לפי הבורסה, זה הסיפור הגדול מתחילת השנה, רמז זה לא בארה"ב

לקראת שבוע מסחר מקוצר בארץ סקירת שווקים גלובלית של מחלקת המסחר בבורסה לני"ע

 

 

 
Image by DCStudio on FreepikImage by DCStudio on Freepik
 

כלכלני הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/02/2024

המסחר השבוע בבורסה הינו מסחר מקוצר, כאשר ביום שלישי לא יתקיים מסחר בגלל הבחירות לרשויות המקומיות.  

המסחר יתנהל השבוע בצל הדיווחים על עסקה קרבה לשחרור החטופים וכן החלטת הריבית  אשר תפורסם ביום שני הקרוב. מדובר הפעם בהחלטה דרמטית במיוחד, שכן מצד אחד קצב האינפלציה מתמתן ומתכנס ליעד בנק ישראל,  ומנגד המשך המלחמה והחשש ממיתון עשוי לדחוק את הנגיד להורדת ריבית שנייה ברציפות. 

אחרי יום חמישי ער במיוחד בשווקים בגלל הדוחות של אנבידיה, ביום שישי המסחר התנהל באווירה הרבה יותר רגועה : מדד 500 S&P סגר עם עלייה מינורית של 0.03% ונאסדק ירד ב-0.28%.

אירופה + אסיה:

הסיפור הגדול מתחילת השנה זה המדדים באירופה ומדד ניקיי ביפן.

למרות הנתונים המאכזבים ב-GDP גם בגרמניה וגם ביפן  (2 המדינות נמצאות במיתון לפי הנתונים של הרבעון הרביעי לשנת  2023 וצפי לרבעון הראשון של 2024) שני המדדים הביאו תשואות מאוד חיוביות למשקיעים: 

מדד דאקס עלה מתחילת השנה ב-4%, ומדד הניקיי עלה ב-16.84% מתחילת השנה. 

ביום המסחר האחרון עלה מדד הניקיי ב-2.19%.

מדד הניקיי חזר לרמתו משנת 1989. 

חשוב לזכור את ההבדל הגדול בין היום לבין 1989 שכן התשואות ל-10 שנים היו ב-5.7% והיום רק 0.7%.

אם לדבר באופן כללי על אירופה אז מדד יורוסטוקס 50 שמהווה בנצ'מרק אירופאי אזי אפשר להכניסו לרשימה של ״7 המופלאות״. המדד עלה מתחילת השנה ב-7.77%.

במדד  קאק הצרפתי שמתאפיין במניות luxury שמכיל בתוכו מניות כמו לואי ויטון עם שווי שוק קרוב לחצי טריליון דולר, עלה מתחילת השנה ב-5.61%.

הסיפור הגדול באירופה ללא ספק הן מניות הקשורות ל-Aerospace and Defense, המדד שמרכיב מניות מהתחום הזה עלה מתחילת השנה ב-14.5%.

אחרי אין ספור מאמצים לייצב את השוק הסיני, כרגע  נראה שהמדדים המרכזיים בסין / הונג קונג מצאו את התחתית.

מדד מרכזי בהונג קונג שעד לפני כמה שבועות היה בטריטוריה השלילית של כ-10% מתחילת השנה, סיים את יום המסחר האחרון בצורה חיובית,  ומתחילת השנה ירד רק ב- 1.89%, תיקון של מעל 8% בכמה שבועות מסחר.

חשוב לזכור שבבורסת ת"א  נסחרים מגוון רחב של קרנות סל מקומיות על המדדים האירופאים וכמובן מגוון רחב על המדדים בסין /הונג קונג , אמרג'ינג מרקט באופן כללי וניקיי היפני שזה המדד הבולט מתחילת השנה.

Fed fund Dec 24 4.6%

US 10y 4.25%

US 30y 4.38%

IRS Israel 1y 3.89%

State of Israel 2033 USD : 5.49%

פרמיית סיכון של ישראל ל-5 שנים 119 נקודות. 

Bitcoin 51600

קרנות סל על המטבע הדיגיטלי ממשיכות לרכז עניין רב.

דוחות של Berkshere Hathaway מגלים שכמות המזומנים שנצברו בחברה מתקרבים ל-170 מיליארד דולר , כנראה עדיין מחכים לתיזמון יותר טוב להיכנס לשוק.

חשוב :

הערה מרכזית אחת של זהירות לזינוק האינפלציה הקרוב היא מספר העסקים הקטנים שעומדים להעלות שוב את המחירים בחודשים הקרובים (מטבע הדברים, זה מתאם באופן הדוק למדד המחירים לצרכן).

x