יוליוס בר: "צפוי שבוע עמוס בחדשות עבור הכלכלה והפוליטיקה העולמית"

פריימריז בארה"ב, אינדיקטרים מרכזיים צפויים להתפרסם - בסין ובארה"ב

 

 

 
כריסטיאן גטיקר, צילום: Julius Baerכריסטיאן גטיקר, צילום: Julius Baer
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/03/2024

כריסטיאן גטיקר, ראש תחום המחקר בבנק ניהול העושר יוליוס בר: "צפוי שבוע עמוס בחדשות עבור הכלכלה והפוליטיקה העולמית, הן בסין והן בארה"ב, עם מספר אירועי שיא ופרסומים חשובים לשוק".

"הימים הבאים בארה"ב צפויים לייצר חדשות בכלל החזיתות. בראש ובראשונה, הזירה הפוליטית עשויה לגנוב את ההצגה, שכן שתי המעצמות - ארה"ב וסין - יערכו אירועים פוליטיים גדולים ב-"Super Tuesday" הקרוב. הראשונה היא סין, שפותחת בשלישי את מושב הקונגרס העממי הלאומי. פתיחת הקונגרס והימים הקריטיים שאחריו, צפויים לשפוך אור על האופן שבו האליטה הפוליטית בסין תתמודד עם אתגר הצמיחה הגדול ביותר עבור הכלכלה האסייתית הגדולה ביותר מאז סוף שנות ה-90. ברמת היעדים המעשיים, ההתמקדות הכלכלית של המעצמה תהיה בהתמודדות עם התמתנות יעדי הצמיחה שעומדים כעת על בין 4.5% ל-5.0% ובתיקוני המדיניות.

בינתיים, בארה"ב, יום שלישי צפוי להיות יום שיא של פריימריז בתריסר מדינות כדוגמת קליפורניה, צפון קרוליינה וטקסס, עבור המועמדים הרפובליקניות והדמוקרטיים. היום צפוי להיות מעניין במיוחד, בעיקר אם נתחיל לראות את סוף התחרות בין המועמדים בתוך המחנות השונים וסגירת המועמדים הסופיים לנשיאות.

בנוסף, צפויים להתפרסם מספר אינדיקטורים מרכזיים בכלכלה העולמית, שכמובן יתקשו להתחרות בכותרות הפוליטיות בסדר היום ביום שלישי. השבוע אנחנו צפויים לראות את פרסום ספר הבז' של הפד וההכרזה על החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה, כאשר השבוע יסתכם בפרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב, שהוא הפרסום החשוב ביותר מביניהם בקנה מידה עולמי. הצפי לדו"ח התעסוקה עומד כיום על יצירה של 190,000 מקומות עבודה חדשים. עמידה הצפייה הזאת תדגים כי שוק העבודה האמריקאי התמודד שוב עם הקשיים הכלכליים, גם לאחר רבעונים רבים."
x