Bitcoin - מגמה מדהימה ממשיכה או תיקון אלים בקרוב? חנוכה שמח

מבט על המטבע הדיגיטאלי שמקבל בקרוב את הגושפנקא הרשמית החזקה ביותר, מידי גדולי וול-סטריט

 

 

 
Pixabay ImagesPixabay Images
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/12/2023

אחד מן הנכסים הפיננסיים שנמצאים כרגע על הראדאר החיובי של המון משקיעים וסוחרים הוא הביטקוין. לפני שאסביר מדוע, הנה כמה נקודות עקרוניות לגביו, שנשארות רלוונטיות כאשר באים וחושבים לקחת חלק במהלך המגמתי שלו:

ראשית, הוא ממשיך להיות נכס שנוי במחלוקת. לא כל כך בציבור הרחב, אלא בין קובעי המדיניות. ישנן מדינות שהפכו אותו למטבע חוקי, ו-5 בדרך. אבל, סין אסרה על שימושו והפצתו, וההסתייגות מגיעה בעיקר מהמדינות המפותחות שבהן הדעות חלוקות, בגלל הסכנה הגדולה של בריחת כספים אליו, כאשר יהיה ניתן לרכוש בעזרתו מוצרים ושירותים רבים.

מה הבעיה? תכונתו העיקרית העקרונית הייתה ונשארה שהוא מטבע עובר לסחור, כמו מזומן, שלא ניתן לעקוב אחרי מקורותיו. נכון שיש דרכים מאוד מתוחכמות לעשות backtrace, אבל זה דורש המון מאמץ, וזה מצליח חלקית בלבד. כך, הבנקים המרכזיים הגדולים והחשובים בעולם, ובמיוחד השלטונות הפיסקאליים, ממשיכים לראות בכל העולם הדיגיטאלי שדומה לביטקוין (ישנן מטבעות שניתן לעקוב אחריהן...) סכנה גדולה.

הסיבה השנייה להסתייגות היא שימוש בו אצל גורמים פליליים, גורמי טרור, וכל מי שרוצה לקבל תמורה על מעשים לא ראויים. כמו כן, העובדה שחלק מהעולם מאשפר כניסה ויציאה חוקית לעולם הביטקוין, כאשר העולם האחר נמנע מכך, מייצר בלגן אצל רשויות החוק הבינלאומיים. לבסוף, אזכיר עוד עניין קטן אבל חשוב: כמות הביטקוין הנסחרת קטנה למדי לעומת הכמות שכבר נוצרה בתהליכי הכרייה. רוב אלו שקנו פשוט שומרים עליהם לעת צרה. לכן, התנודתיות שלו ממשיכה להיות מאסיבית.

אחרי שאמרנו את כל זה, לביטקוין עולם משלו, המתבסס מכמה גורמי יסוד חדשים ומתפתחים: לאט לאט העולם הפיננסי משלים עם קיומו, ונותן לו לגיטימציה מעשית. זה החל במסחר הפיזי בפלטפורמות החשודות ב-Hacking לא קטן, עד המסחר הקיים היום בחוזים עתידיים בשיקגו, ותעודות נאמנות בבורסות השונות.

אירועים שונים של קריסה וגניבה, כאשר הגדול מהם היה זה של FTX, ניקו את השטח מהרבה אופציות שליליות. כרגע, ניתן לקנות ולמכור את הביטקוין בצורה ישירה ועקיפה, בביטחון הרבה יותר גדול מאי פעם. גם נגזרת שנייה, כמו מניה (Coinbase) היא צורה להשתתף במגמה. כאן אנו מגיעים לשינוי הדרמטי האחרון. ההנפקה המובטחת והקרובה של ETF, על ידי Blackrock, שיעקוב אחרי הביטקוין. תעודת סל שתחזיק את המטבעות באופן אמיתי (וזה חשוב בצורה מכרעת), ולא דרך חוזים עתידיים. משהו כמו GLD בעולם הזהב.

לפניכם הגרף השבועי של המטבע (נעשה בעזרת TradingView):



לקריסה מסביבת ה-70 אלף, ועד 15000, לא ניכנס כאן אלא רק נאמר שהיו לכך הרבה סיבות אמיתיות, מדומות, והרבה פסיכולוגיה של ניפוץ בועה "רגילה". הוכחה נוספת לתנודתיות שמצויה בנכס הזה. אט אט 15 אלף השתקמו ל-30 אלף, ושם מצא הביטקוין את שווי המשקל שלו. זאת, עד ההודעה ש-Blackrock מתכנן את ה-ETF. יש לזכור שגופים כמו בלקרוק ו-JPM צעקו שנים שהביטקוין הינו תרמית פונזי שראוי להתרחק ממנה כמו מאש. והנה, יסוד מהיסודות של וול-סטריט מחליט לתת לנכס הזה גושפנקא רשמית.

לא הרחיק היום, והמטבע כבר תפס תאוצה לכיוון ה-45 אלף (כרגע 43.7). האם זה ימשיך? אם כן, כמה זמן? אם לא, מתי זה ייעצר? ועד לאן הוא יירד חזרה? המון שאלות מעניינות שאנסה לתת עליהן תשובה חלקית: כרגע, המצב הוא של קניות יתר גדולות למדי (ראו RSI תחתון). והמטבע הגיע לתיקון ה-50% של הירידה הגדולה.

לכן, אם לא תהיה החלטה רשמית קרובה של ה-SEC, בדבר תאריך ההנפקה, יש סכנה גדולה שהביטקוין יתחיל לתקן מטה. באופן טבעי, וגם על פי ההיגיון הטכני, אזור ה-30 אלף, שהיה אזור התייצבות ותמיכה, יחזור להיבדק ככזה. שבירה מטה משם תהיה ממש אסון למחזיקים.

אם, לעומת זאת, נקבל ידיעה חיובית משלטונות הרגולציה, והאישור יינתן לבלקרוק, אני חושב שהמטבע יוכל לנסוע די מהר עד 48.5 (תיקון 61.8%(, שהינו גם אזור התנגדות ראשונה. כרגע, חזרה מהירה ל-70 נראית אפשרית בהחלט, אבל זה ייקח קצת זמן. אגב, תומכי הביטקוין מדברים על 100-120 אלף למטבע אחד. דמיוני? לא יודע, מי חשב שהוא ישיג את המחירים שהוא כבר השיג, כאשר הוא היה שווה 100$? יחד ננצח.


 
x