פאגאיה השלימה גיוס ABS של כ-400 מיליון דולר

השלימה גיוסי איגוח של למעלה מ-20 מיליארד דולר מאז 2018; אוונגלוס פרוס מונה לסמנכ"ל הכספים הקבוע של החברה

 

 

 
גל קרובינר, מייסד שותף ומנכ״ל פאגאיה, צילום: באדיבות פאגאיהגל קרובינר, מייסד שותף ומנכ״ל פאגאיה, צילום: באדיבות פאגאיה
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/02/2024

פאגאיה טכנולוגיות בע"מ (נאסד"ק: PGY) ("פאגאיה" או "החברה"), חברת טכנולוגיה גלובלית המספקת פתרונות מוצר מבוססי AI לאקו-סיסטם הפיננסי, הודיעה היום על סגירת גיוס האיגוח מגובה נכסים (ABS) ה-49 שלה והשני מאז תחילת השנה (2024). 

האיגוח הנוכחי (PAID 2024-2) דורג ע"י סוכנות הדירוג האג"ח Kroll Bond והרוכשים הינם כ-25 גופים מוסדיים שרכשו שטרות מגובים בהיקף של 396 מיליון דולר שמקורן בהלוואות אישיות שניתנו דרך רשת שותפי ההלוואות של פאגאיה המופעלת ב-AI. 

העסקה הזו ממשיכה להדגיש את עוצמת יכולות המימון של פאגאיה לצד יכולתה של החברה לגשת למקורות הון מגוונים, כולל מסגרת אשראי שהוכרזה לאחרונה בהובלת בהשתתפות גופים פיננסים גלובליים מובילים בהם BlackRock, UBS O’Connor, JPMorgan Chase, Valley Bank ואחרים.

"אמון המשקיעים בשוק ה-ABS לצרכנים נותר גבוה", אמר פול לימאני, מנהל תחום שוק ההון בפאגאיה. "אנחנו ממשיכים לראות ביקושים חוזרים ומשקיעים מוסדיים חדשים המשתתפים בעסקאות שלנו, שמגבשים את המוניטין של פאגאיה כמנפיקת המוצר הזה בארה"ב".

אוונג'לוס פרוס (Evangelos Perros) מונה לסמנכ"ל הכספים

בתוך כך, פאגאיה ממנה רשמית את אוונג'לוס פרוס (Evangelos Perros) לסמנכ"ל הכספים הקבוע של החברה באופן מידי. פרוס ששימש כסמנכ"ל הכספים הזמני של פאגאיה מאז נובמבר 2023, שימש בעברו כסגן סמנכ"ל הכספים של החברה ומנהל הכספים האסטרטגיים מאז הצטרפותו לפאגאיה ב-2021. 

כסגן סמנכ"ל הכספים הזמני הוא הוביל לאחרונה את ביצוע מסגרת האשראי בהובלת BlackRock בהיקף 280 מיליון דולר כדי להמשיך ולתמוך בצמיחת החברה. 

"אני נרגש לאשר את מינויו של אוונגלוס כמנהל הכספים הבא שלנו", ציין גל קרובינר, מייסד שותף ומנכ"ל פאגאיה. "לאחר תהליך גיוס נרחב שכלל הערכת מועמדים חיצוניים, היה ברור שהמומחיות של אוונג'לוס, בדמות ההבנה המורכבת של העסק שלנו וביצועים למופת במהלך כהונתו בפגאיה, כסמנכ"ל כספים זמני, הופכים אותו לבחירה האידיאלית. מועצת המנהלים ואני בטוחים לחלוטין ביכולתו במטרה להמשיך ולבצע את היעדים האסטרטגיים שלנו ב-2024". 

עם למעלה מ-25 שנות ניסיון בתעשייה, פרוס מילא תפקידי מפתח במספר מוסדות פיננסיים מהשורה הראשונה. לפני הצטרפותו לפאגאיה שימש פרוס כמנכ"ל וראש תחום תכנון וניתוח עסקי ב-Apollo Global Management ומילא מספר תפקידי ניהול ב-JPMorgan Chase & Co, כמנכ"ל וכראש COO Financial Analytics וכן כבנקאי השקעות בקבוצת מיזוגים ורכישות. 

פרוס סיים את התואר הראשון שלו באוניברסיטת פיראוס ואת ה-MBA שלו מאוניברסיטת ייל. "זו זכות להיות סמנכ"ל הכספים של פאגאיה בנקודה כה מרגשת בהתפתחות החברה", אמר פרוס. "אני מצפה להניע את האסטרטגיה הפיננסית שלנו ולהמשיך לשתף פעולה עם גל וצוות ההנהלה שלנו כדי ליישם את החזון האסטרטגי של פאגאיה.

*פאגאיה תכריז על רווחיה ברבעון הרביעי של 2023 מחר, 21 בפברואר, 2024 בשעה 8:30 בבוקר ET.

2 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 71.7 אלפי ב-PAGAYA TECHNOLOGIES LTD -A
קרנות נאמנות שמחזיקות את PAGAYA TECHNOLOGIES LTD -A.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

סוג

הראל מחקה אינדקס ישראליות בוול-סטריט 

1.35%

48131.4

מניות חו'ל

הראל מחקה אינדקס תוכנה ישראלית

0.5%

23569.45

מניות חו'ל


x