שת"פ בין פאגאיה ו- U.S. Bank לקיצור משך אישור ההלוואות של הבנק ללקוחותיו

במסגרת השת"פ בין חברת הפינטק הישראלית פאגאיה ובין הבנק האמריקאי, תשולב טכנולוגיית ה-AI של החברה ככלי עזר לקבלת החלטות אשראי

 

 

 
Photo Jonathan Weiss Dreamstime.comPhoto Jonathan Weiss Dreamstime.com
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/02/2024

תחום ה-Personal loans (ההלוואות האישיות) היא דרך יעילה מאוד עבור אמריקאים לאיחוד חובות, לשלם עבור שיפוצים בבית או לשלם חשבונות גדולים ובלתי צפויים. אבל עבור חלק מהלווים בארה"ב, עמידה בדרישות להלוואה אישית יכולה להיות אתגר מאוד.

הסיבה לכך היא שבניגוד להלוואת משכנתא שבה הדירה משמשת כבטוחה או הלוואה לרכישת רכב שבה הרכב משמש כבטוחה, הלוואות אישיות נחשבות להלוואות לא מובטחות מכיוון שהן לא דורשות ביטחונות. כדי לאשר הלוואה שכזו, הבנקים המלווים בוחנים מגוון של שיקולים, בהם Credit score (דירוג אשראי), היסטוריית האשראי ויחס חוב להכנסה.

U.S. Bank, הבנק החמישי בגודלו בארה"ב עם פיקדונות בהיקף של כחצי טריליון דולר, ראה את ההזדמנות להרחיב את עסקיו על ידי עזרה ללקוחות נוספים בקבלת הלוואות אישיות. לכן קיים לאחרונה שת"פ עם חברת הפינטק פאגאיה (Pagaya Technologies), חברת טכנולוגיה גלובלית המספקת פתרונות מונעים AI לבנקים ומלווים שונים. 

כעת, בעזרת הטכנולוגיה של פאגאיה, U.S. Bank מציע למגוון רחב יותר של לקוחות את המוצרים הפיננסיים וההלוואות שהם צריכים. מדובר על הלוואות שמסייעת ללקוחות לענות על צורכי מזומן לטווח קצר מ- 100 דולר עד 1,000 דולר באמצעות הלוואה בתשלומים. נציין כי בתוך חודשים ספורים בלבד, יותר מ-2,000 לקוחות U.S. Bank אושרו להלוואות אישיות באמצעות טהכנולוגיה של פאגאיה.

כיום, כאשר לקוח U.S. Bank מגיש בקשה להלוואה אישית שאינה עומדת בדרישות, פאגאיה תבצע מאחורי הקלעים בדיקה שנייה (second look) באמצעות טכנולוגית יכולות החלטת האשראי המופעלות על ידי AI. במידה והלווה תאושר ע"י פאגאיה, U.S. Bank יעניק את ההלוואה וישרת את הלקוח לאורך כל חיי ההלוואה.

"אנחנו יודעים שיש לנו לקוחות רבים שנופלים בין הכיסאות בדרישות האשראי המסורתיות שלנו", ציין מייק שפרד, ראש מחלקת הלוואות צרכניות ב- .U.S. Bank "על ידי הרחבת הגישה לפתרונות אשראי של פאגאיה, אנו יכולים לתת ללקוחותינו גישה למזומן כשהם זקוקים לו יותר מכל, באמצעות מערכת היחסים הבנקאית הקיימים והמהימנים שלנו ובעזרת הטכנולוגיה של פאגאיה".

"אנחנו מבינים את המחויבות של U.S. Bank להגביר את הגישה למוצרים ושירותים פיננסיים משנים חיים ללקוחותיו", ציינה לסלי גילין, מנהלת הצמיחה הראשית של פאגאיה. "עם טכנולוגיית ההלוואות המשולבת והמוטבעת של פאגאיה, U.S. Bank ושאר שותפי ההלוואות שלנו יכולים להרחיב ולהעמיק את תחום ההלוואות האישיות שלהם בעזרת קבוצה מגוונת יותר של לווים".

x