שנת התפנית של למונייד LMND

למונייד LMND תוצאות הרבעון האחרון בשנת 2023: צמיחה מהירה, זינוק ברווח הגולמי והתכווצות עלויות תפעול

 

 

 
מייסדי החברה: דניאל שרייבר ושי וינינגר, צילום: לדור מלכהמייסדי החברה: דניאל שרייבר ושי וינינגר, צילום: לדור מלכה
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/02/2024

תקציר תוצאות הרבעון, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד:

צמיחה שנתית (20%); גידול בהכנסות (31%); זינוק ברווח הגולמי (165%).

לראשונה: עלייה בסכום המזומנים בקופת החברה בחציון השני של 2023.

שיפור דרמטי ביחס תשלום התביעות: (Loss Ratio 89%->77%).

שיפור של-44% ב-EBITDA ו-33% שיפור בהפסד נטו.

צפי לתזרים מזומנים חיובי ב-2025.

שי וינינגר, מייסד שותף ונשיא למונייד: ״תוצאות הרבעון הרביעי סוגרות שנה מעולה ללמונייד, בעוד שזו הייתה אחת השנים הקשות ביותר לענף הביטוח העולמי. הטכנולוגיה שלנו ממשיכה ללמוד ולהשתפר, ומאפשרת לנו להעריך סיכונים בצורה מדויקת יותר תוך הורדה משמעותית בעלויות התפעול״.

למונייד
(Lemonade) (NYSE: LMND), חברת הביטוח הדיגיטלי המונעת על ידי בינה מלאכותית, מדווחת הלילה (ג׳) את תוצאותיה לרבעון האחרון של שנת 2023. 

הכנסות החברה גדלו ב-31% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והרווח הגולמי זינק ב-165%, בעוד שהפסד ה-EBITDA וההפסד נטו התכווצו ב-44% ו-33%, בהתאמה. 

יחס תשלום תביעות להכנסות (Loss Ratio) השתפר דרמטית וירד 12 נקודות אחוז - מ-89% ברבעון המקביל ב-2022 ל-77% ב-2023, וב-19 נקודות אחוז בהשוואה לרבעון המקביל ב-2021. 

סך הפרמיות השנתיות (IFP), המשקף את צמיחת החברה, הסתכם ב-$747M - גידול של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת בזמן שההוצאה התפעולית ירדה ב-5%.

נכון לתקופת הדו״ח, ללמונייד 2,026,918 לקוחות.  

פרמיה ממוצעת ללקוח גדלה ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועומדת על $369. 

צפי מעבר לתזרים מזומנים חיובי קבוע ב-2025, ובהתאם EBITDA חיובי במהלך 2026. 

לראשונה מאז שהחברה הוקמה, הצמיחה של למונייד נעה באותו הכיוון יחד עם התכווצות הפסד ה-EBITDA, מה שממחיש את ההתקדמות שנעשתה ב-2023 בדרך לרווחיות:


עונתיות ו-Loss Ratio

יחס תשלום תביעות להכנסות (Loss Ratio) ברבעון המדווח ירד מתחת ל-80%, ובשנת 2023 כולה היחס עמד על 85% - שיפור של 5 נקודות אחוז מ-90% ב-2022. על אף שצפויה תנודתיות עונתית בין רבעונים כתוצאה מאירועי מזג אוויר, בדגש על המחצית הראשונה של השנה, בהסתכלות שנתית על הנתונים למונייד צופה המשך במגמת הירידה השנתית.

 
LTV9

את השיפור ב-loss ratio מייחסת החברה לטכנולוגיה שעומדת בגרעין המוצר והיא מודל בינה מלאכותית שמנבא בזמן אמת את ערך הלקוח הצפוי על פני אורך חייו בלמונייד (LTV: Lifetime value), ואת ה-loss ratio הצפוי ממנו. LTV9, הגרסה העדכנית ביותר של המערכת שהוכרזה כעת בדו״חות, מכילה בתוכה למעלה מ-50 מודלים שונים מבוססי למידת מכונה שלומדים ומשתפרים עם כל אינטראקציית לקוח חדשה. 

LTV9 מאפשרת ללמונייד לנתח ולחזות איכות לקוחות וסיכונים בצורה מדויקת יותר מתמיד. פיסות מידע שהיו בעבר בעלות נופך אחיד, מכילות כיום רבדים נוספים שמאפשרים קבלת החלטות חכמה ומדויקת יותר בתכנון - גובה התעריפים, אלוקציית תקציבי שיווק ועוד. מערכת LTV היא שמעניקה לחברה יתרון תחרותי ומהווה חלק משמעותי בדרך  לרווחיות.

ביטוח מבנה (Homeowners)

שנת 2023 היתה שנה יוצאת דופן בכמות אירועי הטבע הקשים שפקדו את  ארה״ב, אך לא רק מזג האוויר הוא שפגע בבתים אלא האינפלציה גם היא הקפיצה בשנים האחרונות את עלויות התיקונים בצורה משמעותית, מה שהביא חברות ביטוח רבות בארה״ב להפסדים חסרי תקדים. למונייד עשתה התאמות להפחתת החשיפה לאזורים גיאוגרפיים עם סיכון לאירועי טבע קטסטרופליים (CATs) ובצעה עשרות עדכוני מחירים במדינות השונות.

תזרים מזומנים

את הרבעון האחרון של 2023 למונייד מסיימת עם $945M בקופת המזומנים -  בדומה למספר שדווח בסוף הרבעון השלישי באותה שנה ($945M). בעוד שהחברה צופה שהמספר הזה ירד במעט ב-2024, הצפי לתזרים מזומנים חיובי הוקדם למחצית הראשונה של 2025 - כל זאת בזמן שלמונייד מתכננת להכפיל את הוצאות השיווק ב-2024. בדרך כלל, גידול כה משמעותי בהוצאות השיווק אמור ליצור פער בקופת המזומנים, אך הודות לתוכנית ׳סוכנים סינטטים׳ פער כזה אינו צפוי - כאשר רוב התקציב המיועד לצמיחה ב-2024 לא יגרע מקופת המזומנים של החברה כמעט בכלל.

אירופה צומחת

הפעילות האירופית והכניסה לבריטניה ב-2023 הביאו לתוצאות טובות. ניתן לייחס את קצב הצמיחה המהיר (100%~) לסביבה רגולטורית נוחה יותר מהשוק האמריקאי, וחשיפה קטנה יותר לנזקי מזג האוויר. ברבעון האחרון של 2023, כ-30% מהלקוחות שנוספו נטו הגיעו מאירופה/בריטניה, גידול אדיר ביחס ל-3% לפני 18 חודשים. נכון לעכשיו למונייד זמינה בהולנד, צרפת, גרמניה ובריטניה עם מוצר אחד, ביטוח רכוש. זה עומד להשתנות, עם השקת ביטוח מבנה (;Buildings insurance) בצרפת ובריטניה במהלך 2024.


התחזית: האצה

שנת 2023 הייתה נקודת מפנה בחייה של למונייד, השנה בה ההיפותזה קיבלה גיבוי מהתוצאות הפיננסיות. לראשונה הפסד ה-EBITDA התחיל להשתפר ביציבות, גם בזמן שהפעילות המשיכה לצמוח משמעותית. השיפור ב-loss ratio עלה על קצב חיובי, קצב הצמיחה של החברה עלה פי כמה על קצב ההוצאות, והחברה התמקמה על מסלול עקבי ויציב בדרך לרווחיות. 

למונייד צופה ב-2024 להוסיף ל-IFP (סך הפרמיות השנתיות) 50% יותר מב-2023, מה שידרוש את הכפלת הוצאות השיווק ועתיד להשפיע על שורת ההפסד החשבונאית בשנה הנוכחית. האתגר של החברה ב-2024 יהיה הגברת הצמיחה, תוך המשך המאמצים להקטנת הפסד ה-EBITDA. את האתגר הזה מתכוונת החברה לצלוח בעזרת תשתית הבינה המלאכותית שאחראית על הורדת ה-loss ratio וכן הגברת האוטומציה והיעילות התפעולית. המשך השיפור בשני האפיקים הללו צפוי לאזן את הגידול בהוצאות השיווק.


2 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 306.95 אלפי ב-LEMONADE INC
קרנות נאמנות שמחזיקות את LEMONADE INC.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

אי.בי.אי. מחקה Solactive FinTech

2.87%

241197.18

הראל מחקה אינדקס ישראליות בוול-סטריט 

1.84%

65757.14


x