הצלחה בגיוס האג"ח של נאוויטס: השלימה גיוס אג"ח של 910 מיליון

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "הביקוש הגבוה להנפקה והצלחת הגיוס מעידים על הבעת אמון של שוק ההון בחזון של השותפות שהופך למציאות ובצמיחתה המוכחת של נאוויטס"

 

 
גדעון תדמור יור נאוויטס, צילום: דניאל קמינסיקיגדעון תדמור יור נאוויטס, צילום: דניאל קמינסיקי
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/03/2024

שותפות הנפט נאוויטס פטרוליום מדווחת היום על הצלחה בהשלמת גיוס האג"ח החדשה (סדרה ו), עם גיוס של כ-910 מיליון שקלים, שמהווה הבעת אמון של שוק ההון בדרכה של שותפות ובפוטנציאל הצמיחה המשמעותי שבה. לאור ביקושים גבוהים של כ-1.95 מיליארד שקל מצד מרבית הגופים המוסדיים המובילים בישראל שהיו מעוניינים להשתתף בגיוס, נאוויטס החליטה להרחיב את היקף הגיוס המתוכנן מ-700 מיליון שקל לכ-910 מיליון שקל.

תמורת הגיוס תשמש לפירעון מוקדם סדרה ב' של נאוויטס בהיקף של כ-727 מיליון שקל, ,השקעה של נאוויטס בפיתוח מאגר מוניומנט (104 מיליון חביות, P2) במפרץ מקסיקו, המבוסס על מתקן ההפקה של פרויקט שיננדואה , ולצרכים שוטפים נוספים של השותפות. 

סדרת האג"ח החדשה זכתה לדירוג השקעה גבוה של ilA- מצד מעלות S&P והיא כוללת הרחבת של הבטוחות, עם שעבוד ראשון על פרויקט בקסקין צפון ודרום יחד, זאת לעומת סדרה ב, לה היה רק שעבוד על בקסקין צפון. הריבית בסדרה נקבעה על שיעור אטרקטיבי של 6.7%, ותשלומי הריבית יבוצעו באופן חצי שנתי. פירעונות הקרן יחלו החל משנת 2027 עם פירעון מלא בשנת 2029. 

בתחילת החודש נאוויטס דיווחה על מהלך משולב של קבלת החלטת השקעה סופית (FID) לפיתוח מאגר מוניומנט (Monument) המאגר השלישי של נאוויטס במפרץ מקסיקו, ארה"ב, לצד הגדלת האחזקות של נאוויטס במאגר, מ-20% ל-28.57%, ללא עלות נוספת. פיתוח תגלית מוניומנט צפוי להתחיל במקביל להשלמת פיתוח תגלית הענק ופרויקט הדגל של השותפות, שננדואה (398 מיליון חביות) בה נאוויטס מחזיקה ב-49%.

במקביל, נאוויטס קיבלה לאחרונה אשרה קידוח הפקה ראשון במאגר בקסקין דרום, זאת לאחר סדרה של ארבעה קידוחי הפקה מוצלחים בצידו הצפוני של המאגר. כעת, השותפות נערכת לביצוע של קידוחי הפיתוח במאגר בקסקין צפון ודרום יחד בהמשך השנה, במסגרת תכנית פיתוח אחודה.

יו"ר נאוויטס גדעון תדמור: "הצלחת הגיוס היא הבעת אמון של שוק ההון בחזון של השותפות שהופך למציאות, ובצמיחתה המוכחת של נאוויטס. תמורת הגיוס תסייע לנאוויטס, בין היתר, לקדם בין היתר את פיתוח מאגר הנפט מוניומנט במפרץ מקסיקו, הנסמך על מערך ההפקה של פרויקט שיננדואה". 

נאוויטס פטרוליום פועלת בתחום הנפט בצפון אמריקה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים רחב ומגוון. פרט לפרויקט מוניומנט, חלקה של נאוויטס בתגליות קיימות עומד על כ-821 מיליון חביות. בבעלות נאוויטס זכויות בפרויקטים שננדואה, בקסקין, Sea Lion, מוניומנט, דנברי, נצ'ס, יוקטן וזכויות לנכסי אקספלורציה. מתחילת השנה השלימו יחידות השתתפות של נאוויטס עלייה של כ-38%, והיא נסחרת כיום בשווי של כ-4.25 מיליארד שקל. 
 

x