הרופיה האינדונזית מול הדולר

"יוליוס בר": "אנו מחזיקים בהשקפה שורית כלפי ערך הרופיה האינדונזית מול הדולר, הבנק המרכזי של אינדונזיה נוקט בצעדים לשמירה על ערך המטבע"

 

 

 
Image by Harry Strauss from PixabayImage by Harry Strauss from Pixabay
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/02/2024

סופי אלתרמט, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "אנו מחזיקים בהשקפה שורית כלפי ערך הרופיה האינדונזית מול הדולר, הבנק המרכזי של אינדונזיה נוקט בצעדים לשמירה על ערך המטבע".
 
"כצפוי, בנק אינדונזיה הותיר את הריבית במדינה ללא שינוי, והיא עומדת כעת על 6.0% זה הפגישה הרביעית ברציפות. זאת לאחר סך העלאות של 250 נקודות בסיס בין אוגוסט 2022 לאוקטובר 2023.

בהצהרתו, ציין הבנק המרכזי כי האינפלציה נשמרה נמוכה בטווח היעד של 1.5%–3.5% ושער החליפין של הרופיה נותר בשליטה. ה-BI מתמקד כעת ביציבות המחירים והן ביציבות שער החליפין של הרופיה בהצלחה יחסית. האינפלציה של מדד המחירים לצרכן (CPI) האטה ל-2.6% משנה לשנה בינואר, וה-BI צופה שהאינפלציה תישאר בטווח היעד. במקביל, הכלכלה נמצאת במצב יציב, כאשר התוצר המקומי הגולמי של אינדונזיה צמח ב-5.04% משנה לשנה ברבעון הרביעי של 2023 והכלכלה גדלה ב-5% בממוצע בשנת 2023. ה-BI צופה שהכלכלה תמשיך לצמוח בקצב זה בשנת 2024, תוך הסתמכות על יצוא חזק יותר על רקע הגדלת הביקוש העולמי בהדרגה וכן המשך הביקוש המקומי האיתן. הרופיה ירדה ב-1.7% מול הדולר בשנה עד היום, בעוד שהדולר התחזק ב-2.6% בממוצע מול סל המטבעות. לאחר פתיחה חלשה של השנה, הרופיה האינדונזית רשמה בפברואר עלייה של 0.8% מול הדולר, תוך הצגת ביצועים טובים יותר בהשוואה למטבעות אחרים באסיה. המגמה נתמכת גם על ידי שיפור ביציבות הפוליטית במדינה, בעיקר על רקע הבחירות לנשיאות. עם זאת, הרופיה עשויה להישאר נתונה לתנודתיות הקשורה לאי הוודאות לגבי תחזית הריבית בארה"ב בטווח הקרוב. על רקע זה, סביר להניח שה-BI ינקוט גישה זהירה להקלה במדיניות המוניטרית, תוך התמקדות איתנה ביציבות המטבע.

לסיכום אנו סבורים שהורדת ריבית באינדונזיה תחל רק לאחר שהפדרל ריזרב האמריקני יתחיל במחזור הורדת הריבית שלו. ככל שהלחץ החיצוני על הרופיה יירגע, אנו נראה פוטנציאל גבוה יותר עבור המטבע, ואנו מחזיקים בהשקפה שורית כלפי ערך הרופיה ב-12 החודשים הקרובים".
x