אלקטרה פאוור ואנלייט - שיתוף פעולה באספקת חשמל לצרכני חשמל ביתיים

אלקטרה פאוור ואנלייט חתמו על הסכמים לשיתוף פעולה אסטרטגי באספקת חשמל ירוק לצרכני חשמל ביתיים; היעד הוא למנף את היכולות המשלימות והסינרגיה בין החברות ולהוביל את שוק אספקת החשמל ללקוחות ביתיים בישראל

 

 

 
מנכ״ל אלקטרה פאוור, חן מלמד, ומנכ״ל אנלייט, גלעד יעבץ, חותמים על הסכם שיתוף הפעולה, צילום: יח״צמנכ״ל אלקטרה פאוור, חן מלמד, ומנכ״ל אנלייט, גלעד יעבץ, חותמים על הסכם שיתוף הפעולה, צילום: יח״צ
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/03/2024

כחצי שנה לאחר שאלקטרה פאוור ואנלייט הודיעו כי חתמו על מזכר הבנות להקמת תאגיד ייעודי משותף שיתמקד בשיווק ובאספקת חשמל ירוק לצרכנים ביתיים ועסקיים קטנים, נחתמו הסכמי שיתוף הפעולה בין שתי החברות. במסגרת ההסכמים נקבע כי אלקטרה פאוור תחזיק ב-65% מהאחזקות בשותפות ואנלייט תחזיק ב-35%,  כאשר לאנלייט הוקנתה זכות להגדיל את שיעור אחזקותיה בשותפות ב-5% נוספים, כנגד העמדת אמצעי ייצור חשמל נוספים שלה. המיזוג מותנה באישור רשות התחרות.

שיתוף הפעולה נעשה על רקע הרפורמה במשק החשמל בישראל ופתיחת מקטע אספקת החשמל לתחרות, ובכלל זאת כניסתה לתוקף של אסדרת השוק, וההזדמנויות המגוונות והייחודיות שמהלך זה מייצר בשוק האנרגיה בישראל. מדובר בשוק המגלגל מחזור של כ-10 מיליארד ש"ח בשנה. במקביל, אנלייט תמשיך לפעול באופן עצמאי ולספק חשמל ירוק ללקוחות תעשייתיים וגדולים, בשוק המגלגל כ-20 מיליארד ש"ח בשנה. 

ההתקשרות בין שתי החברות מהווה צעד משמעותי בביסוס פעילות אספקת החשמל של אלקטרה פאוור, תוך ביסוס מעמדה כמובילת שוק בתחום זה על ידי הכנסת גורם משמעותי בעל מוניטין בתחום האנרגיה המתחדשת ואמצעי ייצור חשמל כשותף בפעילות זו, ובהתאם לכך תומכת ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה להיות גורם מוביל בתחום אספקת החשמל ללקוחות פרטיים ומסחריים בישראל.

אלקטרה פאוור הינה מהגופים המובילים בשוק האנרגיה בישראל, והיא בעלת מנגנון מבוסס של שיווק, הפצה ושירות, וכ-400,000 לקוחות פרטיים ומסחריים. אנלייט הינה חברת אנרגיה מובילה בישראל בתחום האנרגיה המתחדשת, נסחרת בת"א ובניו יורק ובעלת פעילות גלובאלית צומחת בשווקים הגדולים בעולם בפיתוח, הקמה והפעלה של אנרגיה סולארית, רוח ואגירה. 

את אלקטרה פאוור ייצגו בהסכם עורכי הדין עמית קריספין ואסף אילוז ממשרד KRB. את אנלייט ייצגו עורכי הדין אדם איתן ושירה מרגלית ממשרד הרצוג.

חן מלמד מנכ"ל אלקטרה פאוור: "אנחנו שמחים ונרגשים לצאת לדרך עם המיזם המשותף שמביא בשורה גדולה לשוק צרכני החשמל הפרטי  בישראל: צריכה חכמה ומותאמת לקוח, המבוססת בעיקרה על חשמל ירוק ועל הדרך חיסכון משמעותי בעלויות למשקי הבית. השותפות עם אנלייט משקפת חזון וערכים משותפים לשתי החברות שיעבדו לטובת משקי הבית בישראל".

גלעד יעבץ, מייסד משותף ומנכ"ל אנלייט: "שוק החשמל בישראל נמצא בשיא חדש של תחרות.  שיתוף הפעולה עם אלקטרה פאוור, חברה בעלת ניסיון רב ומוניטין בשוק הפרטי, מאפשר לנו להציע לצרכני חשמל פרטיים בישראל פתרון כולל ומקיף של אנרגיה ירוקה. צרכני החשמל בישראל יוכלו להרוויח ממשאב השמש האינסופי הקיים בישראל ולקבל חשמל זול יותר ממה ששילמו עד היום לחברת החשמל, ונקי לחלוטין מפליטות גזי חממה. יחד עם אלקטרה פאוור, שהינה בעלת נגישות למאות אלפי משקי בית בישראל, נגשים את חזוננו המשותף לביצוע מהפכה במשק החשמל". 

x