רשות שוק ההון הודיעה על הרחבת הרישיון של חברת הפינטק bizi

החברה מספקת פלטפורמת אשראי דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים תוכל להרחיב את מנעד השירותים והיקף האשראי שהיא מעמידה לרשות לקוחותיה

 

 

 
Image by Linda from PixabayImage by Linda from Pixabay
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/02/2024

חברת הפינטק bizi, המספקת פלטפורמת אשראי דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים, מודיעה היום על אישור מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון להרחבת רישיון האשראי שלה. הרחבת הרישיון מתרחשת במקביל למאמצי בנק ישראל להגביר את התחרות ע"י יישום רפורמת הבנקאות הפתוחה שיצאה לדרך ביוני 2022. הרפורמה מאפשרת לחברות פינטק גישה למידע בנקאי של לקוחות, בכפוף להסכמתם, וכך להציע שירותים פיננסיים חדשניים, זולים ומתקדמים יותר. חברת הפינטק bizi היא הארגון הראשון הפועל בתחום הבנקאות הפתוחה ללקוחות עסקיים. 

bizi, היא הפינטק הראשון בישראל המציעה שירותי אשראי בקליק של עד 500,000 ש"ח לעסקים קטנים ובינוניים,  החברה מפעילה פלטפורמת בקשות לווים דיגיטלית מתקדמת המבוססת על הטכנולוגיה של ענקית הפינטק האמריקאית Bluevine המאפשרת חיתום אוטומטי של עסקים ללא צורך בבירוקרטיה ובניירת מיותרת, ומספקת חיתום מהיר של הלוואות תוך דקות.

בתום מעל שנתיים של פעילות בישראל, הרחבת הרישיון מהווה הבעת אמון של הרגולטור ב bizi שכן קבלתו כרוכה בעמידה בדרישות רגולטוריות מחמירות יותר של הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, וניהול סיכונים מורכב יותר, ומאפשרת גמישות פיננסית רבה יותר לחברות גדולות. חידוש הרישיון והרחבתו מראשות שוק ההון הם צעד משמעותי עבור החברה, וזה יאפשר לה כעת בין היתר מאפשר להגדיל את סכום ההלוואה המקסימלי, כך שעסקים קטנים ובינוניים יוכלו לקבל להלוואות בסכומים גבוהים יותר. בנוסף הדבר מאפשר לה להרחיב את מגוון שירותי האשראי כגון הלוואות בריבית קבועה, הלוואות בריבית משתנה, אשראי ללקוחות פרטיים ועוד. כמו כן, הדבר יאפשר לחברה להרחיב את שירותיה לסקטורים נוספים כמו חברות טכנולוגיה, חברות שירותים, חברות מסחר ועוד.

סער זכריש מנכ"ל bizi: "לאחר שנתיים של עבודה קשה ומאות לקוחות מרוצים אנו שמחים על האמון שניתן לנו מרשות שוק ההון. bizi חרתה על דגלה להגביר את התחרות והשקיפות בתחום מתן האשראי לעסקים קטנים בישראל, וכעת אנחנו רוצים להביא את המהפכה לתחומים נוספים. נמשיך להציע אשראי זמין ופשוט לעסקים קטנים, שמהווים את המנוע הכלכלי המרכזי בישראל".

x