וורן באפט מאמין בתרחיש כלכלי אופטימי ומציע לא להאמין ל"נביאי זעם"

וורן בפט ציין כי "האצבע קלה על ההדק" לבצע רכישות, כאשר ב- Berkshire Hathaway Inc.  הצטברו 38 B $ במזומן. בפט מציין כי החברה זקוקה לביצועים טובים ורכישות מוצלחות, וזאת לאחר שדיווחה על גידול של 43% ברווחים.

 

 
וורן באפטוורן באפט
 

רינת אשכנזי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/02/2011

חו"ל

ארה"ב

•וורן בפט ציין כי "האצבע קלה על ההדק" לבצע רכישות, כאשר ב- Berkshire Hathaway Inc.  הצטברו 38 B $ במזומן. בפט מציין כי החברה זקוקה לביצועים טובים ורכישות מוצלחות, וזאת לאחר שדיווחה על גידול של 43% ברווחים. וורן באפט מאמין בתרחיש כלכלי אופטימי ומציע לא להאמין ל"נביאי זעם", לדבריו, שחוזים זמנים קשים לאמריקה.     
   
•מדדי המניות בארה"ב רשמו ירידות שבועיות כאשר האירועים בלוב הקפיצו את מחירי הנפט ועוררו חשש כי זה יפגע במסלול הצמיחה. Hewlett-Packard Co ו-  Wal-Mart Stores Inc אכזבו את האנליסטים ו- General Electric Co. ירדה משום שתלויה יותר בצמיחה העולמית. מחירי מניות האנרגיה היו היחידים שעלו במדד -500 S&P.

אירופה

•היועץ לבנק האירופי, מריו דרגי, ציין כי לחץ האינפלציה מחייב את הנגיד להתרכז בתכנית "הקיפול" – מועד תחילת העלאת הריבית. המדיניות המוניטארית אמורה למנוע את ההתדרדרות של הציפיות ומתפקידו של הבנק למנוע גלישה אל השכר והמחירים המקומיים.  

•כלכלת בריטניה הצטמקה ברבעון הרביעי של 2010 בקצב מהיר יותר מהערכה הראשונה – 0.6%. הנתון מקשה על הבנק המרכזי שחבריו חלוקים בדעותיהם לגבי מועד הסרת התמריצים ומעבר לריסון המוניטארי. ככל הנראה הסיבה העיקרית להצטמקות הייתה מזג האוויר הקשה בדצמבר, שכן ענף השירותים והייצור התעשייתי מתאוששים בינואר.    

אסיה       

•מדדי המניות באסיה רשמו ירידות על רקע עליית מחיר הנפט שמאיימת על הצמיחה העולמית והם מחקו את העליות הקודמות שבאו על רקע סימני צמיחה חיוביים. Hyundai Engineering & Construction (38% מהמכירות במזרח התיכון), Qantas Airways Ltd (חברת התעופה אוסטרלית) ו-Air China בלטו בירידות. המשקיעים מציינים כי השוק נכנס למצב של "נחכה ונראה".

•כלכלת הודו יכולה לצמוח בקצב של 9.25% בשנה פיסקאלית הבאה, לדברי שר האוצר, כאשר הקיצוץ בתקציב צפוי לסייע בהפחתת האינפלציה. הממשלה צפויה להסיר את התמריצים שאומצו במהלך המשבר. פרטי התקציב יפורסמו השבוע. שיעור האינפלציה עמד על 8.23% בינואר וצפויה מגמת ההתמתנות בחודשיי הקרובים.

ישראל

•מאזן בנק ישראל הסתכם בסוף שנת 2010 בכ- 274 מיליארדי ש"ח, לעומת כ-252 מיליארדים בסוף שנת 2009 - גידול של כ-8.6%. עיקר הגידול בצד הנכסים נובע מהגדלת הנכסים של הבנק במטבע חוץ וכנגדם, בצד ההתחייבויות וההון, עיקר הגידול נובע מגידול נטו בכלים המוניטריים – מק"ם ופז"ק, בניכוי הגידול ביתרת ההפסד של הבנק.

•מניהול יתרות המט"ח נרשם רווח של כ-0.8 מיליארדי דולרים השווה לכ-2.9 מיליארדי ש"ח (לא כולל הפרשי שערים), לעומת כ-5.2 מיליארדי ש"ח בשנת 2009. הירידה ברווחים ב-2010 לעומת 2009 נבעה בעיקר מכך שב-2009 נרשמו רווחי הון משמעותיים עקב ירידת התשואות בשווקים העולמיים, וכן מעליית תשואות שנרשמה לקראת סוף שנת 2010.

נכתב ע"י רינת אשכנזי,
אקסלנס בית השקעות


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש

x