקדו בחודש ספטמבר).

באיזה בנק מבין 5 הבנקים הגדולים תקבלו את הריבית המשתלמת ביותר על פיקדונות?

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות לפי תקופות זמן 

הבנק המנצח בדירוג אשר מעניק את הריבית הקבועה הגבוהה ביותר על פיקדונות לכל תקופות הזמן בממוצע, הוא הבנק הבינלאומי.

על פי נתוני בנק ישראל נכון לאוקטובר 23, שפורסמו היום (רביעי), הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של עד חודש הוא הבנק הבינלאומי שמעניק ללקוחותיו ריבית של 3.57%. במקום האחרון בקטגוריית זמן זו ממוקם בנק דיסקונט עם ריבית של 1.68% בלבד. 

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 1-3 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 4.16%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק לאומי המעניק ריבית של 2.70% בלבד.

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 3-6 חודשים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 4.41%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק לאומי המעניק ריבית של 2.79% בלבד.

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 6-12 חודשים הוא בנק לאומי עם ריבית של 4.52%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק הפועלים המעניק ריבית של 4.24%.

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 1-2 שנים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 4.34%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק מזרחי-טפחות המעניק ריבית של 2.91%.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות לפי תקופות זמן 

הבנק המנצח בדירוג אשר מעניק את הריבית המשתנה הגבוהה ביותר על פיקדונות לכל תקופות הזמן בממוצע, הוא בנק דיסקונט.

על פי נתוני בנק ישראל נכון לאוקטובר 23, שפורסמו היום (רביעי), הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של עד חודש הוא בנק דיסקונט שמעניק ללקוחותיו ריבית של 3.65%. במקום האחרון בקטגוריית זמן זו ממוקם הבנק הבינלאומי עם ריבית של 2.44% בלבד.

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 1-3 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 3.99%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק לאומי המעניק ריבית של 2.43% בלבד.

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 3-6 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 4.24%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם הבנק הבינלאומי המעניק ריבית של 3.75% בלבד.

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 6-12 חודשים הוא בנק לאומי עם ריבית של 4.44%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם הבנק הבינלאומי המעניק ריבית של 3.73%.

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 1-2 שנים הוא בנק מזרחי-טפחות עם ריבית של 4.33%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק הפועלים המעניק ריבית של 2.80%.

ירידה ניכרת בריבית הקבועה החציונית אצל כל הבנקים מלבד בנק לאומי

הריבית החציונית שמפרסם בנק ישראל, משקפת את התמונה המדויקת יותר - גובה הריבית שחצי מהציבור מקבל בפועל עבור הפיקדונות שהפקיד (בניגוד לתמונת הריבית הממוצעת, המשכללת בתוכה גם את הריביות שמקבלים הלקוחות האמידים המפקידים את הסכומים הגבוהים ביותר). 

כשבוחנים את נתוני הריבית החציונית, ניתן לראות כי הריביות על הפיקדונות שהציבור מקבל בפועל, ירדו מחודש שעבר מלבד בבנק הבינלאומי שאצלו התרחשה עלייה.

כך למשל, בנק הפועלים העניק ריבית חציונית קבועה ממוצעת של 2.56% (לעומת 2.79% בספטמבר), בנק לאומי העניק ריבית קבועה ממוצעת של 2.50% (לעומת 3.08% בספטמבר), בנק  מזרחי-טפחות העניק 2.25% (לעומת 2.83% בספטמבר), בנק דיסקונט העניק 1.91% בלבד (לעומת 2.83% בספטמבר), והבנק הבינלאומי העניק ריבית קבועה ממוצעת של 2.88% - עלייה מריבית חציונית של 2.02% שהעניק בספטמבר.

לסיכום, ניתן לראות מהנתונים כי הבנק המוביל בממוצע בריבית קבועה על פיקדונות הוא הבנק הבינלאומי, והבנק המוביל בממוצע בריבית משתנה על פיקדונות הוא בנק דיסקונט. 
נמשיך לעקוב אחר הנתונים המתפרסמים על ידי בנק ישראל, ולעדכן אתכם מדי חודש.

 


 

x