מעצבת השבבים Arm מצטרפת למעגל המנצחות

החברה דיווחה ביום רביעי לאחר סגירת השווקים על רווחי הרבעון השלישי שהיכו את ההערכות ונתנה תחזית רווח חזקה לרבעון הנוכחי

 

 

 
Image by svstudioart on freepikImage by svstudioart on freepik
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/02/2024

המניות של מעצבת השבבים Arm זינקו ביום חמישי ביותר מ-60%, לאחר שמעצבת השבבים דיווחה על הכנסות גבוהות יותר, שהוגברו על ידי ביקוש חזק לבינה מלאכותית.

מניית ARM גרף יומי, עלייה של כ-60% לאחר פרסום דוח הרווחים

Arm חברה צעירה שהונפקה לא מזמן (בספטמבר 2023 אם לדייק), על ידי חברת התקשורת היפנית סופטבנק ((SoftBank היא ללא ספק החברה החשובה ביותר בכל המערכת האקולוגית של מוליכים למחצה. המוח של כל המכשירים האלקטרוניים שנקרא יחידת עיבוד מרכזית (CPU).  אלה שבבים שנמצאים בסמארטפונים, מחשבים ניידים, מחשבי שרת חזקים, ובעצם כל דבר אלקטרוני. במילים אחרות, Arm נמצאת בכל מקום.

כמה מילות היכרות עם Arm - היא  אינה חברת מוליכים למחצה רגילה. כלומר, החברה לא מייצרת שבבים בעצמה. החברה יוצרת את העיצובים הכוללים, כולל רכיבים ושפת תכנות שחברות אחרות משתמשות בהן לבניית שבבים. כך ש- Arm בעצם עוסקת בפיתוח הארכיטקטורה או העיצובים הבסיסיים של שבבים, ונותנת רישוי לחברות מוליכים למחצה אחרות שלוקחות את השרטוטים ומוסיפות את הגימור שלהן. תוכלו לחשוב על Arm כעל ערכת ההוראות לשבבים. חברות אחרות לוקחות את ההוראות האלה ומוסיפות התאמות אישיות.  חלק עושות זאת בעצמן (כמו במקרה של אינטל או טקסס אינסטרומנטס), וחלק עשו זאת בעזרת חברות כמו  ,TSMC כמו במקרה של אנבידיה או קוואלקום. כיום,  Grace Hopper של אנבידיה,  Cobaltשל מיקרוסופט ו-Graviton של אמזון, המשמשים להרצת דגמים של שפות, כולם מבוססים על עיצוב שבב V9 החדש ביותר של Arm.

נזכיר שתחום השבבים היה מאד מסוכן בשנה שעברה. על רקע עליית המחירים אפילו את הקונים הנאמנים והסקרנים ביותר לטכנולוגיה צמצמו הוצאות והעדיפו מצרכים ושכר דירה על פני כל מיני שדרוגים טכנולוגים. ובכל זאת, ARM הצליחה להגיע לרווחים ברבעון האחרון הרבה יותר ממה שהאנליסטים ציפו, והיא אפילו עוררה את התעניינות המשקיעים בכך שאמרה שתעשיית הסמארטפונים שנחלשה, חוזרת לעלות. Arm רשמה הכנסות של 824 מיליון דולר בשלושת החודשים עד סוף דצמבר, עלייה של 14% בהשוואה לשנה תוך כדי שהיא כאמור עולה על ציפיות האנליסטים ויותר חשוב, מעלה את תחזית הרווחים שלה. 

ההכנסות שלה מתמלוגים גדלו ב-11% על בסיס שנתי ל-470 מיליון דולר. הקפיצה הזו נבעה לא רק מההתאוששות בשוק הסמארטפונים אלא גם מהגדלת המכירות לחברות רכב וספקיות ענן. 

בנוסף,החברה אמרה שהיא צופה שהצמיחה תהיה מונעת מהכנסות מתמלוגים. ואכן, המודל העסקי של תשלומי התמלוגים של Arm הוא מודל חכם. התשלום חוזר על עצמו וזו הכנסה מבטיחה יותר מאשר להסתמך על הצלחה של טכנולוגיה חדשה כלשהי, זה משהו שהופך את החברה לבעלת ערך. בהתחשב בכך שעסקי רישיונות הם בדרך כלל רווחיים, אפשר להעריך שיש לחברה עוד מקום להגדיל את שולי הרווח שלה באופן משמעותי.

למעשה, התוצאות האופטימיות של Arm מנוגדות לאלו של כמה חברות שבבים אחרות השנה. אינטל, AMD וטקסס אינסטרומנטס הציעו כולן תחזית פושרת עקב חששות לגבי איטיות רחבה יותר במגזר המוליכים למחצה. (נציין שקוואלקום יוצאת דופן, וגם היא היכתה את ציפיות האנליסטים בשורת ההכנסות בשבוע שעבר, ואף היא ייחסה את התוצאות החזקות שלה לביקוש לשבבים ממוקדי בינה מלאכותית).

לצד התוצאות המעודדות של החברה, מה שבאמת עניין את המשקיעים זה התזכורת של Arm שיצרניות שבבים ממוקדות בינה מלאכותית הולכות להשתמש בעיצובים שלה, מדובר בפיתוח שצפוי למשוך הכנסות של 15% מעל ציפיות האנליסטים לכ-900 מיליון דולר. המשקיעים אהבו את המנגינה של השדרוג הזה, וכאמור, דחפו את המניה של Arm  מעלה, יותר מ-60%. 

התמונה הגדולה יותר

עד כה, אנבידיה אימצה את רוב העסקים בתחום הבינה המלאכותית אבל עוד ועוד חברות גדולות מוציאות יוזמות בתחום ההיי-טק, וחברות סטארט-אפ קטנות יותר שמחפשות להיכנס למערכה, כך שיכול להיות שיש בתחום הזה שפע רב שיכול להתחלק בין כמה מעצבים ומפיקים של שבבים. בנוסף על כך, אם כפי שמסתמן, הכלכלה אכן תצליח להתחמק ממיתון, אז סביר יותר לצפות שהצרכנים ירגישו הרבה יותר חופשיים ל]נק את עצמם גאדג'טים אהובים, מה שרק יתרום לשולי הרווח של החברות. כך שהשנה הזו בהחלט יכולה להיות חיובית עבור תעשיית השבבים.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי,  כולל קניה/מכירה/החזקה של מניות, אג"ח ותעודות הסל המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

7 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 1.37 מיליון ב-ARM HOLDINGS PLC
קרנות נאמנות שמחזיקות את ARM HOLDINGS PLC.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

אימפקט מניות 

1.88%

657483.55

אימפקט Global Shares

1.3%

457732.2

דיאמונד מניות גלובאלי 

0.62%

160206.27

אימפקט 20/80

0.12%

65979.86

קבין השקעות - ממונפת

0.03%

7552.58

קבין מניות חו"ל

0.03%

18995.89

קבין גמישה

0.02%

2288.66


x