שנת בחירות בארה"ב – איך להשקיע? ומניה אחת שעשויה להרוויח בכל מקרה

ההיסטוריה מלמדת שמשקיעים רבים בוחרים לשים את הכסף שלהם בכלי השקעה עם סיכון נמוך כמו מזומן או קרנות שוק כספים לפני הבחירות

 

 
Photo American Robert Crum DreamstimePhoto American Robert Crum Dreamstime
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/03/2024

כאילו שהציפייה להורדות הריבית, המאבק של הפד נגד האינפלציה והקצב המטורף של העלייה בשווקים הנגרמת מבינה מלאכותית לא הספיקו למשקיעים, החששות הקרובות הקשורות לבחירות מתחילות לגרום לשווקים הפיננסיים להיות עצבניים.

כ-40 בחירות לאומיות נמצאות בלו"ז לשנה הבאה, המייצגות למעלה מ-40% מאוכלוסיית העולם ו-40% מהכלכלה העולמית. אבל הבחירות לנשיאות ארה"ב הן ללא ספק המשמעותיות ביותר עבור השווקים. ומכיוון שזה נמצא ממש מעבר לפינה, יכול להיות רעיון טוב להבין מה קורה למחירי המניות בתקופה זו.

מזומן הוא מפתה, אבל זה לא תמיד הבחירה הטובה ביותר.

השקעה יכולה להיות דיי מלחיצה כשנדמה שכל כך הרבה תלוי באוויר. אחרי הכל, מסעות פרסום לנשיאות מפנים את תשומת הלב לבעיות המדינה, והפתרונות המוצעים של מועמד יכולים לעתים קרובות להיות שונים ומבלבלים, מה שיוצר חששות בקרב משקיעים. זו כנראה הסיבה שקרנות שוק הכסף שהן דומות למזומן ונחשבות לאחד מאמצעי ההשקעה בסיכון הנמוך ביותר, הופכות להיות פופולריות יותר בקרב משקיעים לקראת הבחירות.

אבל מזומן זה לא תמיד הבחירה הטובה ביותר. עכשיו למשל נראה שהפד סיים להעלות את הריבית וכשזה קורה, התשואות עלולות לרדת. מכאן שאפשרות השקעה בטוחה יותר, יכולה דווקא להיות אגרות חוב כי הן מאפשרות למשקיע לנעול הכנסה טובה יותר לזמן ארוך יותר.

מגזרים מסוימים רואים יותר תנודתיות לפני ואחרי בחירות

זה היה יכול להיות מעולה אם היו מגזרים שבטוח להשקיע בהם במהלך שנת בחירות, אבל למרבה הצער השקעות זה לא דבר כה פשוט. לנעשה, השווקים והכלכלה לעיתים קרובות מושפעים מהמדיניות שהמועמדים מציגים. בקמפיינים הבחירות שלהם. לכן יש מגזרים מסוימים, כמו שירותי בריאות ואנרגיה, שנוטים לחוות יותר תנודתיות. וזה הגיוני: למפלגות הגדולות בארה"ב יש עמדות שונות מאוד כלפי דברים כמו שירותי בריאות אוניברסליים, ייצור אנרגיה ביתי והשאיפה למקורות אנרגיה ירוקים.

השווקים בארה"ב תמיד חזרו בעוצמה, ללא קשר למי ניצח בבחירות

זה כמו "תודה לאל שנגמר" אנחת רווחה: שוק המניות בדרך כלל מתפקד טוב יותר לאחר בחירות מאשר בתקופה שקדמה לה. מאז 1932, המניות ביצעו עלייה איטית של פחות מ-6% בממוצע בשנה שלפני העימות הנשיאותי, בהשוואה לעליות של 8% שראו בשנים שאין בהן בחירות.

ולמרות כל אי הוודאות שמגיעה עם שנת בחירות, הנסיעה הזו ברכבת ההרים של השוק בדרך כלל נמשכת מעט זמן. לאחר שהקולות נאספים ונספרים סוף סוף, המניות בדרך כלל חוזרות לזווית הרגילה שלהן כלפי מעלה לכן קצת סבלנות בדרך כלל משתלמת למשקיעים. שימו לב, מאז שנת 1932, המניות זינקו בממוצע ב-11.3% ב-12 החודשים שלאחר סיום הפריימריז, בהשוואה ל-5.8% פחות מרשימים בהרבה באותם תאריכים בשנים שאינן בחירות.

בסופו של דבר, המגמות הכלכליות הבסיסיות הן החשובות ביותר.

אמנם הדברים יהיו קצת תנודתיים במהלך השנה הנוכחית: אם נקפוץ חזרה ל-1980, נגלה שהמניות הפכו לתנודתיות מאד לקראת כל יום בחירות.

אבל חשוב לציין שמה שהכי חשוב בכל הקשור לשווקי המניות זה לא המצע של המועמדים, אלא כמו תמיד, סביבת המאקרו. ולמרות שזה דיי הגיוני לטעון שלמדיניות כזו או אחרת יש השפעה על המאקרו, לעיתים קרובות לוקח למדיניות שהמועמדים מציעים שנים להתממש (אם בכלל), כך שבטווח הארוך יותר כל הסיפור של הקמפיינים+המצע שלהם לא מאד משפיעים בטווח הארוך יותר.

אז על רקע כל הסטטיסטיקות הנ"ל, זו בעצם מוזיקה לאוזניים שאנליסטים מעריכים שתהיה צמיחה חיובית בהכנסה לעובדים בארה"ב (כאשר כולם נהנים מההקלה שיש באינפלציה ושוק עבודה שעדיין חזק), ובסופו של דבר ירידה בריבית, וגם ימים טובים יותר במגזר היצרני - המניות פשוט אמורות לתפקד טוב בסביבה כזו.

עם כל הדיבורים על שווקים ומניות בתקופת הבחירות יהיה בלתי נמנע לסיים עם מניה מעניינת לתקופה זו.

מניית Fox גרף שבועי מאת TradingView

מניית Fox  (טיקר: FOX) למרות שטכנית, היא לא נראית טוב, היא אמורה להיות אחת המרוויחות מהוצאות הפרסום הפוליטיות העצומות בארה"ב לקראת הבחירות ב-2024. ההערכה היא שההוצאות על פרסום פוליטי השנה יהיה גבוה ב-30% משנת 2020. כשהנהלת Fox  דיברה על הציפיות שלה לגבי הכנסות מפרסומות פוליטיות ועדכונים חשובים אחרים מוקדם יותר החודש, היא ציינה שהרייטינג ממשיך להשתפר והיא מרוצה מהמקום בו היא נמצאת. אז שווה לעקוב ולראות שהיא מוצאת תחתית ומשם מכוונת מעלה.

נסיים עם סיכום הנקודות: ראשית, מזומן הוא לא בהכרח האופציה הטובה ביותר בתקופה זו. שנית, כדאי לקחת בחשבון שמגזרי הבריאות והאנרגיה נוטים לחוות יותר תנודתיות בשנים שלפני ואחרי בחירות ושלישית, שוק המניות בדרך כלל מתפקד טוב יותר לאחר בחירות מאשר בתקופה שקדמה לה, אבל השווקים בארה"ב חוזרים בעוצמה באופן עקבי ללא קשר לתוצאות הבחירות.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המוזכרות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.


x