שירות התעסוקה פותח לשכות שיפעלו במתכונת היברידית

 

 

 
רמי גראור, צילום: שלומי אמסלםרמי גראור, צילום: שלומי אמסלם
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/12/2023

פתוחים במתכונת היברידית: למעט מספר לשכות, בעיקר בישובי קו העימות המפונים, שירות התעסוקה פותח את לשכותיו לקבלת קהל. החל מתחילת דצמבר כל דורשי העבודה החדשים, וגם כאלה שאינם בחל"ת ונפלטו ממעגל העבודה לאחר ה 7.10 - יוזמנו ללשכות למפגש עם מתאמי ההשמה ויועצי הקריירה של שירות התעסוקה על מנת להשיבם לתעסוקה מלאה וחזקה. יחד עם זאת דורשי עבודה שיצאו לחל"ת בעקבות המלחמה בחודשים אוקטובר ונובמבר אינם נדרשים כעת להתייצב בלשכות התעסוקה וימשיכו להיות בקשר עם השירות באופן דיגיטלי.

תכנית "מעגלי תעסוקה" חוזרת במתכונת מלאה: עשרות אלפי תובעי קצבת הבטחת הכנסה משויכים לתכנית מרכזית וגדולה, "מעגלי תעסוקה", במסגרתה הם עוברים אינטייקים מקצועיים, משויכים למסלולי ייעוץ וטיפול מותאמים אישית ועוברים מגוון סדנאות קבוצתיות. החל מתחילת דצמבר תכנית זו תחזור לפעילות רציפה ופרונטאלית.  

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "ידוע לכל כי שהייה ממושכת מחוץ למעגל העבודה פוגעת בסיכויי החזרה לעבודה. אף שלאורך המלחמה שירות התעסוקה הקפיד לשמור על קשר רציף עם דורשי העבודה מרחוק - למדנו עד כמה חיוניים וחשובים הם המפגש הפיזי עם מתאמי ההשמה ויועצי הקריירה, והתייצבותם בלשכות תורמת משמעותית לחזרתם המיטבית למעגל העבודה. פתיחת הלשכות תאפשר לנו באפקטיביות רבה יותר לסייע לדורשי העבודה לצלוח את המשבר ולקדם את השתלבותם המחודשת במעגל העבודה, גם תוך כדי המלחמה. כמו כן פתיחת הלשכות תאפשר עבודה רציפה ועצימה מול המעסיקים".

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הודיע שירות התעסוקה, כמו גופים ממשלתיים נותני שירות אחרים, על סגירת לשכותיו ומתן מענה מרחוק. כעת, כחודשיים מתחילת הקרבות, ומתוך הבנה עד כמה חיוני המפגש פנים אל פנים לסיכויי החזרה המיטבית של דורשי עבודה למעגל העבודה, מודיע שירות התעסוקה על פתיחת לשכותיו לדורשי העבודה במהלך חודש דצמבר. כלל הלשכות, מלבד מספר לשכות בעיקר מהיישובים המפונים, יפעלו במתכונת היברידית ואליהן יוזמנו דורשי העבודה חדשים ותובעי דמי האבטלה הקיימים מאוקטובר ונובמבר שאינם הוצאו לחל"ת אלא פוטרו או התפטרו. 

במסגרת המתכונת ההיברידית, דורשי העבודה הללו יידרשו להגיע ללשכת התעסוקה הקרובה לביתם במהלך החודש למפגש הרשמה, תיאום ציפיות והכוונה מקצועית עם מתאמי ההשמה ויועצי הקריירה של שירות התעסוקה. עבור אלה שיצאו לחל"ת בעקבות המלחמה ימשיך שירות התעסוקה לתת שירות דיגיטלי מרחוק ובשלב זה אינם צריכים להגיע ללשכות, זאת משום שלהם יש מעסיק שבטווח הקרוב אמור להשיב אותו למשרתו. 

גם תכנית "מעגלי תעסוקה" חוזרת לפעול כרגיל. עשרות אלפי תובעי קצבת הבטחת הכנסה משויכים לתכנית זו, במסגרתה הם עוברים אינטייקים מקצועיים, משויכים למסלולי ייעוץ וטיפול מותאמים אישית ועוברים מגוון סדנאות קבוצתיות. החל מתחילת דצמבר התכנית תחזור לפעילות רציפה ופרונטאלית.  

יודגש, כי במקביל לפרסום המתווה הכללי, כל דורש ודורשת עבודה יקבלו הודעת דיוור ישירה ואישית במגוון דרכי התקשרות ובהן מסרון (רגיל + וואטסאפ) ודוא"ל, ובהם יימסר להם מתווה ההתייצבות האישי והפרטני שלהם. 

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה: "ידוע לכל כי שהייה ממושכת מחוץ למעגל העבודה פוגעת בסיכויי החזרה לעבודה. אף שלאורך המלחמה שירות התעסוקה הקפיד לשמור על קשר רציף עם דורשי העבודה מרחוק - למדנו עד כמה חיוניים וחשובים הם המפגש הפיזי עם מתאמי ההשמה ויועצי הקריירה, והתייצבותם בלשכות תורמת משמעותית לחזרתם המיטבית למעגל העבודה. פתיחת הלשכות תאפשר לנו באפקטיביות רבה יותר לסייע לדורשי העבודה לצלוח את המשבר ולקדם את השתלבותם המחודשת במעגל העבודה, גם תוך כדי המלחמה. כמו כן פתיחת הלשכות תאפשר עבודה רציפה ועצימה מול המעסיקים"

x