האמריקאים מתנגדים ליבוא עובדים זרים לענף הבנייה בישראל במקום הפועלים הפלסטינים

עדכוני נדל"ן – התחדשות עירונית, התערבות אמריקאית ביבוא עובדים זרים, בכמה עלה היקף סגירת תיקי המע"מ בענף הנדל"ן ? ועוד עדכונים

 

 

 
Photo Arthon Meekodong Dreamstime.comPhoto Arthon Meekodong Dreamstime.com
 

מוטי קפלן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/02/2024

הענף מתכווץ. נתוני הלמ"ס על ענף הנדל"ן לפי מע"מ עוד הוכחה למצבו העגום.

בענף הבינוי - הכוונה לבנייה של מבנים ובניינים מכל הסוגים, כולל בניית מבנים ובניינים חדשים, בניית תוספות למבנים קיימים, שיפוץ ותיקון של מבנים קיימים, הקמת מבנים ובניינים טרומיים באתרי בנייה ובנייה של מבנים זמניים.

ב-2023 ירידה של 5.9% בפתיחות תיקי עוסקי מע"מ, לאחר עלייה של 12.2% במחצית הראשונה של 2022.

עלייה של 17.1% בסגירות תיקי עוסקי מע"מ, בהמשך לעלייה של 28.8% במחצית הראשונה של 2022.

בענף פעילויות בנדל"ן, הכוונה לפעילויות של מתווכים ושל סוכנים בתחומים הבאים: קנייה ומכירה, השכרה ומתן שירותי נדל"ן אחרים, כגון שמאות ותפקוד כצד שלישי בעסקות נדל"ן.

ב-2023 חלה ירידה של 20.2% בפתיחות תיקי עוסקי מע"מ, לאחר עלייה של 24.9% במחצית הראשונה של 2022.

עלייה של 10.3% בסגירות תיקי עוסקי מע"מ, בהמשך לעלייה של 25.2% במחצית הראשונה של 2022.

שוק המשרדים במשבר עמוק. משרדי רפאים זו כבר תמונה נפוצה ברבים ממגדלי המשרדים באזור תל אביב והסביבה. אם בשנים 2021-22 היה שיא בביקוש למשרדים, כיום מדובר בשפל חסר תקדים, ומדובר לפי הערכות במאות אלפי מ"ר של משרדים שעומדים ריקים. כיום ניתן לשכור גם במגדלים מבוקשים באזור ת"א שנחשבו נחשקים עד לא מזמן משרד במחיר של פחות מ-130 שקלים למ"ר, ועם קצת מיקוח אפילו במחיר של 100 שקלים למ"ר, מחיר שנחשב דמיוני עד לפני שנתיים.

מקל אמריקאי בגלגלים. האמריקאים מתנגדים ליבוא עובדים זרים לענף הבנייה בישראל במקום הפועלים הפלסטינים שכניסתם ישראל הופסקה מתחילת המלחמה. ההתנגדות האמריקאית היא להבאת העובדים הזרים באמצעות חברות כוח אדם פרטיות ממדינות זרות מחשש לניצולם. בעקבות ההתנגדות, המסלול הפרטי לגיוס עובדים זרים צפוי לרדת מתוכנית הממשלה למציאת פתרון לעובדי בניין במקום העובדים הפלסטינים, המשך יבוא.

פיצוץ בישיבת הוותמ"ל. ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, פוצץ את ישיבת הוותמ"ל שדנה בתכנית המתאר חדרה בית אליעזר 3002, להקמת כ-7,000 יחידות דיור בעיר. "עוד בטרם הסתיים הדיון בוועדה, בתוכנית שתקבע את גורלה של חדרה, תושביה והמרחב כולו, הפיצה רשות מקרקעי ישראל הודעה בדבר ההחלטה המקוממת לאשר להפקדה את התוכנית וכך נחשף כי כולנו רק שחקנים במשחק מכור מראש", אמר ראש העיר בצאתו מאולם הדיונים. מה שמעלה סימני שאלה בנוגע לאמינות הדיון וקידום התכנית ההרסנית. מדובר בתכנית שתפגע אנושות בעתידה של חדרה ובאיכות חייהם של תושביה.

הרשויות נגד רמ"י. כפי שכתבנו בעבר על ניגוד האינטרסים בין רמ"י לראשי הערים, נדמה שהמאבק רק מחמיר. ראשי העיריות מתנגדים לתוכניות לשיווק אלפי יחידות דיור בטענה הידועה שאין מספיק תשתיות וסיבות נוספות, כמו גם האינטרס הציבורי בפגיעה בשטחים ירוקים.

אור יהודה מתחדשת. פרויקט התחדשות עירונית יוצא לדרך, פרויקט הערמון-הרדוף ששוכן בצפונה של העיר כחלק משכונת קריית גיורא. התוכנית הומלצה להפקדה בוועדה המחוזית וכוללת בין השאר את פינויים של 152 יחידות דיור קיימות לטובת הקמת כ-726 דירות חדשות ב-7 בניינים חדשים.

חולון מתחדשת. ועדת המשנה להתחדשות עירונית של הוועדה המחוזית ת"א אישרה את תוכנית התחדשות לאורך שדרות קוגל, בכניסה הצפונית של העיר חולון. התוכנית ביוזמת הרשות להתחדשות עירונית ועיריית חולון, תכלול פינוי בינוי של 840 דירות שיכון קיימות שיהרסו לטובת בניית 2,986 יח"ד חדשות, בנוסף ל-2,800 מ"ר של שטחי מסחר ו-10,500 מ"ר של שטחי תעסוקה ושטחי ציבור. התוכנית, המתפרסת של שטח של כ-150 דונם, מחולקת ל-9 מתחמים עצמאיים ובלתי תלויים, המאפשרים מימוש הדרגתי.

נדל"ן עם אנרגיה. "סקאלה אנרגיה" חברת בת בקבוצת "אלייד השקעות ומבנה נדל"ן" העוסקת בפתרונות טעינה לרכבים חשמליים ובהתייעלות אנרגטית, חתמה הסכמים עם קניוני ומתחמי המשרדים של קבוצת מליסרון לפריסת כ-150 עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות בכל רחבי הארץ. לאחרונה חתמה סקאלה הסכם גם עם רשת תחנות הדלק Ten לפריסת כ- 30 עמדות טעינה אולטרה מהירות במתחמי Ten השונים, בדגש על צירי תנועה ראשיים במטרה לאפשר ללקוחות כלי רכב חשמליים, נסיעה רציפה גם לטווחים ארוכים, מהצפון ועד הדרום.

x