אפי סנדרוב מונה כמנהל מורשה בחברת סלייס גמל

הממונה על שוק ההון מינה את סנדרוב לתפקיד בעקבות אי סדרים שהתגלו בהתנהלות החברה

 

 

 
אפי סנדרוב, צילום: דרור סיתהכלאפי סנדרוב, צילום: דרור סיתהכל
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/12/2023

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ממנה את אפי סנדרוב כמנהל מורשה בחברת סלייס גמל בע"מ לאור אי סדרים חמורים בהתנהלות החברה; אי הסדרים התגלו בעקבות ביקורות שערכה הרשות בחברה ובעקבות תלונות ציבור שהתקבלו ברשות כנגד החברה.

המנהל המורשה ינהל את עסקי החברה לפי הוראות שיקבל מהממונה ויפעל לתיקון הליקויים הנרחבים בפעילות החברה, במטרה להבטיח שמירה על זכויות העמיתים בחברה, ובפרט בפעילות קופות גמל בניהול אישי (IRA). המנהל המורשה יבצע כל פעולה שתידרש להשבה מהירה ככל הניתן של קופות הגמל לפעילות תקינה, להגנה על נכסי העמיתים ולבירור מעמיק של הכשלים בהתנהלותה של החברה ושל נושאי המשרה בה.

בחודשים האחרונים הרשות ערכה ביקורת בחברת סלייס גמל שהתמקדה בזכויות עמיתים בקופות הגמל בניהול אישי. הביקורת נפתחה בעקבות מידע ותלונות ציבור רבות שהתקבלו כנגד החברה. בביקורת אותרו ליקויים רבים והתגלו אי סדרים חמורים ומתמשכים, בעיקר בקופות הגמל בניהול אישי. קופות גמל בניהול אישי הן קופות גמל בהן לעמית החוסך ישנה אפשרות לבחור את ההשקעות שיבוצעו בקופה, בכפוף למגבלות שנקבעו בעניין. הרשות דרשה מהנהלת החברה להציג מתווה פעולה לתיקון הליקויים החמורים שהתגלו. לאחר שהחברה לא הציגה מתווה פעולה ישים לתיקון הליקויים הרבים שנחשפו במהלך הביקורת, והכשלים המהותיים בפעילותה נמשכו, החליט הממונה על מינוי מנהל מורשה בחברה. הרשות מדגישה, כי הכשלים המהותיים שהתגלו הם בקופות הגמל בניהול אישי, ולא נמצאו כשלים מהותיים בשמירה על נכסי הלקוחות בקופות הגמל הרגילות המנוהלות בחברה – סלייס גמל קופת גמל לחיסכון, סלייס השתלמות, סלייס גמל להשקעה וסלייס גמל חיסכון לכל ילד.

המנהל המורשה, מר אפי סנדרוב, מכהן מזה כשנתיים כמנהל המיוחד של עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות, ויכהן כעת גם כמנהל המורשה של סלייס גמל בע"מ. מר סנדרוב כיהן בעבר כמנכ"ל חברת מגדל מקפת פנסיה וגמל ולו ניסיון רב בניהול קופות גמל וקרנות פנסיה. במקביל, מונו השופט (בדימוס) יוסף אלון, מר משה טרי ופרופ' לימור עציוני לחברים בוועדת הנהלה של החברה, שתפקידה לייעץ למנהל המורשה בביצוע תפקידו. המנהל המורשה וחברי ועדת ההנהלה מונו על ידי הממונה, לאחר אישור שר האוצר ולאחר התייעצות עם חברי הוועדה המייעצת של רשות שוק ההון.

צעד זה של הממונה בא בהמשך לשורת צעדים שננקטו בשנה החולפת כנגד החברה בגין הליקויים וההפרות שנמצאו בפעילותה. צעדים אלו כללו ביצוע השבות כספים לעמיתים בגין גביית הוצאות ישירות מעל המגבלה המותרת וחריגה ממגבלות כללי השקעה, וכן הטלת עיצום כספי בגין אי מתן מענה לפניות ציבור.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל: "השמירה על זכויותיהם של מבוטחים וחוסכים היא מטרה ראשונה במעלה של רשות שוק ההון. אנו פועלים ללא פשרות אל מול מי שהופקדו בידיהם הנכסים הפנסיוניים של הציבור. מר אפי סנדרוב, וחברי ועדת ההנהלה, השופט בדימוס יוסף אלון, מר משה טרי, ופרופ' לימור עציוני, הוא צוות מהמעולים שישנם. מדובר באירוע תקדימי בשוק ניהול קופות הגמל, ויש לי אמון מלא במנהל המורשה ובחברי ועדת ההנהלה שיפעלו להשיב את הקופות של החברה לפעילות תקינה. לעמיתי קופות הגמל של סלייס גמל, אני קורא לכם להתאזר במעט סבלנות. מעתה אתם בידיים טובות. הצוות המצוין שמונה להשבת החברה לפעילות סדירה יפעל בנחישות ובמקצועיות כדי לשמור על חסכונותיכם. את הכשלים שפגעו בחוסכים אנו נברר עד תום."

מאסף גולדברג נמסר, כי ״המנהל המורשה מטעם הרשות נכנס לתפקידו ומעתה פעילות החברה מנוהלת על ידו. משיקולי שמירה על נכסי החברה וטובת העמיתים ובשל הנסיבות שנוצרו, החברה לא התנגדה למינוי מנהל מורשה וזאת, מבלי להסכים לטענות שעלו נגדה. הוריתי לעובדי ומנהלי החברה לשתף פעולה בכל בקשה או דרישה של המנהל המורשה או מי מטעמו במטרה להביא להגנה מקסימלית על כספי העמיתים".
x