יוליוס בר": "המדיניות הכלכלית בסין לא צפויה לכלול תמריצים שיגרמו לצמיחה מהירה בטווח הקצר"

קובעי המדיניות בסין מעדיפים להתמקד בהכלת הסיכונים לכלכלה

 

 

 
Photo China Stock Market BiancoBlue Dreamstime.comPhoto China Stock Market BiancoBlue Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/03/2024

סופי אלתרמט, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר": "המדיניות הכלכלית בסין לא צפויה לכלול תמריצים שיגרמו לצמיחה מהירה בטווח הקצר. קובעי המדיניות בסין מעדיפים להתמקד בהכלת הסיכונים לכלכלה"
 
"המושב השנתי של הקונגרס העממי הלאומי בסין (NPC) שיתחיל בשלישי הקרוב, יציג יעדי מפתח כלכליים ומדיניות לשנת 2024. כבר בוועידת העבודה והכלכלה המרכזית בדצמבר, ההנהגה הסינית הכירה בסביבה כלכלית מאתגרת וקבעה את סדרי העדיפויות שלה על ייצוב הכלכלה ואפשרות צמיחה באיכות גבוהה, הנתמכת על ידי המשך מדיניות פיסקלית פרואקטיבית ומדיניות מוניטרית נבונה. למרות זאת, לחצים של מיתון במשק ואתגרי הצמיחה נמשכים, בפרט, ההאטה במגזר הנכסים והנדל"ן שעדיין מהווה מכשול גדול עבור הכלכלה הסינית. ההאטה ממכבידה על ההשקעות, פוגעת באמון הצרכנים ושוחקת את הכספים הממשלתיים המקומיים. בנוסף, גם סביבת המסחר אינה נעשית ידידותית יותר ועשויה לאתגר את התרחבות הייצוא של סין השנה. כשמנועי הצמיחה המרכזיים עומדים בפני קשיים משמעותיים, יהיה מאתגר להשיג קצב צמיחה דומה לזה של השנה שעברה.
 
לאור הגורמים הללו, נראה שקובעי המדיניות נשארים ממוקדים בפועל בהכלת הסיכונים הקיימים במקום להגביר את הצמיחה בטווח הקצר. לפיכך, אנו מצפים מקובעי המדיניות להגדיר מראש יעד צמיחה מתון יותר של 4.5%–5%, נמוך מיעד הצמיחה של "בסביבות 5%" שהוגדר אשתקד. במונחים של תמריצי מדיניות, קובעי המדיניות הגבירו את ההקלות הכלכליות במחצית השנייה של השנה שעברה, כולל אישור של עלייה חריגה בגירעון התקציבי כדי לאפשר מימון של פרויקטי תשתית וסיוע בקשיים של השלטונות המקומיים ברחבי המדינה. המדיניות הפיסקלית צפויה להישאר רחבה ויעדי המדיניות הפיסקלית עשויים להיות מעט יותר מרחיבים מאשר בשנה שעברה. במקביל, סביר להניח שקובעי המדיניות יהיו מודעים לסיכוני החוב של הרשויות המקומיות.
 
חדשנות טכנולוגית ושדרוג מגזר הייצור צפויים להיות תחומי המיקוד של התמיכה במדיניות הכלכלית הנוכחית בהתאם למאמצי הממשלה לקדם צמיחה באיכות גבוהה. בנוסף, תמיכה ממוקדת במוצרי צריכה כגון סובסידיות לרכישת מכוניות ומכשירי חשמל ביתיים נמצאת גם על הפרק, בעוד העברות פיסקאליות ישירות למשקי בית נותרו בלתי סבירות. בסך הכל, אנו מצפים שהמדיניות לא תכיל תמריצים אגרסיביים שיעצימו את הצמיחה בטווח הקצר וידחפו גם את הכלכלה העולמית".
x