אנבידיה: מבט על NVIDIA האם המהלך האחרון חריג ? המניה שמזיזה את העולם

מניה חלומית בכל קנה מידה

 

 

 
Dreamstime ImagesDreamstime Images
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/02/2024

מי היה מאמין שמנייה בודדת יכולה לשנות את הכיוון של כל הבורסות המפותחות בעולם? זה בדיוק מה שקרה ביום חמישי, אחרי שביום רביעי, חברת NVIDIA פרסמה את הדוחות שלה. האם היו אלו דוחות מפתיעים מאוד לטובה? לא כל כך במספרים. אחרי הכול, קנה המידה היה כבר בתחזיות.

אבל, ההפתעה הגדולה הייתה שהם עמדו בכל ההבטחות שלהם, ובמיוחד, שהעתיד נראה להם וורוד מאין כמוהו. במיוחד צוינה העובדה שאנוידיה אינה תלויה בשוק הסיני, כפי שחשבו, ושהיקף המכירות שלה כבר ירד לכדי 5% בלבד לאימפריית האמצע. כך, הלקוחות העיקריים נמצאים בשווקים המפותחים, דהיינו ארה"ב בעיקר, ושם, השיגעון של AI במלוא עוצמתו.

במיוחד כאשר חושבים על גוגל, מטא ומייקרוסופט. אמזון ונטפליקס גם בתמונה. האמת היא שאינני יודע אם טסלה גם קונה... בכל אופן, שבע המופלאות אינן רק מושג בורסאי. הוא גם מושג צרכני של טכנולוגיה, וכאשר החברות האלו רוצות משהו הן בהחלט יכולות להרשות זאת לעצמן בסכומים ענקיים המתבטאים ברכישות של Data Centers מאנוידיה.

אינני מתיימר להיות מומחה בנתונים פונדמנטליים, ולכן אשאיר לכם לבחון את עיקרי הפרסום (הנתונים, והגרף, מגיעים מפלטפורמת TradingView:





רק אומר שהבולט מכל הנתונים האלו היא היציבות היחסית של ה-PE, בשלושת הרבעונים האחרונים (53-56). יש האומרים שזהו ערך גבוה מאוד, ואין ספק שאבסולוטית הוא כזה. אבל, נזכור שבבועות הטכנולוגיות הקודמות ראינו PE במאות, כאשר לחברות לא היו הכנסות ורווחים. כמו כן, וזה לא מוצג כאן, החברה מדווח על רווחיות של יותר מ-70% (Profit Margin) וזה ממש נדיר, כאשר מייצרים מוצרים ממשיים ולא שירותים.

בכל אופן, האם הטכני אומר משהו שהפונדמנטלי לא אומר? הנה הגרף השבועי שלה:



נאמר מיד: אין כאן המלצה לעשות דבר כמובן. המוצג הוא העבר, ואינו מחייב את העתיד כלל. אבל, הוא עדיין נותן לנו קנה מידה של פרספקטיבה. האם המהלך האחרון, שהחל ב-375, מנובמבר 2023, הינו מהלך חריג באורכו בזמן, או נקודות? לא ממש.

ראו את הירידה של 2022: מינוס 67.90% ב-46 שבועות, והעלייה של 2023: 340% ב-39 שבועות. עכשיו, עברו רק 16 שבועות, מאז הדשדוש הגדול, ו-111%. אוקי, אלו מספרים דמיוניים גם כך, אבל כאשר מדובר באנוידיה, זהו קנה המידה של ה"שיגעון". אנו נזכרים בתנודתיות של הביטקוין, אבל שם, אין מוצר ואין טכנולוגיה שכולה רוצים ליישם בהמוניות.

כמו שאמרתי לעיל, אין זה אומר שנראה את אנוידיה עושה עוד 200% מעלה, אבל, אין להתכחש שיש כאן חברה שיש בה שילוב מעניין של מהות, ביצועים, ויכולת למשוך משקיעים ברמות גבוהות של מחיר. וכל זה לפני שיעשה ה-Split הבלתי נמנע, שיחזיר את המשקיעים הקטנים למנייה. יחד ננצח!

x