יוליוס בר: "יו"ר הפד העניק מתנת חג מולד לשוק הזהב, אבל..."

לאחר נאומו של פאוול בשישי, הקונצנזוס בשוק עבר לצפי של היפוך מהיר במדיניות המוניטרית בארה"ב והניע מצב רוח שורי תוך דחיפת מחירי הזהב למעלה

 

 

 
קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא, צילום: Julius baerקרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא, צילום: Julius baer
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/12/2023

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר יוליוס בר: "יו"ר הפד העניק מתנת חג מולד לשוק הזהב – אך בפועל הראלי לא יציב וקורה בשלב מוקדם מדי".

"לאחר נאומו של פאוול בשישי, הקונצנזוס בשוק כבר עבר מצפי של ריביות גבוהות יותר לזמן ארוך יותר לצפי של היפוך מהיר במדיניות המוניטרית בארה"ב, מה שהניע מצב רוח שורי יותר ויותר בשוק תוך דחיפת מחירי הזהב למעלה. ישנן יותר ויותר תקוות בקרב במשקיעים להורדת ריבית מהירה מהצפוי.

"כתוצאה מכך, מחירי הזהב עלו היום (שני, 4 בדצמבר) במסחר המוקדם והגיעו לשיא חדש מעל 2,100 דולר לאונקיה, טרם ירידת מחירים שנמדדה בהמשך היום.

"למרות שאנו מניחים כי תקופת העלאות הריבית בארה"ב הסתיימה, אנחנו מתקשים להסכים עם הצפי בשוק להורדות ריבית מהירות והיפוך במדיניות המוניטרית בארה"ב. השוק מצפה כעת להורדת הריבית הראשונה על ידי הפדרל ריזרב בארה"ב כבר במרץ 2024 , תוך צפי לריבית נמוכה של 4.0% עד סוף השנה. אנו מאמינים שהורדת ריבית ראשונה תתקיים רק בספטמבר 2024, כאשר הריבית תעמוד על 5% עד סוף השנה, ולכן קשה לנו להסכים עם הפוזיציה השורית בשוק הזהב.
 
"בשבועות האחרונים, סוחרים לטווח קצר וספקולטיבי הגדילו משמעותית את ההשקעות שלהם בזהב ומהמרים על עליית מחירים, בעוד שפוזיציות שורט, כלומר הימורים על ירידת מחירים, נסגרו. אנו נשארים משוכנעים שסביבה כלכלית ללא מיתון וריביות גבוהות ימנעו ממחפשי מקלט בטוח לחזור לשוק הזהב בעתיד הנראה לעין.

"בפשטות, הם עדיין מוצאים חלופות אטרקטיביות יותר להשקעה בדמות אגרות חוב. ככלל, דחיפת מחירי הזהב למעלה לא מונעת על ידי מחפשי המקלטים הבטוחים. יותר מכך, מחפשי מקלט בטוח דווקא החלו למכור זהב בתקופה האחרונה, כפי שמצביעה בירידה באחזקות של מוצרים בגיבוי פיזי, שהם המדד המועדף עלינו להבנת הביקוש למקלטים בטוחים.
 
"לסיכום, העובדה שהמשקיעים הקלאסיים במקלטים הבטוחים לא משתתפים במגמה הנוכחית, מעידה על כך שעליית המחירים אינה נשענת על מגמה יציבה ומצויה בסיכון להתהפך. אנו מאמינים ששוק הזהב מקדים כרגע את זמנו ולכן מייעצים שלא לרדוף אחרי הראלי".
x