אלקטרה בע"מ נכנסת לתחום הפעלת הרכבות

תקים ותנהל עם מנרב ואלסטום את הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת; סך התמורה הצפויה לקבוצה הזוכה לאורך תקופת הזיכיון נאמדת בכ-13 מיליארד שקל; חלקה של אלקטרה בע"מ בקבוצה הזוכה עומד על 40.05%

 

 

 
איתמר דויטשר, מנכ״ל אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר, מנכ״ל אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/02/2024

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "הזכייה במכרז להקמה ותפעול הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת תואמת את אסטרטגיית החברה להרחיב את פעילותה בתחום התחבורה ולהיכנס לתחום הפעלת הרכבות בישראל. תחום ה-MAAS (Mobility As A Service) הינו אחד ממנועי הצמיחה החשובים שלנו לשנים הקרובות, ונמשיך לפתח אותו כדי לייצר מסה קריטית של פעילות שתייצר ערך לקבוצה. כמו כן, פרויקט נופית יעבה משמעותית את פעילותה של הקבוצה במגזר הזכיינות, ויביא לידי ביטוי את היכולות המגוונות והייחודיות של אלקטרה בתפעול וניהול פרויקטים מורכבים לטווח ארוך".

קבוצת אלקטרה בע"מ
, בניהולו של איתמר דויטשר, מדווחת כי זכתה עם שותפותיה במכרז למימון, תכנון, הקמה תפעול ותחזוקה של הרכבת הקלה 'נופית' בין חיפה לנצרת. חלקה של אלקטרה בקבוצה הזוכה עומד על 40.05%, ויחד עימה מחזיקות בקבוצה גם חברת מנרב (40.05%) וקונצרן אלסטום הבינלאומי (19.9%). 

אלקטרה ושותפותיה יממנו, יתכננו, יקימו, יפעילו ויתחזקו את קו הרכבת הקלה המתוכנן, שאורכו 41 ק"מ, ושיתפרס על מסלול, שייסלל מנמל חיפה במערב ועד לנצרת במזרח, ויכלול 20 תחנות. תקופת הזיכיון של הפרויקט נקבעה ל-25 שנה, הכוללת תקופת הקמה של כ-4 שנים ותקופת תפעול ותחזוקה של כ-21 שנים. הקבוצה הזוכה תהיה אמונה על תכנון, הקמה, אספקה והתקנה של כלל המערכות הרכבתיות של הפרויקט ובהן מערכות איתות, תקשורת, חשמול, כרטוס ומידע לנוסעים, וכן על הקמת המסילות, התחנות, מתחם תחזוקה וחניה (דיפו) ומרכז בקרה, ותהיה אחראית גם על רכש הקרונות והציוד.

על פי הוראות המכרז והסכם הזיכיון, על הזכיין להשלים הליך סגירה פיננסית לפרויקט בתוך 12 חודשים ממועד חתימת הסכם הזיכיון. להערכת החברה, סך התמורה הצפויה לקבוצה הזוכה לאורך תקופת הזיכיון עומדת על כ-13 מיליארד שקל, כולל מענק הקמה בסך של כ–1.8 מיליארד שקל שישולם לזכיין בהתאם לאבני דרך לאורך תקופת התכנון וההקמה של הפרויקט.

אלקטרה בע"מ זכתה במכרז באמצעות חברת אלקטרה זכיינות, כאשר על ביצוע הפרויקט תהיה  מופקדת חברת הבת, אלקטרה תשתיות, והאחריות על התפעול תהיה בידי חברת אלקטרה אפיקים, המרכזת את פעילות קבוצת אלקטרה בע"מ בתחום התחבורה. 

זרוע הזכיינות של אלקטרה בע"מ חולשת כיום על צבר פרויקטים רב שנתיים בהיקף של כ-27 מיליארד שקל. בין היתר, החברה מנהלת אשכולות תחבורה ציבורית, המונים צי כולל של כ-1,250 אוטובוסים, הפועלים במסגרת זיכיונות שניתנו מהמדינה לתקופות של שנים ארוכות. במסגרת זרוע הזכיינות של אלקטרה בע"מ, התורם הכנסות בקצב שנתי של למעלה ממיליארד שקל, הקבוצה מקדמת כיום גם את פרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב (עלות הקמה המוערכת בכ-6 מיליארד שקל),  ואת פרויקט הנתיבים המהירים (עלות הקמה מוערכת של כ-2 מיליארד שקל), קרית הממשלה בנתניה וייבוש הבוצה במתקן שפד"ן, וכן מתפעלת פרויקטים כגון עיר הבה"דים, מכוני טיהור שפכים (מט"שים) ברחבי הארץ ועוד.

לגרף אלקטרה לחצו כאן

197 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 97.97 מיליון באלקטרה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אלקטרה. לרשימה המלאה
x