ת"א טרייד - עליות שערים נאות ביום הראשון של השבוע בשוק המניות בת"א

סקירת השוק של יחידת המחקר של הבורסה ליום ראשון 25.2.2024

 

 

 
הבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדרהבורסה לניירות ערך, צילום: פאנדר
 

כלכלני הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/02/2024

1. עליות שערים נאות ביום הראשון של השבוע בשוק המניות בת"א. 

מדד ת"א-35 ומדד ת"א-125 עלו כל אחד 1.25%, מדד ת"א-90 עלה כ-1.2%.

העליות במדדי הדגל הינם בעיקר בזכות מניות הבנקים וטבע שזינקה 4% עם המחזור הגבוה ביותר היום אחרי הודעה לעיתונות בארה"ב שקיבלה אישור FDA לשיווק גרסה לתרופה גנרית למחלות דלקות מפרקים, וקוזזו מירידת שערי נייס (3.5%-) וקמטק (6.0%-) עקב פער ארביטראז'.

2. צבע ירוק במגזר הפיננסי שבלט היום כשמדד ת"א בנקים-5 עלה 2.1%, ת"א-ביטוח טיפס 3.1% בהובלת הראל השקעות והפניקס (4.2%+ כ"א) וכלל ביטוח (3.4%+).

3. גם מדדי הנדל"ן רשמו עלייה נאה, מדד ת"א-נדל"ן עלה 2.1% ומדד ת"א-בנייה הוסיף 2.4%.

4. דריכות לקראת ההחלטה של בנק ישראל בעניין הריבית מחר ב-16:00.

5. עליות שערים במדדי איגרות החוב הממשלתיות, מדד תל-גוב שקלי 10+ עלה בכ-0.6%. 

מדדי התל-בונד נותרו כמעט ללא שינוי עם עלייה קלה של עד 0.1%.

6. דיווחים מעניינים מאתר המאיה:

מניית רייזור, העוסקת בפיתוח ושיווק פתרונות ומוצרי בינה מלאכותית, זינקה היום כ-24% בעקבות הודעת החברה על אספקת מערכת ה-AI Inspection מבוססת בינה מלאכותית הראשונה ללקוח שהינו חברה ביטחונית גלובאלית ועל קבלת הודעת הלקוח בדבר עמידה במבחן הקבלה הסופי באתר הלקוח.

חברת האשראי החוץ בנקאי, מלרן פרויקטים, דיווחה כי מבדיקה פנימית נמצא כי חברה מסחרית פעילה בבעלות בעל השליטה בחברה נטלה אשראי במהלך המחצית השנייה של שנת 2023 מלקוחות של החברה שהינם נותני שירותים פיננסיים להם מעמידה החברה 

אשראי, מבלי שבעל השליטה הביא את הדבר לידיעת החברה. המנייה ירדה עקב כך ב-10.5%.

חברת הקלינטק זוז פאוור (6.0%+) הודיעה כי הגישה טיוטת מסמך רישום לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) בקשר עם הסכם מיזוג עם ספאק.

אב-גד החזקות (6.5%+), העוסקת בייזום ובניית פרויקטי התחדשות עירונית, עדכנה כי חברה בת שלה התקשרה בהסכם עם הפניקס, לפיו הפניקס תעמיד לחברת הבת מסגרת השקעה בסך של 250 מיליון שקל שהפניקס תוכל להגדיל עד לסך של 400 מיליון שקל.
x