הסתדרות הלאומית: הקמת חמ"ל חירום וסיוע משפטי לכלל משרתי ומשרתות המילואים

 

 

 
Photo War Jose Hernandez Dreamstime.comPhoto War Jose Hernandez Dreamstime.com
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/01/2024

יואב שמחי, יו"ר הסתדרות לאומית: "הם יצאו להילחם כדי שנוכל להמשיך לחיות ואנחנו נצא להילחם על כבודם ופרנסתם. נפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו, ברמת החקיקה, המשפט והשטח על מנת להבטיח שמשרתי המילואים ובני משפחותיהם יקבלו את המעטפת והביטחון המגיעה להם"

על רקע שחרור כוחות המילואים לביתם, והשיח הגובר בדבר פגיעה בזכויותיהם, הכריזה ההסתדרות הלאומית על הקמת חמ"ל חירום שיפעל על מנת להעניק שירות ומענה נרחב לחיילי וחיילות המילואים ובני ובנות משפחותיהם. במסגרת השקת החמ"ל שיפעל ממשרדי ההסתדרות הלאומית, סיפר יו"ר ההסתדרות הלאומית כי "קראתי את הכתבות ביום שישי ונחרדתי, מיד לאחר מכן קיימנו קבוצת התייעצות מהירה, בחנו את הדברים לעומקם והחלטנו שנפעל באופן מיידי. זאת האחריות החברתית שלנו ועל כן הכרזנו על "צו 8 חברתי" לכלל העובדים." ובתוך כך הכריז כי "ההסתדרות הלאומית מקימה מערך משפטי לליווי המילואימניקים והגנה על כלל משרתי המילואים בין עם הם מאוגדים בהסתדרות הלאומית או הכללית, בין עם הם שכירים ובין עם הם עצמאיים."

בתוך כך, ובשיתוף פעולה עם ח"כ ששון גואטה, תפעיל ההסתדרות את מאמציה לקידום הצעות חקיקה ובניהם:

הבטחת הארכת תקופת איסור הפיטורים של חיילי המילואים מתקופה של 30 יום לאחר שירות מילואים פעיל לתקופה בת 90 יום.

הבטחת צבירת ימי חופשה מעבר לקבוע בחוק עבור חיילים המילואים.

הבטחת מתן הגנה לאיסור סיום התקשרות עם עובדים עצמאיים (פרילנסריים) בתקופה של 120 יום לאחר תום תקופת שירות המילואים הפעיל.

מוקד המידע פועל ונותן מענה מקצועי ומשפטי, בחיוג מקוצר וזמין 8882* שלוחה 1.
x