בית ההשקעות IBI לקראת רכישת "רואטו"

בית ההשקעות IBI ממשיך להרחיב את זרוע ההפצה שברשותו בענף הגמל, הפנסיה והביטוח. בית ההשקעות לקראת רכישה של מערכת ניהול לקוחות פנסיונים ופיננסים. על פי הערכות בשוק מדובר בחברת רואטו והרכישה היא לפי שווי של מיליוני שקלים.

 

 

 
דייב לובצקי, IBI, צילום: יח״צ, אילן בשורדייב לובצקי, IBI, צילום: יח״צ, אילן בשור
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/02/2024

בית ההשקעות IBI ממשיך להרחיב את זרוע ההפצה שברשותו בענף הגמל, הפנסיה והביטוח.

בית ההשקעות לקראת רכישה של מערכת ניהול לקוחות פנסיונים ופיננסים. על פי הערכות בשוק מדובר בחברת רואטו והרכישה היא לפי שווי של מיליוני שקלים.

רואטו היא מערכת לניהול לקוחות שפותחה עבור סוכני ביטוח שעושים בה שימוש סוכנים רבים. המערכת מאפשרת לסוכנים גישה מהירה למסלקה הפנסיונית ולהר הכסף ומאפשרת להם להפיק דוחות מסודרים. על כן ב-IBI שבניהול דייב לובצקי, מאמינים כי הרכישה תהפוך את בית ההשקעות מעבר לספק שירותים גם לספק טכנולוגי. על פי הערכות מאות סוכנים מכלל הגופים הגדולים בענף משתמשים במערכת של רואטו ו-IBI מעוניינת להציע להם שירו, ככל הנראה כדי שאלו יעבדו איתה או לחלופין דרך בתי הסוכן שבהם היא שותפה.

בית ההשקעות IBI אמנם אינו מנהל קופות גמל לאחר שמכר את קופות הגמל שבניהולו לחברת הגמל של הלמן אלדובי ב-2017. בית ההשקעות סבור כי ניהול קופות גמל הינו בעל שולי רווח נמוכים, אולם ההפצה שלו היא בעלת שולי רווח טובים יותר, על כן הוא בעל זרוע הפצה מפותחת למדי של מוצרי גמל, פנסיה וביטוח. הבית מחזיק בסוכנות ארבע עונות סוכנות לביטוח פנסיוני – אחת מהסוכנויות הגדולות בישראל. בנוסף ל-IBI הסכם מסחרי עם סוכנות הענק נטו מהצפון. ארבע עונות של IBI רכשה 30% מתזרים המזומנים העתידי של נטו בעוד פעולות הסליקה יבוצעו דרך ארבע עונות. במסגרת שיתוף הפעולה, ההכנסות של ה-120 הסוכנים של נטו מגיעים לארבע עונות והאחרונה מעבירה לנטו 70%.

x