מייסד ומנכ"ל מימון ישיר פורש מהתפקיד

לאחר 18 שנים בתפקיד, ערן וולף, מייסד ומנכ"ל חברת האשראי הצרכני מקבוצת ביטוח ישיר הודיע על פרישתו

 

 

 
ערן וולף, מנכ״ל מימון ישיר, צילום: גבע טלמורערן וולף, מנכ״ל מימון ישיר, צילום: גבע טלמור
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/12/2023

ערן וולף הודיע לדירקטוריון החברה על החלטתו לסיים את תפקידו כמנכ"ל מימון ישיר. וולף הקים את מימון ישיר בשנת 2006 ביחד עם מוקי ודורון שניידמן, בעלי השליטה בקבוצת צור שמיר המחזיקה במימון ישיר. במרוצת השנים תחת ניהולו של וולף, הפכה מימון ישיר לחברה הגדולה בישראל בשוק האשראי הצרכני לרכב והציגה שיעורי צמיחה גבוהים. בשנת 2020 החברה השלימה הנפקה מוצלחת בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשווי של כמיליארד שקל. מאז ועד היום החברה ממשיכה להציג תוצאות חיוביות, בדוחות הכספיים שפורסמו לפני מספר ימים, דיווחה החברה על שיפור ברווח הנקי בהשוואה לרבעון הקודם. כמו כן, החברה צופה המשך פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחום הרכב וגם בתחום המשכנתאות.  

וולף צפוי לסיים את כהונתו ב-31 במרץ 2024. טרם הוחלט על מינוי מנכ''ל חדש. 

מימון ישיר נחשבת לאחת מחברות האשראי הצרכני המובילות במשק, והחברה המובילה בשוק הלוואות הרכב בישראל. החברה פיתחה תהליכים דיגיטלים במתן הלוואות רכב והיא הראשונה שהפעילה מודל פיננסי היברידי במסגרתו חלק מתיקי ההלוואות שלה נמכרים לצדדים שלישיים. בשנה האחרונה, נכנסה מימון ישיר לתחום המשכנתאות והחלה ביישום האסטרטגיה העסקית להגיע ליעד של 3% נתח שוק תוך 5 שנים. במרץ 2023 השלימה החברה עסקה אסטרטגית עם קבוצת מנורה שנכנסה כשותפה 15% בחברת המשכנתאות. בדוחות הכספיים האחרונים דיווחה החברה על תיק משכנתאות המתקרב למיליארד ₪ ועל מעבר לרווחיות בתחום, מוקדם מהצפוי.

בשנים האחרונות רכשה מימון ישיר את מגזין "אוטו" ואת חברת "קארוויז" ובמקביל השיקה פלטפורמות למכירת מכוניות באופן דיגיטלי ( קארביד) ופיסי (קארסטוק). 

וולף שלח מכתב פרידה לכל צוות ההנהלה ועובדי החברה ובו כתב: "מימון ישיר הפכה עבורי לא רק לבית ולמשפחה אהובה, אלא לחלק ממשי בהגדרה האישית שלי, לחלק בלתי נפרד ממה שאני. קשה לי להסביר מהי מימון ישיר עבורי. חברה שהקמתי בתחילת 2006 ובעזרתו של צוות מנהלים אדיר, בעזרת בעלי השליטה בחברה ובעזרתכם, הפכה לא רק לחברה מצליחה מאד מבחינה עסקית, אלא גם מובילת שוק האשראי לרכב בישראל".

לגבי תוכניותיו לעתיד אמר: "היום, כאשר אנחנו בפאתי 2024, כמעט 18 שנה אחרי תחילת הקמת החברה החלטתי, אחרי מחשבה ארוכה , לפרוש מתפקיד מנכ"ל מימון ישיר  את החודשים הקרובים אקדיש בעיקר להתנדבות ולאחר מכן, אצא לדרך עסקית חדשה".

בנוסף התייחס גם למצב החברה: "אני בטוח שימונה לי מחליף ראוי (יש לי העדפה ברורה אבל לא אגלה בינתיים..) ושהחברה תמשיך לצעוד קדימה באופן הנפלא שהיא צעדה עד כה, תוך שהיא מגיעה להישגים עסקיים אבל לא זונחת את האנושיות והערכיות".

בהמשך וולף התייחס גם למצב הלאומי ואמר: "נאחל לכולנו שננצח במלחמה הקשה בדרום ובצפון, שכל החטופים עד האחרון ביניהם ישובו הבייתה ושתחושת האחדות והנתינה שאפיינה את עם ישראל בתקופה האחרונה, תישאר איתנו גם בהמשך".

דורון שניידמן, יו"ר דירקטוריון החברה מסר: "ערן וולף ניהל והוביל את מימון ישיר להישגים משמעותיים במהלך 18 שנות כהונתו. גם בתקופות מורכבות הצליח ערן להפוך משברים להזדמנויות.  אנו מבקשים להודות לו על תרומתו המשמעותית וארוכת השנים לשגשוג הקבוצה ומאחלים לו הצלחה בהמשך המסע. אנו משוכנעים שהמנכ"ל שימנה הדירקטוריון, ימשיך את תנופת הצמיחה של החברה גם בתחומים החדשים בהם היא פועלת תחת המציאות המשתנה במשק הישראלי ובכלכלה העולמית."

x