מגדל שוקי הון - איזה סקטורים הובילו את מהלכי העליות?

נובמבר חיובי בארה"ב ובתל אביב

 

 

 
Photo Investment Pop Nukoonrat Dreamstime.comPhoto Investment Pop Nukoonrat Dreamstime.com
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/11/2023

חודש נובמבר מסתיים היום (ה') בשווקים בצורה חיובית למדי, עם עליות הנעות סביב כ-8%-10% במדדים המובילים בארה"ב ובתל-אביב. 

נועם מאירוביץ', מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון
מסביר, כי "ביצועי הבורסות בנובמבר הם תמונת ראי לכיוון שנרשם באוקטובר, אז, במיוחד בישראל, השוק הגיב לאירועים בעוצמה כלפי מטה". 

בסיכום חודשי, מציין מאירוביץ', "בלטו לטובה בין היתר מניות הבנקים שנחבטו טרם לכך ויש לכך משמעות משום שהבנקים הם אחד מהענפים המועדפים להשקעה על המשקיעים הזרים. גם במניות ענף הנדל"ן המניב ראינו עליות נאות. נראה שבתקופה האחרונה הצרכנים והמשקיעים קצת מעודדים, אחרי שבחודש שעבר הפעילות במרכזים המסחריים נפגעו משמעותית גם מסגירה שלהם בחלק מהזמן וגם בגלל הקטנת צריכה שהושפעה ממצב הרוח של הצרכנים". 

בהתייחסות לנעשה בשוק המט"ח מאירוביץ' מציין כי ההיחלשות החדה שנרשמה באחרונה בדולר ביחס לשקל, "גובתה בתנועה שלילית של הדולר בעולם, על רקע ירידת תשואות בארה"ב ותחושה של המשקיעים שהכלכלה האמריקאית ניצבת בפני תרחיש של אינפלציה דועכת. בישראל, היחלשות הדולר בלטה בעוצמתה, גם כתמונת ראי לעוצמה של התחזקותו מול השקל טרם לכך". 

במבט על דצמבר, מאירוביץ' מציין כי "בדרך כלל המסחר בסוף השנה מתאפיין במגמה חיובית בשווקים. יחד עם זאת, אפשר לראות דעיכה בעוצמת העליות, ונראה כי השווקים מתייצבים ברמתם הנוכחית. כך שבסך הכול בדצמבר יש מקום לנקוט בזהירות, אחרי המהלך המשמעותי שהציגו השווקים בנובמבר גם בארה"ב ובייחוד בישראל, פה חוסר הוודאות עדיין גדול נוכח המלחמה". 

x