סיכום יום המסחר - הסקטור הפיננסי בלט ביום של עליות בתל אביב

המדדים המובילים עלו בכ-1%, עליות חזקות בסגטור הפיננסי וגם בנדל"ן המניב

 

 

 
הבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדרהבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדר
 

כלכלני הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/12/2023

1. יום של עליות שערים בשוק המניות בת"א - מדד ת"א-35 עלה בכ-1.0%, ומדד ת"א-125 עלה בכ-0.9%. מדד המניות הבינוניות-קטנות ת"א SME-60 הוסיף כ-1.4%.

2. הסקטור הפיננסי בלט היום כשמדד ת"א בנקים-5 טיפס בכ-1.5% בהובלת לאומי (2.0%+), ות"א-ביטוח עלה בכ-1.5%.

3. חברות הנדל"ן המניב בישראל רשמו ברובן תשואה חיובית והביאו לעליית מדד ת"א-מניב ישראל בכ-1.8%. מדד ת"א-נדל"ן עלה בכאחוז. נכסים ובניין בלטה עם עלייה חדה של 6.3%.

4. עליות קלות במדדי איגרות החוב הקונצרניות המובילים. מדדי התל-בונד השקליים (תל-בונד שקלי ותל-בונד שקלי 50) ומדדי התל-בונד צמודי המדד (תל-בונד 20 ותל-בונד 60) עלו כל אחד בכ-0.2%.

5. מדדי איגרות החוב הממשלתיות עלו היום בממוצע בכרבע האחוז. המחזור התרכז בעיקר באיגרות החוב השקליות לטווח בינוני וארוך. תשואת איגרת חוב ישראל ל-10 שנים ירדה לכ-4.17%.

6. דיווחים מעניינים מאתר המאיה:

שותפות ניו-נד אנרג'י עדכנה היום כי שברון, שותפתה במאגר אפרודיטה שבשטח המים הכלכליים של קפריסין, השיבה למכתבו של שר האנרגיה של קפריסין בבקשה לדחות את המועד לעמידה באבן הדרך שנקבעה על מנת לגבש יחד תוכנית פיתוח מיטבית. יחידות ההשתתפות עלו היום בכ-1.6%.

חברת פלרם פרסמה בחמישי האחרון דוחות כספיים חיוביים שהציגו עלייה חדה ברווחיות, והמסחר במניה הגיב היום בעליות חדות שהסתכמו בסוף היום בכ-18%.

נקסט ויז'ן דיווחה היום על קבלת הזמנה נוספת בתמורה לכ-20 מיליון דולר. המנייה עלתה בעקבות ההודעה בכ-6.2% והשלימה עלייה של כ-285% מתחילת השנה.

אפיטומי מדיקל דיווחה כי קיבלה מנסטלה הודעה רשמית על החלטתה שלא למסחר את המוצר ומשכך לבטל את הסכם הרישיון. השוק כבר צפה זאת כשמניית החברה צנחה ברביעי שעבר בכ-71%.

x