הכלכלן הראשי ביוליוס בר: "האינפלציה המתמשכת בארה"ב הפכה את הציפיות להורדות ריבית אגרסיביות ללא רלוונטיות.

אנו מאמינים כי הורדות הריבית בארה"ב צפויות להתחיל במאי או לכל המאוחר ביוני 2024"

 

 

 
דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, צילום: Julius baerדיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, צילום: Julius baer
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/02/2024

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר: "האינפלציה המתמשכת בארה"ב הפכה את הציפיות להורדות ריבית אגרסיביות ללא רלוונטיות. אנו מאמינים כי הורדות הריבית בארה"ב צפויות להתחיל במאי או לכל המאוחר ביוני 2024".

"העלייה בנתון האינפלציה האחרון שפורסם בארה"ב בשבוע שעבר, מאתגרת את הציפיות להורדת הריבית בעתיד הקרוב. בהתאם לכך הציפיות האגרסיביות להורדת הריבית מתחילת השנה תוקנו, כאשר בשווקים צופים כעת שלוש הפחתות ריבית במהלך השנה, מה שמתכתב עם התחזיות שלנו. נתון האינפלציה הגבוה בחודש ינואר נבע בעיקר מעלייה במחירי השכירות והמגורים, שלהם משקל גבוה במדד המחירים לצרכן. לעומת זאת, מחירי הסחורות ירדו, מה שמראה על המשך ההקלה באינפלציה בתחום זה. למרות העלייה באינפלציה, אינדיקטורים חלופיים אודות שוק השכירות והמגורים מאותתים דווקא על ירידת מחירים שצפויה לקרות בחודשים הקרובים.

לאור הנתונים האחרונים, אנו צופים שהבנק הפדרלי יחל בהורדות ריבית רק בחודש מאי, עם סיכון הולך לדחיית ההחלטה לחודש יוני. נתוני האינפלציה בארה"ב צפויים להתפרסם ולהתעדכן פעמיים נוספות לפני פגישת וועדת השווקים הפתוחים במאי, והן עשויות להגביר את התחושה שהאינפלציה ממשיכה לרדת ולהעניק רוח גבית להורדת ריבית ראשונה".
x