טאבולה מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון 4 שנת 2023

טאבולה מדווחת על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי במונחי רווח נקי ו-EBITDA מותאם; הרווחים עוברים את הקצה העליון של התחזיות לרבעון הרביעי ולשנת 2023 כולה; התחזיות ל-2024 מצביעות על שנת שיא עם צמיחה משמעותית בכל המדדים העיקריים

 

 

 
אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולהאדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/02/2024

הדגשים עיקריים

תוצאות 2023 - מומנטום נוכחי חזק, מכין את הקרקע ל-2024 מוצלחת

הכנסות הרבעון הרביעי 2023 עלו ב-13%, הרווח הגולמי עלה ב-4%, והרווח הגולמי Ex-TAC גדל ב-6%, בהתאמה לנקודת האמצע של התחזיות (כולל השפעה קטנה משינויים בפלטפורמת הפרסום של Microsoft).

רווח נקי ו-EBITDA מותאם חזקים במיוחד ברבעון הרביעי 2023 ועוברים את הקצה העליון של טווח התחזית.

תחזיות 2024 - עליית מדרגה משמעותית בצמיחה וגידול משמעותי ב-EBITDA מותאם/שולי רווח

ב-2024 אנו מצפים לראות עליית מדרגה בצמיחה / שנת שיא: כ-2~ מיליארד דולר הכנסות (עלייה של 33% לעומת אשתקד), כ-545~ מיליון דולר רווח גולמי (עלייה של 28% לעומת אשתקד), כ-670~ מיליון דולר רווח גולמי Ex-TAC (עלייה של 25% לעומת אשתקד), לפחות 200 מיליון דולר EBITDA מותאם (פי 2 ויותר לעומת אשתקד), לפחות 100 מיליון דולר תזרים מזומנים חופשי (פי 2 ויותר לעומת אשתקד) בנקודות האמצע של התחזית.

התחזית לגבי EBITDA מותאם עבור 2024 לא השתנתה: לפחות 200 מיליון דולר (שולי רווח של 30%) ולפחות 100 מיליון דולר תזרים מזומנים חופשי.

החברה מודיעה על אישור חדש לרכישת מניות עצמית בהיקף של 100 מיליון דולר (המייצגים כ-6% משווי החברה הנוכחי)

מעורבות ופריסת משתמשים – Yahoo חצתה את רף ה-100+ מיליון דולר ברבעון הראשון; טאבולה נבחרה לאחרונה על ידי מותג צרכני אייקוני כשותפת פרסום רשמית

Yahoo הראתה התקדמות יפה וחצתה את רף ה-100 מיליון דולר ברבעון הראשון, הכנסות ממותגים חזקים/פרסום במגוון ערוצים (OMNI).

הזדמנות משמעותית עבור "Advertising in a Box" של טאבולה, שיכול להפוך למנוע/תוכנת פרסום בפלטפורמות צד שלישי. אנו מפעילים מודעות עבור Yahoo, וכעת עבור מותג צרכני אייקוני נוסף.

Taboola News ממשיכה במומנטום חזק, עם הכנסות של 100+ מיליון דולר לפחות ב-2023.

תשואה משתפרת – אימוץ מהיר של AI בינה מלאכותית (Maximize Conversion), צפי לחזור לתשואה צומחת ב-2024

חזרה לצמיחת תשואה חיובית החל מהרבעון השני של 2024. ההשקעות ב-AI מתחילות להניב תוצאות.

50% מהוצאות תקציבי פרסום מבוסס-ביצועים עושים שימוש בטכנולוגיית Maximize Conversion. 

המסחר האלקטרוני גדל בשיעור דו-ספרתי ב-2023 ומקיים תשתית טובה להצלחה.

פעולות בתחומי למידה עמוקה-AI/דאטה מכינות את הקרקע לתשואה ב-2024 ואחריה…

טאבולה (נאסד"ק: TBLA), מובילה טכנולוגיה בינלאומית בתחום המלצות התוכן ברשת הפתוחה (Open Web), הודיעה היום על תוצאותיה לרבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2023. 

"סיימנו את 2023 עם תוצאות חזקות, כאשר ברבעון הרביעי של 2023 רשמנו עלייה של 13% בהכנסות, עלייה של 6% ברווח הגולמי Ex-TAC לעומת השנה הקודמת, ו-EBITDA מותאם של 50.1 מיליון דולר, שהיה גבוה משמעותית מהקצה העליון של טווח התחזית. 2024 היא שנת עליית מדרגה בצמיחה עבורנו: ה-Ex-TAC צפוי לגדול ב-25% לעומת 2023, ה-EBITDA המותאם צפוי לעמוד על לפחות 200 מיליון דולר, יותר מפי 2 לעומת 2023, תזרים המזומנים החופשי יהיה לפחות 100 מיליון דולר, כמעט פי 2 לעומת 2023 – כל אלה הם תוצאה של כניסת Yahoo לפעילות מואצת, עם הכנסות של לפחות 100 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, תוצאות ההשקעה שלנו ב-AI עם תשואות במגמת עלייה ב-2024, בחירתו של מותג צרכני אייקוני נוסף בטאבולה כשותפת פרסום, ומנועי הצמיחה שלנו (מסחר אלקטרוני, Taboola News ו-Bidder), שכולם נהנים מתנופה משמעותית. יותר מהכל, אני גאה במיוחד על המסירות ועל היכולת של האנשים שלנו בטאבולה להמשיך ולהנפיק ביצועים מעולים גם בנסיבות הקשות ביותר. סיימנו את 2023 עם רוח בגבנו ו-2024 כבר מתחילה להיראות כשנת שיא עבור טאבולה", אמר אדם סינגולדה, מנכ"ל טאבולה.  

הדגשים עבור הרבעון הרביעי 2023 

הכנסות הרבעון הרביעי 2023 עמדו על 419.8 מיליון דולר, רווח גולמי של 138.3 מיליון דולר, רווח גולמי Ex-TAC של 168.5 מיליון דולר, רווח נקי של 3.7 מיליון דולר, רווח נקי שלא לפי GAAP בסך 31.4 מיליון דולר ו-EBITDA מותאם של 50.1 מיליון דולר (עבר את הקצה העליון של טווח התחזית שהיה 26-33 מיליון דולר).

הדגשים בהכנסות

הגידול בהכנסות נבע מהצטרפותם של פאבלישרים חדשים לרשת של טאבולה.

פאבלישרים חדשים וכאלה שעברו מהמתחרים כללו את A360 Media, Postmedia, Diario, Deutsche Welle, Times Internet, Nine Entertainment, ו-Bunshun Online.

חודשו חוזים עם פאבלישרים ידועים רבים, כולל NBC News, McClatchy, Editora Globo, R7, Prisa, Alayans Media, ו-Ynet.

השקות ופיתוחים של מוצרים בולטים

Maximize Conversions, המוצר הראשון שלנו בחבילת טכנולוגיית הבידינג המבוססת על AI, מנוצל ביותר מ-50% מתקציבי פרסום מבוסס-ביצועים עם שימוש של מותגים גדולים כמו Hyundai, ERGO, Leica Camera, Sonova, Peugeot, ו-Opel.

הוצאנו לשוק את Taboola Generative AI Admaker, המאפשר למפרסמים לערוך קריאייטיב קיים באופן אוטומטי – 25% מתוצרי הקריאייטיב החדשים משתמשים בכלי AI גנרטיבי.

הדגשים עבור שנת הכספים 2023 

הכנסות 2023 עמדו על 1,439.7 מיליון דולר, רווח גולמי של 425.6 מיליון דולר, רווח גולמי Ex-TAC של 535.8 מיליון דולר, הפסד נטו של 82.0 מיליון דולר, רווח נקי שלא לפי GAAP בסך 32.6 מיליון דולר ו-EBITDA מותאם של 98.7 מיליון דולר. 

בשנת הכספים 2023 מזומנים נטו מפעילות שוטפת עמדו על 84.4 מיליון דולר ותזרים המזומנים החופשי עמד על 52.2 מיליון דולר. 

בשנת הכספים 2023 המסחר האלקטרוני גדל בשיעור דו-ספרתי מעבר לציפיות, כאשר הוא מהווה כ-20%~ מה-Ex-TAC ב-2023. 

בשנת הכספים 2023, Taboola News, המפיצה תוכן ליצרניות מכשירי אנדרואיד, עברה את התחזיות ל-2023, ורשמה גידול בהכנסות לרמה של יותר מ-100 מיליון דולר. יחד עם Header Bidding (לא כולל Microsoft), היא הייתה אחראית לכ-10%~ מה-Ex-TAC.

סיכום התחזית לשנה מלאה 2024 

התחזית להכנסות הכוללות עבור 2024 מצביעה על צמיחה משמעותית לעומת השנה הקודמת; נקודות האמצע עבור רמת ההכנסות והרווח הגולמי Ex-TAC צפויות לעלות ב-33%~ ו-25%~ בהתאמה.

התחזית ל-2024 עבור EBITDA מותאם של 200 מיליון דולר לפחות, ותזרים מזומנים חופשי של 100 מיליון דולר לפחות, לא השתנתה.



8 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 1.01 מיליון ב-TABOOLA.COM LTD
קרנות נאמנות שמחזיקות את TABOOLA.COM LTD.
x