הצעת הוראה לבעלי רישיון או אישור שירותי תשלום או ייזום בסיסי

בעניין אמצעים טכנולוגיים ואבטחת מידע

 

 
Photo Alexandersikov Dreamstime.comPhoto Alexandersikov Dreamstime.com
 

רשות ניירות ערך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/02/2024

דברי הסבר

חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלום, התשפ"ג- 2023 (להלן: "החוק"), אשר נחקק ביום י"ז בסיוון התשפ"ג, 06.06.2023 , ויכנס לתוקף ביוני 2024 , הסמיך את רשות ניירות ערך (להלן: "הרשות") להעניק רישיון או אישור למתן שירותי תשלום או למתן שירות ייזום בסיסי, לתאגידים העומדים בדרישות הקבועות בחוק, ולפקח על בעלי רישיון או אישור (להלן: "בעלי רישיון"), לפי החוק.

עוד הסמיך החוק את הרשות לקבוע הוראות לבעלי רישיון בנושאים שונים, ביניהם הוראות בעניין מנגנונים נאותים ומתקדמים לאבטחת מידע, לניהול סיכונים ולהגנת סייבר, ולעניין חברת תשלומים – גם להמשכיות עסקית, לרבות בעניין חובת מינוי בעלי תפקידים שיהיו ממונים על אבטחת מידע, ניהול הסיכונים והגנת סייבר, ובעניין קביעת תנאי כשירות ודרישות הכשרה בעבורם. כמו כן, אחד התנאים למתן רישיון שירותי תשלום או שירות ייזום בסיסי או למתן אישור שירות ייזום בסיסי, הוא שלמבקש יש אמצעים טכנולוגיים מתאימים לשם מתן שירות התשלום או שירות הייזום הבסיסי, לפי העניין, ומיומנות בהפעלתם, באופן שיבטיח את אמינות המערכות שבאמצעותן יינתנו השירותים ואת קיום ההוראות לפי החוק ולפי חוק שירותי תשלום, התשע"ט-2019.

לפיכך, מוצעת הוראה זו שמטרתה להסדיר את הדרישות שיחולו על בעלי רישיון בעניין אמצעים טכנולוגיים, ניהול סיכוני טכנולוגיית מידע, אבטחת מידע, הגנת סייבר והמשכיות עסקית.
x