קרן נאמנות במוקד || מור מניות טכנולוגיה גלובלי || חידוש המגמה החיובית ב-7 המופלאות (ואולי רק ב-6 מהן...)

קרן שמצליחה לתת דגש לרעיון ממוקד אחד, מעבר לפריסה הטכנולוגית במניות המובליות

 

 

 
Dreamstime ImagesDreamstime Images
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/01/2024

הפלא ופלא! חשבנו שענייני ה-AI, ושבע המופלאות, קצת נשכחו מלב לקראת השנה החדשה. והנה, עניין זה בדיוק, אשר הצליח לייצר כזה מומנטום מדהים מאז נובמבר 2023, ועד קרוב לסיום השנה ההיא, ואשר היה בתרדמת לכמה שבועות בודדים, חוזר ובגדול!

למעשה, מי שמתעניין, עוקב, ובודק את הסיבה העיקרית לכך שהנסדק המשיך עכשיו כלפי מעלה, ובמיוחד, את הסיבה לכך שה-S&P500 הצליח לייצר שיא היסטורי חדש, ובכן, מי שיעשה זאת, יימצא שאותן שבע המופלאות יכולות לקבל על כך את הקרדיט המלא. עם שינוי קטן: טסלה לא משתתפת.

לא שהיא שינתה עורה, ואינה מאמינה בטכנולוגיית ה-AI. להיפך! ממה שאנו מבינים, דווקא החלק ה"חכם" של החברה גדל ביחס לחלק של ייצור הרכבים. רכבים שיש קושי למכור בארה"ב, אבל במיוחד, בסין, ואף באירופה. שם, עקב הבעיות המקומיות השונות, והירידה שהן גורמות לרמת החיים של האוכלוסייה, מכונית טסלה תחשב ללוקסוס שרק מעטים מוכנים להכניס לחנייה הפרטית שלהם. וזה גורם להורדת מחירים ולהורדת ערכה של המנייה בשוק החופשי...

בכל אופן, זוהרן המחודש של 7 (6) המופלאות (אני מתעקש לקרא להן 7, בגלל ההקשר ההיסטורי שיש למספר הזה בכל מיני תחומים...) מלהיב ומבהיל בו זמנית. מלהיב, כי אין כמו טכנולוגיה קצת לא מובנת, מאיימת לשנות סדרי עולם, וזולה עד כדי גיחוך למשתמשיה, מכדי לעורר תקווה ובועה פיננסית.

ולמה מבהיל? ראיתם את שווי השוק, והמכפילים של חלק מהחבורה הזו? למשל, Nvidia? יש האומרים שכ-45% מהעלייה שקרתה מאז תחילת השנה במדדים משויכת לאותן מניות, ועל כך תעיד עקומת ה-Advance-Decline Line שדווקא ירדה באותו זמן... האם נכנס בכם חשש? זו לא הייתה הכוונה, אלא רק לתת רקע עובדתי להצלחתן של הקרנות המתגאות בהתמחות במניות האלו, והמציגות תשואות נפלאות (סביב 6-8%) מאז ראשית 2024. הקרן שלפניכם הינה אחת מהן, כאשר היא בהחלט משלבת דברים מעניינים בתיקה, שראויים לתשומת לב. הבה נתחיל.

פרטי הקרן



הקרן מגיעה אלינו מבית מור. חברה, אם יורשה לי להביע דעה בנושא זה, המנסה "להרגיע" בסיכונים, גם כאשר התחום של העיסוק הינו בעל פוטנציאל תנודתי גדול במיוחד. למה אני מזכיר זאת? כי נתחיל במה שאנו בדרך כלל מסיימים בו, בחלק הזה של הסקירות מהסוג הזה: החשיפות.

שימו לב שהקרן מחזיקה 86.51% בלבד מניות, מה-120% התיאורטיים שלה. וכדי להבהיר: היא גם 85.24% חשופה למט"ח. דבר המאשר את ההחזקה הנקייה של המניות. אלמנט זה מראה את הנטייה של המנהלים להקל קצת על הסיכון, כאשר הם רואים ברמות הגבוהות של המחירים סכנה לקוחותיהם.

לקוחות, שלמרות ה"שמרנות" המינימאלית של המנהלים, לא יוצאים ניזוקים כל כך עם תשואה שנתית של 57.02% (22-01). תשואה שמצדיקה את דמי הניהול של 1.85% (הממקמים את הקרן במקום ה-9 מבין 32 בקטגוריה, מהיקרה לזולה...). סטיית התקן גבוהה למדי, עם 2.08%, אבל מובנת מאוד, לאור תחום העיסוק.

וכאן המקום לדבר על התיק (מעודכן ל-31.10-2023): ראשית, היה שם 12.47% בפיקדונות (!). המניות הטכנולוגיות בחו"ל עצמן תופסות כ-71.78% בלבד, כאשר ישנן 4.51% מניות ישראליות בתיק. והחלק המעניין ביותר בעיני, והמצביע הכי הרבה על יוזמה ניהולית השקעתית מיוחדת כאן: 10.23% נמצאים במה שנקרא: "קרן אינדקס נסחרת-מניות" בתחום אחד: רכיבים (Semi-Conductors). ומי הייתה הכוכבות הראשיות בסקטור הזה: Nvidia כמובן, וקצת AMD... החלטה נועזת ומשתלמת.

ביצועי הקרן



הגרף הזה אומר כבר את הכול, ובמיוחד אם תשוו אותו לקרנות מנוהלת אחרות, של מניות כלליות בחו"ל. עוצמת האחווה המנצחת, שעטפה את שבע המופלאות, במשך תקופה ארוכה, ניבטת כאלף עדים מן היופי שבמגמה העולה, המוצגת כאן. שיאים ושפלים עולים כבר הזכרנו? ולסיום החלק הקטן הזה: ראו את מה שקרה מאז תחילת השנה !!

כהשוואה מתודולוגית אני מביא בפניכם את הקרן, מול שלושת המדדים העיקריים בארה"ב, בלי נטרול מט"ח כמובן: נסדק 100, סנופי, וראסל 2000. וזאת, בשנתיים, שנה, ומתחילת השנה הנוכחית:




מן הטווח הארוך אנו מבינים מה קרה, כאשר 7 המופלאות לא תפקדו כל כך טוב... בשנה, אנו רואים את היתרון של הקרן של מור, מול מדד המניות הכללי יותר: הסנופי, למרות שגם בו הייתה השפעה אדירה של 7 המופלאות. ובגרף של החודש האחרון: הקרן עומדת לה בצמידות לנסדק 100. הישג מדהים, לאור ה"סיכון" הנמוך שהרחבנו עליו לעיל.

גיוסים ופדיונות



זו תמיד דילמה גדולה להתייחס לגיוסים ופדיונות בקרנות שלקוחותיהן לא ניצלו את הצלחתן הפיננסית. לצערי, וכנראה, לצערם הגדול של מנהלי הקרן ממור, זהו המצב כאן. שימו צד לצד את הגרף של ביצועי הקרן, מול גרף גיוסי הקרן, ותראו מה יכול היה להיות... ואחרי שאמרנו זאת, יש תקווה קטנה: אחרי שמאז אמצע 2021 ראו כאן יותר פדיונות מגיוסים, החודש האחרון היה חיובי. קטן.

כמו כן, עקומת שוו נכסי הקרן עולה יפה, מאז נובמבר 2022... האם תהיה כאן תקומה הונית? לאנשי מור הפתרונים. יש לומר שהתחרות בתחום קשה למדי, כי סיסמת 7 המופלאות כבר ידועה ברבים להרבה מנהלי כספים. וזה המקום להזכיר שגודלה, העומד על 245.3 מיליוני שקלים, ממקם אותה במקום ה-13 מבין הקרנות בקטגוריה.
 
למי שמעוניין להגיע לדף הקרן באתר פאנדר, הנה הלינק:
https://www.funder.co.il/fund/5128962
וכדי לבחון את התחרות הישירה בה ניתן להגיע לדף הענף:
https://www.funder.co.il/fundlist/c/22

המון הצלחה לכולם, ויחד ננצח!

 
x