לראשונה: אילקס מדיקל משקיעה של 10 מיליון דולר למאיץ בשיבא שישקיע בהזנקת חברות היי-טק רפואיות בישראל

המרכז הרפואי שיבא משיק לראשונה בישראל תוכנית האצה לחברות סטארטאפ בתחום המד-טק. התוכנית כוללת ליווי מקיף ותמיכה כספית של רבע מיליון דולר לכל חברה. חברת אילקס מדיקל הודיעה שתשקיע 10 מיליון דולר במאיץ

 

 

 
Image by PublicDomainPNG.com from PixabayImage by PublicDomainPNG.com from Pixabay
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/01/2024

המרכז הרפואי שיבא משיק תוכנית האצה (Accelerator) לחברות סטארטאפ מתחום המד-טק. בכך הופך שיבא למרכז הרפואי הראשון בישראל שמציע תוכנית תמיכה לחברות הזנק שכוללת גם השקעה כספית משמעותית.

התוכנית, המיועדת לסטארטאפים בתחום המד-טק שנמצאים בתחילת הדרך, כוללת מימון כספי על סך רבע מיליון דולר לכל חברה, ולצדו מעטפת תמיכה מלאה שתמנף את התשתיות והמשאבים הקיימים בשיבא לטובת קידום אותן חברות ופיתוחן. מעטפת זו תינתן לחברות על ידי ARC - זרוע החדשנות של שיבא, ותכלול בין השאר גישה לדאטה, ייעוץ מומחים, ליווי ומנטורינג. המאיץ יקל מאוד את הגישה של החברות לשוק העולמי בעזרת השותפים הבינלאומיים הרבים של ARC.

חברת אילקס מדיקל בע"מ (.Ilex Medical ltd) הודיעה היום כי היא תשקיע 10 מיליון דולר בתוכנית המאיץ של ARC. מדובר בהשקעה משמעותית שמגיעה בעיתוי שבו שוק ההייטק הישראלי חווה ימים קשים עקב המלחמה בישראל. אילקס מדיקל בע"מ נוסדה בשנת 1977 והינה חלק מקבוצת אילקס אשר נסחרת בבורסה משנת 1995.

תוכנית המאיץ תפעל משיבא והיא פתוחה לחברות אשר נמצאות בשלבים התחלתיים. בתמורה ל-7.5% ממניותיהן יקבלו החברות השקעה ראשונית על סך 125,000 דולר, וה-125,000 דולר הנוספים יומרו בסיבוב הבא, לפי ערך הסיבוב. 

בתי חולים מובילים בעולם ומוסדות מחקר רבים הקימו אקסלרטורים ומרכזי חדשנות אך זוהי הפעם הראשונה שבי"ח בישראל מקים מאיץ שמבצע השקעה כספית משמעותית בחברות. האקסלרטור של שיבא יחשוף את המרכז הרפואי לידע רב ולטכנולוגיות מובילות וחדשניות, יאפשר ביצוע מחקרים פורצי דרך וכתוצאה מכך יוביל גם למצוינות במתן שירותים לחולים בישראל.

ד"ר משה בן שאול, יו"ר קבוצת אילקס מדיקל: "זרוע החדשנות בחברה בחרה להיכנס לשותפות ביחד עם קרן מחקרים ושירותים רפואיים בבית החולים שיבא, המנהלת את מרכז החדשנות ARC ולהשקיע בהקמת מאיץ (Accelerator) לחברות הזנק בתחומי טכנולוגיה רפואית פורצת דרך, המצויות בתחילת דרכן. אנחנו מתרגשים להכריז על השקעתנו במרכז החדשנות ARC, השקעה זו הינה חלק ממדיניות החברה של השקעה בחדשנות ויזמות דווקא בישראל ובתקופה זו, שותפות זו תאפשר לנו לממש את החזון של החברה ולהיות חלק מתהליך השיפור הרפואי והטכנולוגי בתחום הבריאות. אנו מאמינים שהשקעה זו תקדם את הפיתוח של טכנולוגיות מתקדמות ושיפור השירותים הרפואיים למען הציבור הרחב בארץ ובעולם".

פרופ׳ איל צימליכמן, סמנכ״ל חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית בשיבא ומייסד ARC: "האקסלרטור החדש יהווה זרוע מרכזית במימוש חזון ARC בהובלת תהליכי טרנספורמציה במערכות בריאות בעולם. אנו מכוונים לקהילת היזמים המובילים במדינת ישראל ואנו מאמינים ביכולות שלנו להוביל יזמים מצויינים בשלבים השונים עד למימוש הפוטנציאל שלהם, ובכך להשפיע בצורה משמעותית על הצמיחה הכלכלית בישראל ועל שוק הבריאות הגלובלי".

אבנר הלפרין, מנכ''ל חברת המסחור שיבא אימפקט: "אנחנו מאיצים את בניית עמק טכנולוגיות הבריאות סביב שיבא כשהגרעין הוא מרכז החדשנות ARC. האקסלרטור יחבר אלינו את היזמים הטובים ביותר בתעשייה שיתחברו לרשת העולמית שלנו כדי להאיץ את התקדמות החברות שלהם בעזרת הידע הקליני, בסיסי הנתונים והחיבור לבתי חולים מובילים בחמש יבשות. כמו כן, בהיבט הישראלי הרחב, הידע הקליני, הניסיון, התשתיות, והדאטה של שיבא יכולים לסייע לכל האקוסיסטם של חברות ההזנק בתחום הרפואי בישראל. בשנים האחרונות אנחנו רואים דיווחים על ירידה בכמות הסטארטאפים המוקמים בארץ בשל הקושי בשלבים המוקדמים, המהלך הזה עונה בדיוק לצורך של קידום יותר חברות בשלבים מוקדמים וכך מהווה נדבך חשוב בחזרה של הכלכלה הישראלית לצמיחה. אנחנו גאים מאוד בשותפות עם חברת ILEX ושמחים מאוד על ההזדמנות לעבוד איתם על מיזם חשוב זה, יחד איתם האקסלרטור הוא זריקת מרץ חיונית בעיתוי קריטי". 

x