נחשף: חמאס הרוויחו מיליונים מהטבח כשהימרו שורט נגד ישראל בוול סטריט ? לינק למחקר המלא

דו"ח של חוקרים אמריקאיים חשף עסקאות שורט חשודות בוול סטריט שנעשו מספר ימים לפני המתקפה של חמאס ב- 7 באוקטובר והגיעו למסקנה שחמאס ומשקיעים נוספים בעולם ידעו מראש על המתקפה והימרו בבורסה נגד ישראל [דבר המחקר פורסם לראשונה בדה מרקר]

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/12/2023

המונח חטא על פשע מקבל משמעות מצמררת מעת שפורסם אמש (ראשון) דוח של חוקרים מאוניברסיטת ניו יורק ואוניברסיטת קולומביה, הקובע כי הייתה "עלייה משמעותית" במכירות שורטס מספר ימים לפני המתקפה המזוויעה של החמאס ב- 7 באוקטובר.

המחקר שכותרתו "מסחר בטרור?" שפורסם בכתב העת SSRN על ידי רוברט ג'קסון, ג'וניור מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת ניו יורק וג'ושוע מיטס מבית הספר למשפטים של קולומביה, מצא כי מניות מסוימות הניבו מיליארדי שקלים במכירות שורט עבור סוחרים אשר ככל הנראה היה להם ידע מוקדם באשר למתקפת הטרור המזוויעה של החמאס שתוכננה ל-7 באוקטובר ומיהרו להמר נגד ישראל על בסיס ידע מוקדם.

המחקר מצא כי ב- 2 באוקטובר נעשו עסקאות שורט בהקפים משמעותיים בתעודת הסל EIS העוקבת אחר מניות מובילות בבורסת תל אביב 

"אנו מתעדים זינוק משמעותי במכירות בחסר בתעודות סל העיקריות של החברה הישראלית ימים לפני התקפת חמאס ב-7 באוקטובר", כתבו החוקרים בדוח המחקר, "המכירה בחסר באותו יום עלתה בהרבה על המכירה בחסר שהתרחשה בתקופות משבר רבות אחרות, כולל המיתון בעקבות המשבר הפיננסי, מלחמת ישראל-עזה בשנת 2014 ומגיפת הקורונה. 

"באופן דומה, זיהינו עלייה במכירות בחסר לפני המתקפה של ה- 7 באוקטובר, בעשרות חברות ישראליות הנסחרות בתל אביב. עבור חברה ישראלית אחת בלבד, 4.43 מיליון מניות חדשות נמכרו בשורט בתקופה שבין ה-14 בספטמבר ועד ה- 5 באוקטובר שהניבו רווחים (או מנעו הפסדים) בהיקף של 3.2 מיליארד שקל על אותה מכירה בחסר. 

"למרות שאיננו רואים עלייה מצרפית בשורטים של חברות ישראליות בבורסות בארה"ב, אנו מזהים עלייה חדה ויוצאת דופן רגע לפני ההתקפות, במסחר באופציות קצרות-תאריך מסוכנות על חברות אלו, אשר פקעו מיד לאחר ההתקפה של החמאס". מציינים החוקרים
 

x