חוק מסלול ירוק להקמת קרנות השקעה עבר בקריאה טרומית

ח"כ דן אילוז: "שוב בירוקרטיה מיותרת שפגעה בצמיחה ועידוד השקעות. נילחם בבירוקרטיה הזאת בכל מקום בו היא נמצאת" "מנוע צמיחה גם ליום שאחרי"

 

 

 
איור: פאנדראיור: פאנדר
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/02/2024

הצעת חוק של חבר כנסת דן אילוז (ליכוד) המייצרת מסלול ירוק להקמת קרנות השקעה ולמיסוי משקיעים עברה בקריאה טרומית. כיום, אין אפשרות להקים קרן השקעות מבלי לקבל אישור מראש מרשות המיסים, גם אם הקרן עומדת בכל הקריטריונים. יתרה מכך, חלק מהקרנות בכלל לא יכולות לקבל אישור מראש מסוג זה ולכן נסמכות על חוות דעת למרות שלא אמורה להיות בעיה ושבכל מדינה אחרת יקבלו אישור לעניין. החוק מבקש לעבור ממצב של שיפוט מקדמי למסלול של עמידה בקריטריונים, וכך מאפשר הקמת קרנות השקעה שיש בהן וודאות בנוגע למיסוי שיחול על המשקיעים וייצר אפשרות אמיתית להתקיים. מדובר בנוהל שקיים בכל העולם וכיום המצב מפלה לרעה את מי שמעוניינים להקים קרנות בישראל.

ח"כ דן אילוז (ליכוד): "כלכלת ישראל צריכה לצאת ממלחמת חרבות ברזל לא רק עם שימור המצב הקיים, אלא גם עם הזדמנויות לצמיחה. השקעות הן מנוע צמיחה, והחוק יאפשר הקמת קרנות השקעה בצורה פשוטה ולהוריד חסמים להקמת אותן הקרנות. תהליך שיפוט מקדמי הוא מיותר. מצב בו קרנות כלל לא יכולות לקבל אישור בישראל, באופן שמתמרץ אותן להירשם בארה"ב או במדינות אחרות הוא מקומם והינו אבסורד. מדובר בעוד דוגמא לבירוקרטיה מיותרת שמייצרת אי ודאות בשוק, פותחת פתח לעסקנות, ומרתיעה השקעות במקום לעודד אותן. אנחנו נילחם בבירוקרטיה הזאת בכל מקום בו היא נמצאת. מסלול ירוק המבוסס על קריטריונים ברורים יאפשר ודאות, עידוד השקעות ולכן גם יעודד יזמות וצמיחה. לא מדובר בהקלה על רגולציה חשובה ששומרת על כספם של משקיעים. אלא בתהליך טכני מיותר שפוגע ביכולת להקים קרנות השקעה. אלה בדיוק הבשורות שכלכלת ישראל צריכה בימים אלו. כולם מדברים על 'היום שאחרי' המלחמה - הצעת החוק מהווה מנוע צמיחה ליום שאחרי".
x